Sinds gisteren ben ik in bezit van deze mooie ford focus Het viel mij op dat de auto hikt bij het optrekken bij koud als warme motor, de uitlaat rookt een klein beetje het ruikt ook zoet en bij stationair toerental komt hij laag te staan en dan trilt hij Verder een top auto. Iemand ervaring en of tips dat ik zelf even kan checken Misschien ontstekingen? Bobbine Bougies/kabels Info auto Bouwjaar 2000 Type: trend 1.6 16 klepper 101pk Iemand een idee? Alvast bedankt. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Check of de bougiekabels goed contact maken en er geen water rondom de bougies staat. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
als je een zoetige lucht ruikt en rookt wit dan kun je er van uit gaan dat mogelijk de koppakking er tussen uit ligt. kijk hiervoor je koelvloeistof niveau na of deze niet zakt/gezakt is. het is idd als je vol gas optrekt en hij bokt/houdt in dat de ontstekking niet goed is. dit kan veel redenen hebben. maar paar zijn water rond de bougies. slechte bougies/bougiekabel/bobine stationaair toerental te laag kan door verstopte stationaair toerental regelklep komen. deze kan je schoonmaken samen met de gasklep wat al verbetering kan geven. nadeel is wel dat het 500-1000km duurt voor de computer de stationaair toerental weer ingeleerd heeft. met computer zou je het sneller kunnen maar zonder kan het ook. toerental kan dan wel tijdelijk 1500 stationaair zijn. maar aangezien je hem pas hebt gekocht zou ik met de verkopende partij even over hebben. weet niet of je met garantie hebt maar zulke klachten/problemen zouden ze mogelijk wel voor je kosteloos op moeten lossen. zo aan de foto te zien is het niet particulier, prijs zal te laag zijn voor 6maanden bovag garantie. maar 3maanden garantie op aandrijflijn valt deze klacht er ook onder.
Naar nader onderzoek te hebben gedaan Heeft de cilinder 2 een te laag compressie die bestaat uit 0,4 bar Olie verbruik was 2litr op op geen 100 km De rook uit de uitlaat ruikt zoet en heeft een witte aanslag Naar mijn idee zouden de olieschraapveren en of de zuigerveren een onderdeel kunnen zijn betreft de oorzaak bij cilinder 2" correct? De auto heeft al 221*** gelopen Daar kun je weinig van zeggen Naar veel vragen en inlezen schijnt een 16vZetec-s 1.6 best veel van deze problemen te hebben Ik heb een motorblok besteld Met 149*** op de teller (nooit met zekerheid vast te stellen) Met 12 maanden garantie Voor €300,- incl verzendkosten Motorcode defect blok is FYDC En tweedehands blok is het zelfde maar... FYDA en FYDB zou dan ook moeten passen? Zonder een enkel aanpassing Betreft de Ecu.? Thanks allemaal voor de feedback Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Voor zover ik weet is het handig om het motormanagement van de nieuwe motor er gewoon bij te doen. Dan ben je het meest zeker. Zelf zou ik in ieder geval dezelfde motorcode blijven gebruiken. Andere motorcodes zullen vast iets anders zijn omdat er wijzigingen aan het blok zijn gemaakt.
De ecu word wordt op de laatste fouten leeg gehaald Betreft de motorcode Die van mij is een FYDC de FYDA en FYDB is zonder enige aanpassing te instaleren Maar inderdaad mocht er toch problemen opdoen naar het plaatsen van de motor'' dan is het wellicht de ecu die dat veroorzaakt, nog geen reden tot paniek resetten op de laatste gemeten fouten kan altijd 1500,- is mijn budget voor een volledige swap en naar het inrijden en een olie verversing zal er een stage 1 chip tuning worden toe toegepast Besteld Motorblok 400,- plus 12maand garantie Koppelingset en hydraulische druklager Dist set met waterpomp Multi set met spanrol Pakkingen vloei als voet... Oliefilter plus full synthetische olie 5w30 Luchtfilter Bobine bougies en bougie kabels Word vervolgt... Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Als je voor chiptuning gaat zou ik zeggen lepel er een grotere motor in. Kost waarschijnlijk net zo veel als een 1.6 en chiptuning, maar je hebt meer vermogen dan na de chiptuning van een ongeblazen 1.6.
Lekker doen die tuning...en dan na een halfjaar erachter komen dat je blok wederom kapot is omdat de boel slecht afgesteld stond. Daarbij gaat het je echt niks brengen. Koop dan een focus met een 1.8 of 2.0 voor dat geld en bouw het hele spulletje om in je huidige focus.
Voor het aanschaf geld van een focus van 18 jaar oud, de nieuwe motor met alles er op en er aan incl. inbouwen.. Had je toch wel een wat leukere focus kunnen halen in mijn visie (niet beledigend bedoeld), maar waarom doe je zoiets?
+1, dan ik ik er nog wat bij gelegd en een ST170 gehaald. Een 1.6 ga je weinig uithalen, ook niet met chiptuning. In mijn ogen zonde van het geld en er dan vervolgens achter komen dat het nog niet snel genoeg gaat en alsnog voor een 2.0 gaan kijken. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Beetje door sparen dus Overigens, ik heb ooit een 2.0 gehad. Echter het verschil met de 1.6 vond ik niet van dien aard dat ik bleef rijden in die 2.0. Het enige echte verschil was dat ik met de 2.0 €460,- aan brandstof kwijt was per maand, tegenover €120,- voor de 1.6. En als je in de 2de versnelling beetje gas bij geeft ben je net zo snel weg. ;-)
Chippen op een 1.6 heeft niet heel bar veel zin max 20pk Mijn auto heeft nu 119pk volgens mij Maar dat is incl sport cat enzo Dus zou bij een motor swap kijken na een 2l of een st blok En marco het is naar mijn idee niet altijd Zo dat een auto perse kapot gaat naar tuning Die van mij heeft nu 70,000km met de tuning gelopen En nog nergens schade aan gehad