Hallo allemaal. Na jaren een Ford Focus MK1 hatchback gereden te hebben welke me nooit in de steek heeft gelaten moesten we over op een nieuwe (gebruikte) auto omdat we onze vakantie ook met de auto wilden volbrengen. Na een tijdje zoeken in Nederland heb ik ook naar de opties via Duitsland bekeken en is dat het uiteindelijk geworden. Half Juni mailde ik een Duits ford Dealer en deze nam direct contact met me op. Na weekend daar gekeken en gelijk verkocht. wat een fantastische auto. gekocht, zelf ingevoerd en vanaf eind juni operationeel. inmiddels 6000km (incl vakantie Kroatie) gereden en er is werkelijk niets wat me stoort of teleursteld. Het is een Ford Focus 3.1 Wagon. 1.6 Ecoboost 150 PK Panther Black Enkele opties -Parkeersensoren achter en voor incl automatisch inparkeren -Stoelverwarming -Sportstoelen -Start-stop -Privacyglass -Spraakinrichting (helaas duits) -Cruisecontrol -Navigatie -USB/aux/syncl/Bluetooth -Achter spoiler -Led lampen achter -Bi xenon -LED dagrijlicht (in koplamp) -Active city stop -Radio bediening op stuur -Keyless entry Ik zal wat foto's toevoegen zodra ik weet hoe ik werkt
Hierbij de foto's http://imageshack.com/a/img910/2415/rK2yvw.jpg http://imageshack.com/a/img911/5521/jMsmhu.jpg http://imageshack.com/a/img537/6655/waCZcW.jpg http://imageshack.com/a/img673/3613/zM41iU.jpg
Eenzelfde move als ik (van mk1 naar mk3.1), ook een 150pk ecoboost, kortom..... ik kan je volgen :-) Proficiat!
Mooie bak. Veel plezier ermee. Welke uitvoering heb je gekocht ? Is dit een Titanium of heeft Duitsland meer luxe versies ? Is het zelf invoeren meegevallen en heeft je dit nog een boel bespaard na de BPM, invoerrechten en btw afgetikt te hebben ?
Ik heb idd Titanium uitvoering gekocht. volgende opties zaten er op, ik weet niet wat standaard bij de titianium uitrusting hoort. -Parkeersensoren achter en voor incl automatisch inparkeren -Stoelverwarming -Sportstoelen -Start-stop -Privacyglass -Spraakinrichting (helaas duits) -Cruisecontrol -Navigatie -USB/aux/syncl/Bluetooth -Achter spoiler -Led lampen achter -Bi xenon -LED dagrijlicht (in koplamp) -Active city stop -Radio bediening op stuur Banden die erbij zaten origineel Michelin met nog 5mm profiel. Winterbanden op stalen velg Semparit met 5-6mm profiel 1 jaar garantie bij Ford Dealer in Duitsland. Het invoeren is me enorm meegevallen. Ik heb de dealer het "ausfuhrkenzeigen" incl kentekenplatenlaten regelen zodat ik tot aan grens kon rijden. Bij RDW dagkenteken aangevraagd. Krijg je direct per mail gestuurd en zelf dan kentekenplaat maken (mag met karton). Officieel mag dit alleen op dag dat je naar RDW voor keuring gaat. Ik heb dit voor ophaaldag en voor dag naar RDW gedaan. De BPM berekening heb ik laten doen, koste me 77 euro. Nu zou ik hem zelf ook kunnen doen nu ik zie wat dit behelst. De keuring bij RDW was effectief 5 minuten. ik vroeg hem of het nu al klaar was. hij vertelde me dat bij auto's van deze leeftijd dit echt een administratieve handeling was. Hierna binnen een dag bericht van belastingdienst en gelijk betaald. Daarna wachten op kentekenbewijs welke per post komt en kentekenplaten laten drukken en rijden maar. ik heb de auto vrijdag opgehaald in DLD en de week erop vrijdag reed ik op Nederlands kenteken (had donderdag kunnen zijn) Ik denk dat ik alles bij elkaar minimaal 3k heb bespaard. ik kijk nu nog wel eens naar nederlandse autos (met gelijkwaardige opties) en deze zijn allemaal nog steeds vele malen duurder. Ik zou het zo weer doen bij mijn volgende auto. overigens denk ik er nog wel over om een chiptuning te laten doen. Hiervoor moet ik het forum nog even nalezen voor tipds etc. gr Rene
Klopt! Als je Sync hebt kan het worden aangepast in de computer. 12/12 zie ik in de handtekening staat. Dit lijkt me een grensgeval, even checken in ETIS.