Nu ik de 16 inch velgen heb ben ik ook van plan om de auto iets te verlagen. Nu vraag ik mij af of dit geen invloed heeft op de 15 inch die er tijdens de wintermaanden onder zitten. Ten tweede, hoeveel millimeter is aan te raden en wat voor verlagingsset raden jullie aan.
Maar met 16 of 15 inch is de omtrek van de band hetzelfde dan maakt het kwa gezicht toch niet veel uit? Waarom nu verlagen?
Tot zover begrijp ik je. Misschien was ik niet duidelijk genoeg maar je hebt een schroefset en een schroefset. Naar welk merk moet ik zoeken. Heb hier op het forum vele goede verhalen over Eibach gelezen maar wel duur neem ik aan. Zijn er nog alternatieven die minder duur zijn maar kwalitatief niet onder doen?
Ik wil de velgen wat meer in de wielkasten laten vallen. Dus dat de gap tussen velg en wielkast wat kleiner wordt.
Schroefset is vaak hard afgeveerd. Ik kan je een Eibach set aanraden; veren kosten €130,- van E-bay. De auto zakt dan maximaal 30mm en comfort blijft behouden. Met de bandenmaat die jij op de 16" is het geen enkel probleem. Ik heb dezelfde bandenmaat en Eibach veren. Kanttekening: aangezien jij een wagon hebt zul je waarschijnlijk na het verlagen merken dat je achterste dempers niet heel erg best meer zijn. Mocht dit het geval zijn, dan moet je op zoek naar 2 nwe achterdempers kost je iets van €160,- de 2.
marco daar heeft sjaak ervaring mee met dat harde veren hij maakt zelf sets en zeer comfortabel en prijs 250 euro voor complete set
Ik was al gewaarschuwd dat de auto hierdoor wat stugger zo worden. Bedankt voor de info. Ik heb nog minimaal 2 maanden te gaan eer de velgen er onder gaan. Ik bekijk het eerst wel even eer ik echt tot een beslissing kom. De banden zijn al breder dan die om de 15 inch, dus beter grip heb ik al
Wat voor omgeving woon je dat je met een standaard wagen de drempels niet over komt? Mijn wagon is verlaagd met Eibach veren (max 30mm) en ik zonder probleem de drempels over.