ik keek vandaag even onder de kap en zag dat het niveau van mijn stuurbekractiging om MIN stond... is dit normaal of moet er wat bij.. [/URL][/IMG] [/URL][/IMG]
Wanneer de vloeistof warm wordt, dan stijgt het peil ook. Beter controleer je de stuurbekrachtigingsvloeistof wanneer de auto warm is.
Ben het er niet mee eens, dit niveau verschilt bij mij met een warme motor niks van een koude motor. Ben het ermee eens dat er theoretisch genoeg inzit, maar je buffer is weg.
Meet het nou bij warme motor en kijk dan eens. Staat ie dan tussen min en max kun je het rustig zo laten, tenzij je voor je eigen gemoedsrust de vloeistoffen op max wil hebben. Maar vooralsnog zit er nog steeds genoeg in. Beneden minimum zit er te weinig in. Al komt dit bij de stuurbekrachtigingsvloeistof niet direct heel nauw.
Interessanter lijkt me dat het niveau bij een zelfde toestand van de motor (bijv altijd koud) niet varieert. Normaal hoef je dit namelijk nagenoeg nooit bij te vullen, misschien 1 keer in het leven v.d. auto.
Stuurbekrachtigingsvloeistof moet wel vaker bijgevuld worden bij de focus. De stuurbekrachtigingspompen zweten nog al eens, maar ook het stuurhuis zelf kan wel wat zweten. Niks om je zorgen om te maken. Pas zodra het echt gaat lekken, dan moet je je enigszins zorgen maken. Edit: Jaaps: Een Focus II fase II uit 1998 bestaat niet.
toevallig zat ik net even in mijn handleiding van de auto te kijken en daar zag ik dit staan over het niveau van de stuurbekrachtiging. bij mij zit die op een koude motor bij de min lijn ik neem aan dat ik toch moet bijvullen omdat de handleiding dit aangeeft of zie ik het verkeerd? [/URL][/IMG]
De beschrijving en het plaatje spreken elkaar tegen. In koude toestand moet de vloeistof tussen min en Max staan. Wanneer de boel warm is moet de vloeistof op max staan.
ok dus ik moet er wel wat bij doen zodat die ter hoogte van COLD komt te staan en zal nog even checken bij een warme motor
Deze moet bij koude motor gewoon op maximaal staan, als de motor warm word komt deze er heel iets boven dat is normaal. Dit is ook bij koelvloeistof zo, bij koude motor op Maximaal bij warme motor iets erboven.
Lijkt mij dat die gewoon op het niveau tot het woord cold moet staan. Ford handleidingen spreken zich wel eens vaker tegen. Al maar te zwijgen over sommige werkplaatshandleidingen.