Oke naar dat ik me voor had gesteld hier: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=27940 Dat ik maar een een topic hier moest openen. Toen ik hem net kocht: Toen gelijk een grote beurt aan de auto gedaan en de de remmen rondom vervangen. Toen ging helaas de oliefilterhuis membraam stuk. Oude: Helaas gingen toen ook de nokkenas keeringen lek. Gelijk toen opgelost en ook de complete distriebutie vervangen incl waterpomp. En toen begon het gemod Dreamscience cais Ik kon toen van Stevie de bluefin headset overnemen die al voor deze ST was. Gelijk erna Stage 2 low torque erin geladen Zo staat die erbij in winter modus: En vorige week mijn tweede handse Mongoose catback in onvangst genomen met 100mm rolled in eindstukken: En vorige week vrijdag gemonteerd. Er komt nu een lekker geluidje uit en dreunt niet En hopelijk binnenkort weer wat andere update's!
Haha was een typ foutje. Ik heb hem ook al gekocht Mei 2012. Ik wil mijn zomervelgen laten spuiten maar ben er nog niet uit wat voor kleur ik ze zal doen. Iemand nog ideeen?
Mooie auto. De een vind grijs saai, maar ik ben zelf niet van die uitgesproken kleuren. Goede keuze dus, wat mij betreft! Membraam is een bekende voor de Focus, de keerringen voor dit blok ook, verder gaat er niet zo heel veel stuk als het goed is. Taai blokje dit. Vriend van mij heeft deze in zijn Volvo en heeft 4 ton op de teller zonder echt gekke reparaties. Hij rijdt niet bepaald rustig
Idd niet zon opvallende kleur en er vergissen zich nog al wat mensen bij de stoplicht En deze heeft ook al 160.000km gelopen maar rijdt nog steeds al een zonnetje. En de orginele koppeling houdt het ook al 157.000km vol met 400nm
Zo weer ff een kleine update van de ST, Omdat het mooier weer werd moesten de zomerwielen er maar weer onder maar deze waren nogal beschadigd. Dus heb ik ze laten opknappen en spuiten: En gelijk er onder gezet Ben er blij meer net iets donkerder dan orgineel en staat weer goed.
En omdat ik het modden toch niet kan laten heb ik maar het volgende aangeschaft: Airtec Gen3 3'' decat zodat die bij mijn 3 ''downpipe past En nieuwe delen voor de ophanging o.a Eibach verlagingsveren
En de montage van de meeste spullen heeft inmiddels plaats gevonden. 3'' mongoose catback: 3'' decat met lambda spacer 3'' downpipe Helaas brak hiervan 1 bout af. maar dat heb ik gelijk gelukkig kunnen oplossen Airtec gen3 En de nieuwe delen van de ophanging
Leuk setje die Mongoose, heb ik ook. Gewoon goed en niet te duur Mocht wel wat harder klinken. Als ik er nu een zou kopen, zou ik voor Piper gaan. Maar... is je downpipe van een ander merk of origineel? Ik zie dat de flens van je decat een stuk kleiner is dan die van je downpipe: Bij mij zijn die even groot (allebei Mongoose). Nog 1 tip: als je je originele downpipe bouten hergebruikt of nieuwe (koperen) van Ford koopt, dan trillen ze geheid weer los. Ik heb het een paar keer gehad met de koperen Ford bouten, daarna een setje van zulke fasteners gekocht: http://j-w-racing.co.uk/product.php...pipe_locking_fasteners___focus_rs_mk2___st225 Dure grap, maar ze zitten (en blijven) wel vast
Dit is een Decat van EPS uitlaten, mongoose was tijdelijk niet te leveren ofzo. En die lock kit komt nog wel een keer eerst ff zo genieten. En ik vind nu de mongoose eigenlijk ook erg stil en het dreunen vindt ik mee 100% meevallen. Ik zou misschien wel voor de nieuwe Collins Section59 gaan die is nog luider dan piper.