Ja, een 2.0 heeft ook een DMV. En het is een bekend probleem bij de Duratec dat deze vroegtijdig vervangen moeten worden.
de lijm kun je er ook 'afpoetsen' met een karamelschijf. zelf nog nooit gedaan maar er staat wel wat over op het autodetailing forum. anders [MENTION=1112]dwayneNMGN[/MENTION] ff een PB sturen.
Het kan zijn dat dit voertijdig moet. Soms al bij 50K. Mijn DMV functioneert al sinds aanschaf (98K) niet top, maar ik weet pas sinds een paar maanden dat het geklapper tijdens starten en uitzetten en de dip na het schakelen door de DMV komt. De strips heb ik per stuk gekocht via eBay. Dan betaal je er ongeveer de helft voor tov de dealer. Maar je moet een hoop geduld hebben. De deurstrips zitten er op! Foam en lijm resten verwijderen was even een klusje. Maar het staat echt super! Zo staat de Black Pearl er nu bij.
Ik heb ook de Mondeo wisser geplaatst. Ook dit was een lastig klusje. Na het los draaien van de bout, kwam de wisser er niet af. Ook na 2x WD40 kwam er geen beweging in, maar na een beetje remmenreiniger er op en een beetje wrikken, kwam de wisser er toch af. De nieuwe past perfect en staat super! Ter vergelijking de oude en nieuwe wisser op elkaar.
Afgelopen week ben ik ook bezig geweest om een plug voor de carterventilatie op het RS-luchtfilterhuis te maken. Deze heb ik uit een standaard luchtfilterhuis gehaald en met 2-componenten lijm op het RS-luchtfilterhuis gezet. De donorplug. met een speedboor een gat maken in het RS-luchtfilterhuis. De plug kan er met 2-componentenlijm in gezet worden. Het enige dat nog ontbrak om de unit te plaatsen is een slangklem. Die heb ik vanmiddag gekocht, dus komende week gata die er ook (eindelijk) in!
Zie er tiptop uit, vooral die mondeo achterwisser vindt ik mooi (wil ik ook, heb je daar het onderdeelnummer van)
Vanmiddag eindelijk het RS-luchtfilterhuis project afgemaakt! Dit is het standaard luchtfilterhuis. Close up, met het gasklephuis al geinstalleerd. De oud unit was vrij vlot verwijdert. En daarna de RS-unit er in. De extra lucht aanvoer slag ligt nog los zodat ik makkelijk de carterventilatie en daarna de slang op het gasklephuis kan aansluiten. RS-unit geinstalleerd. Close up. De extra luchttoevoer gaat normaal gelijk naar beneden, maar dat is hier niet mogelijk vanwege de plaats van het gasklephuis. De luchthapper gaat gelijk naar voren en haalt de lucht achter de grille weg. Afdekkap er weer op. Past allemaal net. De afdekplaat boven de grille heb ik met een dremmel lichtelijk moeten aanpassen; klein stukje eruit.