Xenon

Discussion in 'Electronica' started by sjansse, Mar 28, 2010.

  1. Indeed, volgens de papiertjes gaat er een waarschuwingslampje in de auto branden als ik die erin zet.

    Maar de extra weerstandskabel zit er volgens mij niet bij??
     
  2. zie geen extra weerstandkabeltje bij de stadslichtjes zitten... ,maar volgens mij kan het geen kwaad dat je ze er gewoon in stopt,en al zou het lampje gaan branden,stop je gewoon je normale stadlichtjes er weer in....
     

  3. Betreft actie van Pilot dat de stadslichtjes erbij zitten. Zelf heb ik de Canbus uitvoering er in zitten. Is geen bolletje, maar heeft meer de vorm van een SD-kaart en ze zijn erg fel.

    Succes ermee!

    Arjan
     
  4. Arjan, heb je ook foto's van je after market setje in je adaptieve units?

    Hoe heb je de lampen zelf vastgezet in de unit?
     
  5. Maka,

    Ik moet nog foto's maken in het donker. Dat zal ik binnenkort doen en dan zal ik foto's plaatsen. Had ik nou (elders?) gelezen dat jij ook xenon hebt?

    Hoe het is gemonteerd weet ik niet, want ik heb het laten doen. Kwa techniek ben ik namelijk erg onhandig.:oops:

    Als ik goed heb opgelet zitten de lampen (uiteraard) wel in houders die door het rubber afdekhoesje worden gestoken.

    Arjan
     
  6. Ik heb inderdaad ook Xenon, heb je ws. gelezen op Autoweek.nl, waar ik je ook ben tegengekomen :)

    Ik heb bij Rene (Fordparts) een set originele lampunits (complete units :) ) gekocht. En deze ingezet.

    Ik wou perse OEM blijven dus dit was de enige oplossing. Heb nu (mijn inziens) het mooiste (lees: origineelst) licht. De kenner zal opmerken dat de afdekplaatjes voor de koplamp sproeiers ontbreken, voorderest is en blijft de auto OEM.

    Had nog wel wat voeten in aarde om te plaatsen icm adaptieve verlichting, uiteindelijk de stelmotortjes in de lampunit losgekoppeld om te voorkomen dat de lampen reageren op mijn stuurbewegingen.
     
  7. Ok volgende doet zich voor.
    De Dealer zegt de lampen in te wilen bouwen maar ook dat ze daar waarschijnlijk 4 uur voor nodig hebben.
    Kosten zijn dan 4 X 84,50=337,96(+ lampenset van 199)
    Ook een garage hier in de buurt zegt er 4 uur voor nodig te hebben, zij hebben een wat lager uurtarief maar zitten in totaal toch nog op 200,--

    Wie o wie is bereid mij te helpen met het inbouwen.
    Ik kom naar je toe als je tijd hebt, en hoeft ook niet voor niks.
    (ik neem als extra motivatie een Limburgse vlaai mee.)
    Lampenset is deze:
    http://www.nltuning.nl/virtuemart/pilot-xenon-hid/pilot-xenon-h7/

    en auto is Focus ST van 18-02-2006 met halogeenlampjes.
     
  8. Ik zit wel eens in de buurt van Arnhem (pokke eind rijden) maar dan krijgen we het er wel in.
    Ik vind 4 uur een beetje overdreven eigenlijk.

    Met 2 linkerhanden op elektronicagebied krijg je ze er ook nog in.
    Elektronica stelt niets voor namelijk, koplamp losschroeven (draden kunnen wel blijven zitten) gat in het kapje boren en de lampen vervangen.
    Naja misschien iets meer werk maar het gaat zo ongveer zo ;)

    Met wat handigheid is een 30min per lamp veel eigenlijk.
     
  9. Oké, voor de 1e lamp dan, de 2e gaat sneller;)
     
  10. Tenzij je het bij -2 graden doet:nocheer:
     
  11. #31 sjansse, Apr 7, 2010
    Last edited by a moderator: Apr 7, 2010
    Keigaaf je aanbod:thumbs:
    Ik heb echter gevraagd of http://www.nltuning.nl/ mijn bestelling terug wil nemen.
    Als ik kijk naar de kosten voor de lampen van deze bestelling en eventuele inbouw kan ik beter bij Rene van Fordparts de hele lampunit met reflectoren ballasten en lampen bestellen voor 400 en een aarde laten trekken denk ik.
    Toch enorm bedankt, ik hou je op de hoogte:cheer:

    PS ik heb Rene al een PM gestuurd, wacht op antwoord.
     
  12. Ja dat is nog beter. Alsnog blijft het aanbod staan.
     
  13. Waarvoor mijn dank.
    Als ik de lampjes niet terug kan geven maken we een afspraak,:rock:
     
  14. Het is geregeld, wordt toch optie 3
    De losse lampen gaan terug naar NL Tuning in Limmen.
    Ik heb bij Renee van Fordparts de complete unit besteld met alles erop en eraan.
    Afhaalprijs inderdaad €400,--

    Als ik het goed heb hoef ik die alleen maar te wisselen met de bestaande Halogeenunits??

    Anders neem ik alsnog contact op met Godtoh.
     
  15. Niets te danken he ;)

    Volgens mij (ik heb fase 2 met af fabriek adaptief waar ik later Xenon units in heb gezet, dus de situatie is niet helemaal hetzelfde) moet pin 8 voorzien zijn/worden van een extra massa draad voor de Xenonlamp/ballast.

    Ik hoop wel voor je dat René ze binnen een redelijk termijn kan leveren. Wat ik van Barry begreep valt het aanbod van een fofo2 fase 1 nogal tegen omdat het model al een tijdje uit de running is...

    Binnenkort ga ik samen met Barry de units bij hem erin zetten en we zullen dan wel ff een paar foto's maken.
     
  16. Dank je wel Maka:thumbs:
     

  17. Idd:nocheer:.
    Maar wel verstandige keus. Je hebt een hele mooi auto (verkeerde kleur maar alla;)) en dan ga je er "halfordslampen" in zetten.:loco:

    Wellicht had je dit al in me topic gelezen maar van de week heb ik ff gekeken maar de stekker is bij mij volledig bedraad.
    Op pin 8(duidelijk genummerd) dient een zwarte draad te zitten. Wellicht heb jij ook mazzel;)
     
  18. Hopelijk dan maar.
    Toch even over die kleur.:kwijl:
    Ik wilde in navolging van de toch al uitverkochte RS500, mijn :st: zwart verven met schoolbordenverf, maar dat mocht niet van de vrouw.:thumbs:
     
  19.  

Share This Page