1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sanders Focus 2 Rally Edition

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sandertje, 9 jan 2010.

  1. Ben ik dan de enige die de 2.0 wat lui vindt? Ik bedoel, jullie zijn allemaal zo positief over de motor. Ik heb dezelfde motor, maar als ik, zoals TS zo mooi zegt, auto's in kleine stipjes wil laten verdwijnen, moet ik toch echt niet met mijn auto aan komen zetten, zeker niet in z'n 5....Heb in het verleden wel af en toe in wat dikke wagens gereden, misschien dat dat ermee te maken heeft. Maar in vergelijking met bijvoorbeeld een golf 2.0 FSI vind ik deze motor echt een stuk minder. Ik krijg de indruk dat ik met een 1.6 onderweg ben ipv een 2.0 is. Is er ergens een test oid om meer zekerheid te krijgen over het vermogen?
     
  2. Ik rij geregeld met een 2.0 Focus en een 1.6 Focus, heb ze beiden namelijk ;)

    En het verschil in vermogen tussen de 2 is enorm!
    Voordat ik weet zit ik met de 2.0 op de 180, en naar de 215 doetie ook totaal niet moeilijk over en zittie dan ook zo op ;)
     
  3. Nee, ik vind dat ook. Je moet de motor flink op toeren houden om een beetje gang te houden.
     
  4. Het gevoel dat je met een 1.6 onderweg bent?:loco:

    Je weet dat het een benzine motor is en geen diesel. Wil je snel zijn met de 2.0 (wat ie echt wel is) dan moet je wel schakelen. Dus toeren maken. De vergelijking tussen de 2.0 FSI van VW en de 2.0 16v van Ford gaat niet helemaal op. De FSI is een nieuwe en modernere motor (directe inspuiting) dan de 2.0 16v (16v is toeren maken) van Ford. Daarbij heeft de FSI meer koppel en iets meer vermogen.

    Daarbij geeft de 2.0 FSI veel eerder zijn maximum koppel vrij (3500 t.o.v 4500 toeren) dan de 2.0.
    En daarbij verneukt VW je een beetje. Bij de Golf wordt de 2.0 FSI altijd voorzien van een 6 bak. Kortere overbrenging etc. Oftewel een iets langzamere auto kun je daardoor sneller maken (voelen).

    Idd vanaf 2500/3000 toeren begint de Ford motor pas echt, maar houdt ook pas op rond de 6800.

    De 2.0 is echt niet lui, het is gewoon een toerenmachine. Sterker nog het is een beter (sterker) blok dan de 2.0 fsi van VW.
     
  5. Dankjewel voor je reactie. Nou ik ben blij om te horen dat het toch een goede motor is. Misschien heb ik wel net die ene rotte appel te pakken. Ik zal eens kijken of ik een proefrit kan maken in een andere Focus met dezelfde motor. En anders ligt het toch echt aan mij...
     
  6. #26 jason101, 25 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2010
    FF offtopic. Deze is toch ff iets anders en mag best voor mijn deur geparkeerd staan. Niets mis mee.


    [​IMG]
     
  7. Ik heb de 2.0L in twee Ford mobielen gehad een Focus Rally Edition en een Mondeo Titanium (MK4). Van beide auto's kan ik echt niet zeggen dat ze "lui" zijn, anders dan bij VW moet je wel behoorlijk toeren draaien. Eenmaal op toeren zijn beide auto's snel te noemen, al is alles betrekkelijk natuurlijk :mrgreen:

    Kortom de 2.0l 145 PK :thumbs:
     
  8. @ Sander: Leuk leasehok!!! Dat is een mooie vooruitgang!!
    @ topic: leuk draadje dit. Ik overweeg sterk om een 2.0 16v aan te schaffen. ga door met commentaar leveren! Ik ben erg benieuwd hoe alles gaat, dus verbruik op langere termijn en zo.
     
  9. Gefeliciteerd Sander met je nieuwe Rally Edition! Hij ziet er erg goed uit! :thumbs:

    En idd, zoals de heren hierboven ook al schreven, is de 2.0 Duratec echt wel vlot als je maar boven de 3000 tpm zit... en hij blijft ook doortrekken tot aan het rood (ook in z'n 5)! :D

    Voor mij was de Focus RE hét alternatief voor de ST, zeker als je ook cruise-control wilt hebben!
     
  10. Idd, hoge toeren is het motortje niet vies van :dance:
    Gelukkig heb ik een tankpas van de zaak, want het benzine verbruik word je niet vrolijk van :rolleyes:

    Of zou dat toch aan m'n rechtervoet liggen... :think:

    Van het weekend lag er mooi laagje sneeuw.
    Tijdens het werk door nog even wat foto's gemaakt van de Rally in de sneeuw :rock:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Onbereden weg :badgrin:

    [​IMG]
     
  11. Tsja, wat de verwachting is ....
    Ik rijd het meeste 80 km wegen afgewisseld met veel verkeerslichten.
    Daarnaast rijd ik vrij vaak binnen de bebouwde kom en met enige regelmaat op de 100/120 km wegen.
    Over het algemeen stook ik 1:10/ 1:11.
    Rijd je heel netjes en ''rustig'' dan is de 1:12/1:13 haalbaar, maar dat is mij nog niet veelvuldig gelukt.
    Echter vind ik de 2.0 een lekkere motor, met redelijk wat kracht en voor die 15.000 / 20.000 km per jaar wil ik niet bezuinigen op een 1.6 ....
     
  12. #32 Sandertje, 14 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2010
    Na de RE nu 7 maanden in m'n "bezit" te hebben en in die tijd 20.000km te hebben gereden, staat de teller nu op 103k.
    Waardoor het dus ook weer eens tijd werd voor wat onderhoud.

    De Ford dealer (R'dam-Zuid) heeft er 2 dagen voor nodig gehad, en in die tussentijd heb ik het moeten doen met een splinter nieuwe Opel Corsa 1.2 :schater:
    Totaal niet voorruit te branden dat ding :cussing:

    Afijn, vanmiddag mocht ik hem weer komen ophalen, en is het volgende gedaan;

    05 jaar / 100.000km Onderhoudsbeurt
    Comfortpakket tussentijds onderhoud
    Geurfilter
    Oliefilter
    Olie ververst
    Wisserbladen voor vervangen
    4 nieuwe Michelin Primacy banden
    Kentekenverlichting vervangen
    Remschijven voor vervangen
    Remblokken voor vervangen
    Remblokken achter vervangen

    Alles bij elkaar heeft de Lease maatschappij dit 2013.12 euro gekost, waarvan de bandjes al 1000,= euro waren :shock: :wow:

    Toch wel fijn op zo'n moment dat alle kosten betaald worden voor je :mrgreen:

    Kan er in ieder geval voorlopig weer tegen aan :cheer:
     
  13. Ja dat gaat echt nergens over, je noemt ook nog eens vrij simpele dingen, alleen maar onderdelen vervangen, geen moeilijke problemen opsporen of zoiets. Ik vroeg ook eens aan mijn dealer wat 2 nieuwe Michelin Primacy banden zouden kosten. Ze adverteren altijd met iets in de trant van 'voor betaalbaar onderhoud gaat u gewoon naar uw dealer'. Ik kreeg een prijsopgave van E 307,20 incl btw en montage ,balanceren,ventiel vervangen. Ik had al op internet de banden gecheckt, waren rond de 150 per stuk ex. montage, dus dat aanbod van Ford was best goed, DACHT ik. WANT, het bleek toch de prijs PER BAND te zijn. What the f*ck!! Het mooie was dat ik ze nog met de internetprijs confronteerde en ze stoïcijns antwoorden: "Voor dat geld krijgt u nergens die banden" :D[FONT=&quot]
    [/FONT]
     
  14. 1000 Euro voor 4 Michelin banden?:shock:

    Voor dat geld heb ik bijna 8 Bridgestone Potenza RE050A banden voor mijn Rally Edition. Zijn wel Oud beijerland sponsor prijzen :mrgreen:
     
  15. #35 Sandertje, 14 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2010
    Jups, 1000 eurie...

    Het is te gek voor woorden eigenlijk (en de LM geeft nog eens akkoord ervoor...).

    Net even op Autobandenmarkt gekeken, banden kosten daar +/- 170,= p/stuk, scheeld nogal een beetje met wat de dealer ervoor rekent...
     
  16. primacy hoefde ik begin dit jaar 138 euro/stuk voor te betalen. Dan kwam er nog wel 25 euro bij voor monteren (voor 2 banden). Was bij de Euromaster...
     
  17. Wij halen de banden ook bij de dealert... maar dan vertellen we wel wat ze met de prijs moeten doen als ze iets willen verkopen :P
    Maar je rijdt zoveel man, wat moet je met een 2 liter benzine?
    Wat rij je gemiddeld? 1 op ???
     
  18. Volgens de BC is het gemiddeld verbruik 11.1L / 100km :whistle:

    Bij m'n werkgever willen ze geen diesel auto's leasen i.v.m. hogere kosten ofzo zoiets...

    Vind het zelf ook niet erg, vind een benzine toch fijner rijden :dance:
     
  19. Als je netjes met deze 2.0 16v benzine rijdt, dan is een verbruik van 1 liter op 13 tot 14,5 km mogelijk.

    Weet niet hoe zwaar de rechtervoet van Sander is :mrgreen:
     
  20. HEEEEEEEL zwaar :schater:

    Tijdens het werk is het wel eens nodig om illegale snelheden te rijden...
    dusja, dan gaat het verbruik ook erg omhoog :P
     

Deel Deze Pagina