En de volgende update: ST stuur voorzien van CC knoppen Ik speelde al langer met de gedachte een stuur in mijn te zetten echter heeft dat stuur geen Cruise Control knoppen net zoals het normale 3 spaaks stuur. Wat doe je dan, juist ombouwen. Met behulp van het electrische schema en het topic van [MENTION=142]JW[/MENTION] is het me toch gelukt. Morgen ga ik op mijn werk testen of de juiste weerstandwaardes worden doorgegeven en als de test goed verloopt wordt het stuur vrijdag ingebouwd. Ik had 2 posities waar ik de knoppen wilde plaatsen, maar na wat geprobeerd te hebben, heb ik nieuwe schakelaartjes besteld en deze netjes weggewerkt. Je moet heel goed kijken waar de knoppen zitten, en dit is nu juist het mooiste. Althans dat vind ik zelf. 2 sturen waarvan een de donor is voor een stukje kabelboom en de kapjes Eerste opzet, beviel me toch niet echt Dan maar andere schakelaartjes en kijken of het past Het soldeerwerk De afwerking en isolatie En het eindresultaat Het eindresultaat mag er zijn, en als morgen alles naar behoren werkt ben ik heel erg happy!! Ik zal ook een Howto maken met nog meer foto's en de gebruikte materialen. Ik weet alleen niet precies op welke plek de pinnen in de zwarte stekker komen die op de wikkelveer wordt aangesloten, [MENTION=142]JW[/MENTION] weet jij dit?
De Cruise Control bedrading op het stuur wordt op de volgende pinnen van de clockspring aangesloten: * Pin 4 clockspring = Cruise control (control RTN). Dit is feitelijk een massa aansluiting vanuit de GEM module. * Pin 5 clockspring = Cruise control (control + - RES). Dit is de Cruise Control signaal draad. De telling van de pinnen begint bij de 1e connector en loopt vervolgens door in de 2e connector.
Marco, ik weet niet welke boutjes je bedoeld, heb er geen gebruikt. En wat je ziet, dat zijn de schakelaars zelf (moertje) en die moet je vastzetten.
Appart. Maar of het ook funtioneel is.... zitten de druk schakelaars een beetje binnen hand bereik? Tevens zou alleen jij bekend met deze schakel schema het makkelijk kunnen bedienen.
[MENTION=7712]Blauwitje[/MENTION] de schakelaars zitten op een vergelijkbare plek, ook qua volgorde, net zoals het 4 spaaks stuur. In plaats van de duim te gebruiken, kun je nu de middelvinger of wijsvinger gebruiken. je komt er heel goed bij.
[MENTION=551]dutchguy[/MENTION] Lars, Een beun oplossing in welke zin? Qua afwerking of de bediening? Een print plaatje met daarop alles is mooi, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid. Ik wil iets dat werkt maar optisch niet echt opvalt. Vele willen OEM look, is voor mij minder belangrijk.
Zo vandaag alles doorgemeten en kijken of de verwachte weerstandwaardes werden gemeten. Hier geen problemen mee gehad. Ik meen zelfs dat er hier een tolerantie van +/- 5% inzit dus de waardes mogen wat hoger of lager uitvallen. Me very happy en morgen dus inbouwen.
Sjoerd, wat zijn het voor puntjes die aan weerzijden van je stuur uitsteken? Edit ik keek verkeerd. . Op zich best nette oplossing zo. En heel wat mooier dan zo'n stengel van John Gold.