Ruud, ik heb ze laatst zelf vervangen. Kosten voor nieuwe originele schijven en blokken rondom liggen op €450,-
Persoonlijk vind ik de standaart remmen onder de ST erg prima. Bij langdurig hard remmen blijven ze bij mij vertrouwen geven. Voor die paar rondjes NS per jaar zou ik niet als ik jou was nog eens extra geld uitgeven. Alhoewel ik niet weet wat ik zou doen op het moment dat ik ook voor de keuze sta. Het klink nl. erg verleidelijk. Ow ja Ruud, als de garage belt voor de remmen. Zou je kunnen vragen hoe lang je er nog mee kan rijden(dus hoeveel MM er nog op blokken en schijven zit). Het gebeurt bij beurten nog wel is dat remmen op voorhand vervangen zodat je niet terug hoeft te komen. Zeker als word geschat dat je nog maar 1,2 of 3 km met de remmen kan rijden. Dat geeft je nog wat tijd om te kijken wat je wilt en om geld te sparen. En remmen worden uiteraard niet vervangen zonder jouw toestemming. Ben benieuwd wat je gaat doen.
Ik neem aan dat dit alleen de materiaalkosten zijn, incl. arbeidsloon bij de dealer zul je dan al gauw op € 600,- uitkomen.
Upgraden hoeft niet veel duurder te zijn. Remmen voor: Ferodo DS2500 remblokken en standaard OEM schijven Remmen achter: standaard OEM Remvloeistof: Dot 5.1
Daar ga ik zelf niet aan beginnen anders krijg je misschien dit soort taferelen http://focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1819971125&postcount=406
Ik was vandaag dus gebeld dat de remblokken aan de voorkant het geen jaar meer volhouden. Ze hebben aangegeven dat er nog 3 - 4 mm op zit. Ik heb er nu voor gekozen om ze nog niet te vervangen zodat ik wat meer bedenk tijd heb. Ik vond wel de prijs vreemd die hij noemde. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze € 169,- per stuk waren maar dat is dus per 2. Heb ik denk ik die kostenlijst zelf niet goed gelezen Nu de vraag hoeveel mm er op nieuwe remblokken zitten? @Rob: kan jij aangeven wat de remblokken kosten die jij noemt en of dit veel verschil maakt? Net gebeld dat de auto klaar staat. Ik zal vanavond het kostenplaatje hier nog even vermelden. Hoor ik straks ook pas
Houd ons op de hoogte Ruud. Ben benieuwd naar je "onderzoek" wat betreft de remmen. Al ben ik er zelf voorlopig nog niet aan toe. @Rob: Kan je uitleggen waarom je alleen andere remblokken voor adviseerd? En niet andere schijven? En waarom verander je niet remmen achter om de balans te bewaren? Vergeet niet dat ik lovend blijf over de originele remmen.
Geen idee. Maar er is genoeg te vinden op het net hierover. Zoveel maakt het onderling niet uit in merken.
Helaas hadden ze de factuur nog niet klaar. Moet dus nog even wachten op de post voordat ik de kosten hier kan neerzetten. Ik had nog gevraagd of ze de remvloeistof hebben vervangen maar dit is niet gebeurd. Ze melden dat deze nog prima in orde is. Had vanochtend gemeld dat ze bij twijfel ze de remvloeistof moeten vervangen omdat ik 100% zeker wil zijn van een goede werking. Ik hoef daar niet bang voor te zijn werd mij medegedeeld dus dat doe ik dan maar niet
Laatste keer dat ik bij de dealer was (juli) moest ik meteen betalen, kon niet meer achteraf nadat een factuur is toegestuurd. Ruud, ik heb ook Ferodo remblokken en het verschil is goed te merken, zeker als je wat langer of harder moet remmen. Dikte nieuw is denk ik zo'n 15 mm.
Ferodo DS2500 met de standaard schijven is een perfecte oplossing. Je hebt wel veel meer remstof, moet je tijdig weghalen want het is redelijk agressief.
Ik heb bij 2 bedrijven offertes aangevraagd voor Ferodo Racing DS2500 blokken (alleen voorzijde). Ik heb dit bij de volgende bedrijven gedaan: http://www.carpartsprovider.com en http://www.fineline-imports.nl Iemand nog tips voor betrouwbare andere bedrijven?