Focus Wagon van Silver Baron. And now the end is near

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marco Morello, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #1021 Marco Morello, 19 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2013
    Je vergeet het subframe. ;) Geluid was al een tijdje weg... Zeg maar wat het is geweest, geen idee. :weetikniet:
    Voorkant begint wel steeds meer te klapperen dus moet echt gedaan worden.

    En de kameraad van de man ook. :mrgreen:
     
  2. Rosso Alfa is altijd :cheer: Echter de 2.2 JTS is niet feilloos. Maar welke motor nou eigenlijk wel. :mrgreen: 8500 euri is dan wel weer teveel centjes voor de rosso.
     
  3. Wat is een goeie prijs voor een 159 uit die leeftijd, met bijv. n dieseltje met ongeveer 160.000-180.000km?

    De auto's in NL zijn over het algemeen duur. Zeker een dieseltje met een beetje frisse km stand.... :(
     
  4. De diesels zijn over het algemeen iets duurder. Maar die heb je wel voor 8500 in een mooie staat en kmstand.
     
  5. pfff, net "ff" 103 pagina's door lopen te worstelen.
    Kolere zeg, wat is er een vracht werk aan jouw auto verricht!!
    't Is haar wel ten goede gekomen. complimenten van deze zijde!!!
     
  6. #1026 Marco Morello, 13 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2014
    Revisie onderstel

    Een week of 4 geleden hebben Lars en ik bij mijn auto de achterste schokdempers al vervangen, de rubbers, bussen en draagarmen hebben we bij de ombouw al vervangen. De achteras was dus al klaar.

    Nu moest de voorkant nog. Buiten een ander subframe (de huidige heeft iemand op een stoep geparkeerd en was dus krom ter hoogte van de draagarm en het was de originele nog) Verder 2 nwe dempers maar ook de stabistangen, stuurkogels en de draagarmen. De draagarmen waren ook de eerste nog. Ondertussen al 330.000km oud, dus werd ook wel tijd dat ze er onder weg gingen.

    Verder nwe hoezen en aanslagrubbers voor de schokbrekers en 2 sleeves voor op de veren. Goed; spullen besteld en afgelopen zaterdag gemonteerd:

    Hier wat sfeerpics:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu alleen nog een afspraak maken om de wagen uit te lijnen, ondanks de centreerpennen die we hebben gebruikt is dit wel noodzakelijk.

    In principe heeft de wagen nu zijn volledige onderhoud wel gehad en kan ie er weer tegen.

    Voor dit jaar staan er nog een aantal zaken op de planning, de 1 wat noodzakelijker dan de ander:

    To Do 2014:
    - Kachelhuis afkitten, deze lekt condenswater daardoor wordt de bijrijderskant nat
    - Thermostaathuis vervangen, deze zweet
    - Nwe stoelverwarmingsmatjes (carbon) plaatsen (liggen er al, alleen de zin en tijd nog). Die van WAECO zijn niet zo fijn.
    - Nwe hoes en zitkussen op de bestuurderstoel, liggen er allebei al.
    - ST170 spruitstuk met kat
    - Auto deels laten spuiten. 2 nwe deuren, 2 deuren opknappen, achterklep roestvrij maken en een stukje in de dorpel laten zetten. Niet dat er een gat in zit, maar wordt wel erg dun.

    Dan hebben we ook nog een zwarte Focus rijden die ook wel wat aandacht nodig zou hebben.
     
  7. Goed bezig Marco :thumbs:

    Heb je watsapp gehad maar door problemen met de overstap naar Ziggo mobiel er nog niet aan toe gekomen te antwoorden.
    ga ik zo ff doen.
     
  8. Wederom geen half werk!
     
  9. Goed bezig! wel makkelijk zo'n brug!
     
  10. Ik wacht `m rustig af. ;)

    Nee klopt, hij moet nog een aantal jaar mee en dan wel een beetje fatsoenlijk.

    Anders is het geen doen.... Auto op de straat en het ding op bokken zetten en dan op je rug eronder.... Bin there done that... didn`t like that. Wordt ook een dagje ouder. ;):mrgreen:
     
  11. Wat zal hij weer soepeltjes over drempeltjes vliegen :mrgreen:
     
  12. Soepel zeg je hahaha... Is wel wat stugger dan de oude gare dempers...
    En over de drempels vliegen we niet. :mrgreen:
    Maar nu dat kraken nog even verhelpen.... Any clues? :mrgreen:;)
     
  13. das nieuwigheid neem ik aan?!
     

  14. Was dat maar zo, hij kraakte al voor de vervanging. Vandaar dat wij sleeves om de veren hadden geplaatst. Bij het naar rechts sturen kraakt hij af en toe.

    Maar aan het onderstel is niks meer te vervangen. Complete veerpoten incl. veerpootlagers, veren (nwe eibach) etc. Enige wat ik me kan bedenken is dat er in het stuurhuis, dan wel de spoorstangen, iets niet goed is. Ik heb nog een compleet stuurhuis liggen, dus misschien ooit. :mrgreen:
     
  15. En de stabilisator stang neem ik aan ook vervangen? nu wil ik niet wijs overkomen want ik ben kwa dat een leek. jullie zijn slim genoeg om ook het kraken op te lossen!
     
  16. #1036 Marco Morello, 13 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2014

    Fijn dat je meedenkt maar ook die rubbers zijn vervangen (de stang zelf niet, zou niet kunnen bedenken waarom ;))

    Resume wat aan de voorzijde vervangen is (al dan niet om het probleem te verhelpen) en er nog niet lang onder zit:

    - Veerpootlagers incl. rubbers
    - Veren (Eibach) incl. sleeves.
    - complete draagarmen (dus incl. fuseekogels en draagarmrubbers)
    - schokbrekers
    - stabistangen
    - stuurkogels
    - stabistang rubbers
    - beide wiellagers
    - subframe
    - aandrijfassen (na de verlaging begonnen ze te trillen)
    - zomerwielen omgewisseld voor winterwielen (uiteraard zitten ze goed vast)
    - remschijven en blokken

    Ik weet het niet meer. Homokineet? Hmmm... dan zou ik het constanter moeten horen en zeker bij het nemen van rotondes, is dus niet het geval.

    Het geluid lijkt op het "zetten" van een onderdeel. Dit gebeurt bij insturen naar rechts. Het is ook niet altijd te reproduceren.

    Enige suspect is voor mij het stuurhuis dan wel de spoorstangen. Al heb ik daar geen speling op ontdekt.
     
  17. Als ik dan zou moeten gokken zou ik spoorstangen zeggen inderdaad, die binnenste kogels worden weleens erg droog. Het vet wordt na verloop van tijd keihard.
     
  18. Gezien de lijst met de al afgehandelde zaken plus de lijst met to do heeft jouw :focus: nog heel veel kilometers en jaren te goed :thumbs:

    Succes met het vinden van de oorzaak van het kraken.
     
  19. Ik heb 2 nwe besteld. We gaan het zien. ;)

    Irwan, is ook de bedoeling dat ik er nog een paar jaar mee kan rondrijden.
    Ook gezien wat dit jaar ons gaat brengen... ;)
     
  20. Mee eens ;-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina