Problemen met installeren dagverlichting op Focus II

Discussion in 'Exterieur' started by Duckmole, May 16, 2007.

  1. Ik heb het hele topic nog eens doorgelezen (alle 34 pagina's) en ik denk dat ik een draadbruggetje moet gaan proberen. Echter werken alle links naar de schema's niet meer. Heeft iemand een schema van de stekker van een Focus MK2 FL zodat ik kan bepalen welke positie 1 en 26 zijn?
     
  2. Pas op, dat draadbruggetje is volgens mij alleen maar voor auto's met halogeenlampen.
    Het draadbruggetje compenseert nl. een weerstand die niet ingebouwd is. Bij xenon heb je geen weerstand nodig
     
  3. Ok ik had begrepen dat de weerstand alleen is voor het dimmen tot 80% van het licht voor hallogeen en dat dit dimmen bij xenon niet kan dus dat het zoiezo niet uitmaakt dat er een draadbrug zonder weerstand op zit.

    Meer mensen tips om het alsnog werkend te krijgen want het relais schakelt wel dus het moet ergens anders in zitten nog.
     
  4. Ben bang dat het gewoon niet werkend te krijgen is.
    Schakelen van het relais had ik ook wel, maar verder helemaal niets. Ook niet na het steken van zekeringen.
     
  5. Hier nog een bericht van mij. Om één of andere reden werkt de dagrijverlichting nu opeens wel. Ik had het relais en de zekeringen ondanks dat het niet werkte toch laten zitten nog. En tot mijn grote verbazing zag ik 3 dagen terug de koplampen aanspringen maar het indicatielampje op mijn dashboard niet, ook de stadlichten branden niet. Ik dacht dat kan maar 1 ding betekenen en dat is dat de dagrijverlichting werkt. En ja hoor toen ik het dimlicht handmatig aan deed gingen de stadslichten en het indicatielampje binnen branden, en de stand van de koplampen ging iets omhoog. Ik heb mijn verlichting altijd op automatisch staan en nu branden de koplampen gewoon overdag en bij donker gaan de koplampen omhoog en gaan de stads en achterlichten meebranden.
     
  6. #346 BarryST, Feb 13, 2010
    Last edited by a moderator: Feb 13, 2010
    Ik had bij de dealer alleen een relais besteld en erbij vermeld dat het tbv de dagrijverlichting was. Ik had de intentie het zelf in te bouwen maar toen ik de auto ophaalde, had de dealer het al gemonteerd en het werkt.:thumbs:
    Ik heb echter geen idee of de koplampen op 90% branden maar dat maakt me weinig uit.
    Ik heb alleen een versie waarbij alleen me koplampen branden en verder niks. Ook geen dashboard verlichting en navigatiesysteem merkt ook niet op dat licht aanstaan :thumbs:(althans overdag;))
     
  7. Ik weet niet of iemand anders hier al eerder op gereageerd heeft(dit topic is echt onwijs lang!!!) maar hierbij informatie uit ETIS 417-04 beschrijving en werking:

    Dagrijlicht (DRL) - Dagrijlicht (DRL)Focus 2004.75 (07/2004-)[​IMG] Afdrukken Beschrijving en werking
    Dagrijlicht
    LET OP:
    [​IMG]Bij auto's met automatisch dimlicht is het naderhand aanbrengen van dagrijlicht niet toegestaan, omdat dan de motor bij ingeschakelde verlichting niet kan worden afgezet.
    [​IMG]Bij auto's met automatisch dimlicht mag de zekering van het dagrijlicht niet zijn aangesloten, omdat dan de motor bij ingeschakelde verlichting niet kan worden afgezet.
    In landen waar dagrijlicht (DTRL) is voorgeschreven, schakelt de centrale elektronische moduul (GEM) het dimlicht en de stadslichten in, als het contactslot in stand "II" of "III" staat. Bij auto's met conventionele gloeilampen werkt het dimlicht op 90 % van zijn normale helderheid, doordat de voeding via een DTRL-relais en een specifieke weerstand gaat. Bij auto's met gasontladingslampen (xenon) werkt het dimlicht via het standaard dimlichtrelais met normale helderheid.
    Bij auto's met dagrijlicht is het automatische dimlicht niet in werking, omdat de GEM alleen op een van deze beide opties kan worden geprogrammeerd.

    Het gedeelte "Diagnose en controle" zal ik om onderstaande redenen NIET plaatsen.

    Ik zal een ieder die geen deugdelijke opleiding electrotechniek afgerond heeft AFRADEN om te klooien met DRL. Iedereen heeft het over zekeringkast, maar feitelijk is het een GEM en als je die sloopt, dan ben je zomaar 500 tot 600 euro verder voor een nieuwe. Terwijl je ook gewoon met de hand de verlichting aan kan zetten.

    En dat een Ford-dealer niet weet hoe hij DRL moet knutselen in een Focus II kan je hem niet kwalijk nemen. Hij is een professional, geen hobbiëst. Er wordt van hem verwacht hoe hij je Ford kan repareren, niet ontwerpen uitproberen.

    Tot zover mijn mening.
     
  8. #348 Kees37, Feb 14, 2010
    Last edited by a moderator: Feb 14, 2010
    @SuperMole Zou je voor die gene die wel een deugdelijke opleiding electrotechniek hebben afgerond het toch willen plaatsen. Je maakt me nl. erg nieuwsgierig wat daar in staat.
     
  9. Kees, bij deze geknipt en geplakt uit Etis (de plaatjes van de stekkers zijn niet te kopieren maar heb hem wel in zijn geheel in .xps-formaat :)) Stuur me anders maar een PB



    Diagnosis and Testing
    Refer to Wiring Diagrams Section 417-04, for schematic and connector information.

    Special Tool(s)


    Terminal probe kit

    29-011A


    Inspection and Checking

    NOTE: The generic electronic module (GEM) forms part of the central junction box (CJB).

    NOTE: If the generic electronic module (GEM) is changed, the new one must be reinitialised. For this purpose, the vehicle-specific data is read out of the module to be replaced using WDS and is transferred to the new module. REFER to:

    Module Configuration (418-01 Module Configuration, General Procedures),
    Generic Electronic Module (GEM) (419-10 Multifunction Electronic Modules, Removal and Installation).

    NOTE: Before reading out the vehicle-specific data, remake all the electrical connections to the module to be removed, so that communication between the module and WDS is ensured.

    1. Verify the customer concern.

    2. Visually inspect for obvious signs of electrical damage.

    Visual Inspection

    Electrical
    Fuse(s)
    Bulb(s)
    Switches
    Electrical connector(s)
    Wiring harness


    3. Resolve any obvious causes or concerns found during the visual inspection before carrying out any further tests.

    4. If the concern is not visually evident, refer to the Symptom Chart.

    Symptom Chart

    Symptom Chart

    Symptom Possible Sources Action
    Daytime running lamps (DRL) inoperative (dipped beam OK) *Fuse(s)
    *Circuit(s)
    *Daytime running lamp relay
    *Resistance line
    *Central junction box (CJB)
    *Generic electronic module (GEM) *GO to Pinpoint Test A.
    Daytime running lamps on when the ignition is off *Circuit(s)
    *Headlight switch
    *Dipped beam relay
    *Resistance line
    *Central junction box (CJB)
    *Generic electronic module (GEM) *GO to Pinpoint Test B.
    Parking lamps and number plate lamps inoperative with the daytime running lamps switched on. *Circuit(s)
    *Headlight switch
    *Central junction box (CJB)
    *Generic electronic module (GEM) *GO to Pinpoint Test C.

    System Checks

    NOTE: Use a digital multimeter for all electrical measurements.

    PINPOINT TEST A : DAYTIME RUNNING LAMPS (DRL) INOPERATIVE (DIPPED BEAM OK)

    TEST CONDITIONS DETAILS/RESULTS/ACTIONS
    A1: DETERMINE THE FAULT CONDITION
    1 Ignition switch in position II.
    2 CHECK parking lamps and licence plate lamps.

    Are parking lamps and licence plate lamps operative?
    Yes
    - Vehicles with conventional headlamps: GO to A2.
    - Vehicles with gas discharge headlamps: GO to A8.
    No
    - Parking lamps or license plate lamps inoperative:
    REFER to: Parking, Rear and License Plate Lamps (417-01 Exterior Lighting, Diagnosis and Testing).

    - Parking lamps and license plate lamps inoperative: GO to Pinpoint Test C.
    A2: CHECK THE HEADLIGHT SWITCH
    1 Ignition switch in position 0.
    2 Disconnect Headlight switch from connector C320.





    3 Using a fused bridging cable (7.5 A) at the headlight switch, connect between connector C320, pin 8, circuit 15-LE29 (GN/BK) and pin 4, circuit 15S-LE42 (GN/RD), wiring harness side.
    4 Ignition switch in position II.
    5 CHECK the low beams.

    Is the dipped beam lit up with reduced intensity?
    Yes
    INSTALL A NEW headlight switch. CHECK the operation of the system.
    No
    GO to A3.
    A3: CHECK THE VOLTAGE SUPPLY OF THE DAYTIME RUNNING LIGHT RELAY AT PIN 1
    1 Ignition switch in position 0.
    2 Connect Headlight switch with connector C320.
    3 Disconnect DRL relay from socket C1015.
    4 Ignition switch in position II.





    5 Measure the voltage between the DRL relay, socket C1015, pin 1, CJB side and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    GO to A4.
    No
    LOCATE and RECTIFY the break in the circuit between the headlight switch and the DRL relay using the Wiring Diagrams, if necessary CHECK and RENEW the CJB. CHECK the operation of the system.
    A4: CHECK THE VOLTAGE SUPPLY OF THE DAYTIME RUNNING LIGHT RELAY AT PIN 3





    1 Measure the voltage between the DRL relay, socket C1015, pin 3, CJB side and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    GO to A5.
    No
    RENEW the CJB. CHECK the operation of the system.
    A5: CHECK GROUND CONNECTION OF THE DAYTIME RUNNING LIGHTS RELAY
    1 Ignition switch in position 0.





    2 Measure the resistance between the DRL relay, socket C1015, pin 2, CJB side and ground.

    Is the resistance less than 2 ohms?
    Yes
    GO to A6.
    No
    LOCATE and RECTIFY the break in the circuit between the DRL relay and soldered connection S6 using the Wiring Diagrams. CHECK the operation of the system.
    A6: CHECK THE DRL RELAY





    1 Connect a fused (20 A) bridging cable at the DRL relay, socket C1015, between pin 3 and pin 5, CJB side.
    2 Ignition switch in position II.
    3 CHECK the low beams.

    Is the dipped beam lit up with reduced intensity?
    Yes
    RENEW the DRL relay. CHECK the operation of the system.
    No
    GO to A7.
    A7: CHECK RESISTANCE LINE 15S-LE8 (GN/RD) FOR OPEN CIRCUIT
    1 Ignition switch in position 0.
    2 Disconnect CJB from connector C96.





    3 Measure the resistance between the resistance line, connector C96, pin 26, circuit 15S-LE8 (GN/RD), wiring harness side and pin 1, circuit 15S-LE8 (GN/RD), wiring harness side.

    Is the resistance greater than 10,000 Ohms?
    Yes
    LOCATE and RECTIFY the break in resistance line 15S-LE8 (GN/RD) with the aid of the Wiring Diagrams. CHECK the operation of the system.
    No
    CHECK and if necessary INSTALL A NEW CJB. CHECK the operation of the system.
    A8: CHECK THE HEADLIGHT SWITCH
    1 Ignition switch in position 0.
    2 Disconnect Headlight switch from connector C320.





    3 Using a fused bridging cable (7.5 A) at the headlight switch, connect between connector C320, pin 8, circuit 15-LE29 (GN/BK) and pin 4, circuit 15S-LE42 (GN/RD), wiring harness side.
    4 Ignition switch in position II.
    5 Check the daytime running lamps.

    Are the daytime running lamps illuminated?
    Yes
    INSTALL A NEW headlight switch. CHECK the operation of the system.
    No
    GO to A9.
    A9: CHECK THE CONTROL LINE OF THE DAYTIME RUNNING LIGHTS AT THE CENTRAL JUNCTION BOX
    1 Ignition switch in position 0.
    2 Connect Headlight switch with connector C320.
    3 Disconnect CJB from connector C103.
    4 Ignition switch in position II.





    5 Measure the voltage between the CJB, connector C103, pin 5, circuit 15S-LE42 (GN/RD), CJB side and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    RENEW the CJB. CHECK the operation of the system.
    No
    LOCATE and RECTIFY the break in the circuit between the headlight switch and CJB using the wiring diagrams. CHECK the operation of the system.


    PINPOINT TEST B : DAYTIME RUNNING LAMPS SWITCHED ON WITH THE IGNITION SWITCHED OFF.

    TEST CONDITIONS DETAILS/RESULTS/ACTIONS
    B1: DETERMINE THE FAULT CONDITION
    1 Ignition switch in position 0.
    2 CHECK the dipped beam, parking lamps and license plate lamps.

    Do dipped beam, parking lamps and license plate lamps illuminate continuously?
    Yes
    GO to B3.
    No
    Dipped beam illuminates continuously:
    REFER to: Headlamps (417-01 Exterior Lighting, Diagnosis and Testing).

    Diminished dipped beam permanently on: GO to B2.
    B2: RULE OUT THE DAYTIME RUNNING LAMP RELAY AS A POSSIBLE CAUSE OF THE FAULT
    1 Disconnect Daytime running lamp relay from socket C1015.
    2 CHECK the headlamps.

    Are the headlamps lit with less intensity?
    Yes
    LOCATE and RECTIFY the short to battery voltage in circuit 15S-LE8 (GN/RD) (resistance line) with the aid of the Wiring Diagrams. CHECK the operation of the system. If necessary CHECK and RENEW the CJB. CHECK the operation of the system.
    No
    RENEW the daytime running lamp relay. CHECK the operation of the system.
    B3: NARROW DOWN THE FAULT CONDITION
    1 Disconnect Headlight switch from connector C320.
    2 Check the daytime running lamps (DRL).

    Are the daytime running lamps (DRL) permanently lit?
    Yes
    - Vehicles with conventional headlamps: GO to B4.
    - vehicles with gas discharge headlamps: LOCATE and RECTIFY short to battery voltage in circuit 15S-LE42 (GN/RD) between headlight switch and CJB using the wiring diagrams. If necessary CHECK and RENEW the CJB. CHECK the operation of the system.
    No
    - The parking lamps or license plate lamps illuminate continuously:
    REFER to: Parking, Rear and License Plate Lamps (417-01 Exterior Lighting, Diagnosis and Testing).

    - The daytime running lamps (DRL) no longer come on: GO to B6.
    B4: CHECK CIRCUIT 15S-LE42 (GN/RD) FOR SHORT TO BATTERY VOLTAGE
    1 Disconnect CJB from connector C103.





    2 Measure the voltage between headlamp switch, connector C320, pin 4, circuit 15S-LE42 (GN/RD), wiring harness side and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    LOCATE and RECTIFY the short to battery voltage in the circuit between the CJB and the headlamp switch using the Wiring Diagrams. CHECK the operation of the system.
    No
    GO to B5.
    B5: CHECK DAYTIME RUNNING RELAY PIN 1 IN THE CENTRAL JUNCTION BOX FOR SHORT TO BATTERY VOLTAGE
    1 Disconnect DRL relay from socket C1015.





    2 Measure the voltage between the DRL relay, socket C1015, pin 1, CJB side and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    RENEW the CJB. CHECK the operation of the system.
    No
    RENEW the daytime running lamp relay. CHECK the operation of the system.
    B6: CHECK HEADLAMP SWITCH FOR SHORT TO BATTERY VOLTAGE





    1 Measure the voltage at the headlight switch, connector C320, pin 8, circuit 15-LE29 (GN/BK), wiring harness side and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    GO to B7.
    No
    INSTALL A NEW headlight switch. CHECK the operation of the system.
    B7: CHECK CIRCUIT 15-LE29 (GN/BK) FOR SHORT TO BATTERY VOLTAGE
    1 Disconnect CJB from connector C102.





    2 Measure the voltage at the headlight switch, connector C320, pin 8, circuit 15-LE29 (GN/BK), wiring harness side and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    LOCATE and RECTIFY the short to battery voltage in the circuits connected to the CJB, connector C102, pin 13 using the Wiring Diagrams. CHECK the operation of the system.
    No
    GO to B8.
    B8: CHECK IGNITION SWITCH FOR SHORT TO BATTERY VOLTAGE





    1 Measure the voltage at the CJB, connector C102, pin 36, circuit 15-DA1 (GN/YE), wiring harness side and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    GO to B9.
    No
    GO to B10.
    B9: CHECK CIRCUIT 15-DA1 (GN/YE) FOR SHORT TO BATTERY VOLTAGE
    1 Disconnect Ignition switch from connector C456.





    2 Measure the voltage at the CJB, connector C102, pin 36, circuit 15-DA1 (GN/YE), wiring harness side and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    LOCATE and RECTIFY the short to battery voltage in the circuit between the ignition switch and CJB using the Wiring Diagrams. CHECK the operation of the system.
    No
    RENEW the ignition switch. CHECK the operation of the system.
    B10: CHECK CIRCUIT 15-LE6 (GN/YE) FOR SHORT TO BATTERY VOLTAGE





    1 Measure the voltage at the CJB, connector C102, pin 15, circuit 15-LE6 (GN/YE), wiring harness side and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    LOCATE and RECTIFY the short to battery voltage in the circuit between the CJB and the headlamp switch using the Wiring Diagrams. CHECK the operation of the system.
    No
    RENEW the CJB. CHECK the operation of the system.


    PINPOINT TEST C : PARKING LAMPS AND NUMBER PLATE LAMPS INOPERATIVE WITH DAYTIME RUNNING LAMPS LIT.

    TEST CONDITIONS DETAILS/RESULTS/ACTIONS
    C1: DETERMINE THE EQUIPMENT LEVEL OF THE CENTRAL JUNCTION BOX (CJB).
    1 Unfasten the CJB and fold it down.

    Is the location for connector C100 on the top of the CJB?
    Yes
    GO to C2.
    No
    GO to C4.
    C2: CHECK FUSE F110 (CJB)
    1 Ignition switch in position 0.
    2 Disconnect Fuse F110 (10 A) (CJB).
    3 CHECK Fuse F110 (10 A) (CJB).

    Is the fuse OK.?
    Yes
    GO to C3.
    No
    RENEW fuse F110 (10 A) (CJB). CHECK the operation of the system. If the fuse blows again, LOCATE and RECTIFY the short to ground using the Wiring Diagrams. CHECK the operation of the system.
    C3: CHECK VOLTAGE AT FUSE F110 (CJB)
    1 Connect Fuse F110 (10 A) (CJB).
    2 Ignition switch in position II.
    3 Measure the voltage between fuse F110 (10 A) (CJB) and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    GO to C6.
    No
    LOCATE and RECTIFY the break in the voltage supply to fuse F71 (CJB) using the Wiring Diagrams. CHECK the operation of the system. If necessary CHECK and RENEW the CJB. CHECK the operation of the system.
    C4: CHECK FUSE F71 (CJB)
    1 Ignition switch in position 0.
    2 Disconnect fuse F71 (10 A) (CJB).
    3 CHECK fuse F71 (10 A) (CJB).

    Is the fuse OK.?
    Yes
    GO to C5.
    No
    RENEW fuse F71 (10 A). CHECK the operation of the system. If the fuse blows again, LOCATE and RECTIFY the short to ground using the Wiring Diagrams. CHECK the operation of the system.
    C5: CHECK THE VOLTAGE AT FUSE F71 (CJB)
    1 Connect fuse F71 (10 A) (CJB).
    2 Ignition switch in position II.
    3 Measure the voltage between fuse F71 (10 A) (CJB) and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    GO to C6.
    No
    LOCATE and RECTIFY the break in the voltage supply to fuse F71 (CJB) using the Wiring Diagrams. CHECK the operation of the system. If necessary CHECK and RENEW the CJB. CHECK the operation of the system.
    C6: CHECK THE HEADLIGHT SWITCH
    1 Ignition switch in position 0.
    2 Disconnect Headlight switch from connector C320.
    3 Ignition switch in position II.





    4 Measure the voltage between the headlight switch, connector C320, pin 15, circuit 15-LE6 (GN/YE), wiring harness side and ground.

    Does the meter display battery voltage?
    Yes
    INSTALL A NEW headlight switch. CHECK the operation of the system.
    No
    GO to C7.
    C7: CHECK VOLTAGE SUPPLY TO THE HEADLIGHT SWITCH FOR OPEN CIRCUIT
    1 Ignition switch in position 0.
    2 Disconnect CJB from connector C102.





    3 Measure the resistance between CJB, connector C102, pin 15, circuit 15-LE6 (GN/YE), wiring harness side and headlight switch, connector C320, pin 15, circuit 15-LE6 (GN/YE), wiring harness side.

    Is the resistance less than 2 ohms?
    Yes
    RENEW the CJB. CHECK the operation of the system.
    No
    LOCATE and RECTIFY the break in the circuit between the CJB and the headlight switch using the wiring diagrams. CHECK the operation of the system.
     
  10. Ik zou dit ook wel willen doen.
    Welk relais moet ik gebruiken ?Orgineel heb ik halogeen adaptive maar heb dit veranderd naar orgineel adaptive xenon (zonder hoogteaanpassing en sproeier dus)
    Mijn auto is uit januari 2006.

    Dit is m'n zekeringkastje
    [​IMG]
     
  11. Auto's met gasontladingslampen moeten voorzien zijn van een koplampreinigingsinstallatie (scrabblewoord! 5xwoordwaarde) :dance:
     
  12. #353 BarryST, Feb 14, 2010
    Last edited by a moderator: Feb 14, 2010
    Bij auto's van voor 2007 is dat NIET verplicht

    Ff "gestolen" van de RDW-site :

    Voor personenauto’s en bedrijfsauto’s die in gebruik
    zijn genomen na 31 december 2006 en die zijn
    voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen
    geldt dat deze dimlichten:
    voorzien moeten zijn van een koplampreinigingsinstallatie
    waarmee het gehele of een deel van het
    lichtdoorlatende gedeelte van de koplamp wordt
    gereinigd
    ingeschakeld moeten blijven wanneer het grootlicht
    brandt
    voorzien moeten zijn van een niveauregeling die
    de verticale helling van de lichtbundel automatisch
    aanpast aan de belading van het voertuig.
    Dit is niet van toepassing op voertuigen waarbij de
    verticale afstelling van de lichtbundel op andere
    wijze wordt aangepast aan de beladingstoestand
    van het voertuig.
    Voor auto’s die in gebruik zijn genomen vóór
    1 januari 2007 en die voorzien zijn van xenonverlichting
    gelden deze eisen dus niet. Wel blijven
    de bestaande eisen over het lichtbeeld en de licht/
    donker-scheiding gewoon van kracht.
    Verder komt er géén verkoopverbod voor aftermarketkits
    of retrofi tkits, ook niet voor auto’s
    met een eerste toelating van na 31 december 2006.
    De nieuwe eisen moeten nog worden gepubliceerd,
    dat gaat gebeuren in het Voertuigreglement en
    in de Regeling permanente eisen
     
  13. Ik heb de (36) pagina´s doorgenomen en het komt toch alsnog vrij duidelijk over ....;)
    Wel één vraagje betreffende dat draadbruggetje tussen positie 1 en 26 in de grote groene stekker.....
    Als je dit bruggetje monteert ism de bewuste relais, gaan dan de koplampen ook op 80% werken of branden deze dan voluit ?

    Greetz

    BIG charlie
     
  14. Hallo BIG charlie, bij mij werken de lichten 100% na de modificatie met de draadbrug.
     
  15. Same here. 100% maar werkelijk geen idee of er draadbruggetje inzit. Kees37 heeft wel draadbruggetje geplaatst (meen ik) en zijn lampen branden ook op 100%
     
  16. Yep, draadbruggetje en relais geplaatst en 100% branden
     
  17. Ok, bedankt voor de "opheldering" jongens... ;)

    Greetz

    BIG charlie
     
  18. Vandaag relais (halogeen versie) & benodigde mini zekeringen gehaald bij dealer.
    Het is mij helaas ook niet gelukt , wel zat er op positie 48 een 20a erin gestoken.
    Heb diverse dingen geprobeerd zoals relais+postitie45 / relais+positie45+positie71 / relais+positie48 / diverse keren zonder relais.
    Heb de auto gestart knop op automatisch gezet maar helaas helemaal niets.

    In de instructie boekje was wel vinkjes neergezet bij posities 45/48/71 volgens mijn heeft de vorgie eigenaar ermee bezig geweest.

    Momenteel zijn posities 45/48/71 en de relais geinstalleerd maar laat het even zo zitten misschien dat ie ineens wel werk :)
     
  19. En zekeringen eruit?;)
     

Share This Page