Lees net op het Duitse forum dat er een 'terugroepactie' komt voor de Ecoboost 1.6 . Zal het dan toch gebeuren!?!?!?!? Info van Ford Etis Nog uit te voeren service-acties (FSA's) 17S09 - 17S09 - 1.6L GTDI KOELSYSTEEM Aktions-Code:17S09 Betreff: 1.6 EcoBoost: Motorkühlmittelstand-Sensor einbauen -- Rückrufaktion Google vertaling vanuit Duits Andere thermostaten / Bypass-klep / Niveausensor / Software / Kabelboom wijzigen / Koelsysteem controleren / Cilinderkop controleren / enz. Enz. Werktijd ongeveer 3-5 uur. Promotie Code: 17S09 Re: 1.6 EcoBoost: Engine Coolant Level Sensor Installatie - Recall Let op: de verantwoordelijkheid voor de implementatie van de maatregel in uw bedrijf ligt bij de Service Action Coordinator. introductie In de getroffen voertuigen kan plaatselijke oververhitting van de cilinderkop resulteren in het barsten van de cilinderkop en, als gevolg daarvan, lekkage van olie onder druk, wat een brand in de motorruimte kan veroorzaken. Voor de betrokken voertuigen moet een sensor voor het koelvloeistofniveau worden geïnstalleerd en moet de juiste software worden geïnstalleerd om de bestuurder hoorbaar en zichtbaar te waarschuwen. Het negeren van deze berichten zal de motorprestaties verminderen. De bekende houders van de te testen voertuigen zullen binnenkort worden gecontacteerd. Een kopie van de brief van de klant kan via eTIS worden bekeken. Identificatie van de getroffen voertuigen Betreffende voertuigen worden weergegeven in OASIS. Model / variant assemblagefabriek getroffen Constructie periode (incl.) VonbisFiesta ST - 1.6 EcoBoostCologne19 / 9 / 2012-16 / 12/2014 Kuga - 1.6 EcoBoostElabuga1 / 7 / 2013-21 / 11/2014 C-MAX - 1.6 EcoBoostSaarlouis2 / 6 / 2010-22 / 12 / 2014Focus - 1.6 EcoBoost23 / 7 / 2010-21 / 9 / 2014Kuga - 1.6 EcoBoostValencia8 / 5 / 2012-21 / 11 / 2014Transit Connect - 1.6 EcoBoost10 / 6 / 2013- 20/12/2014 voltooiing Mogelijk getroffen voertuigen moeten na ontvangst van deze brief met OASIS worden geïnspecteerd en alle daadwerkelijk aangetaste voertuigen moeten vervolgens opnieuw worden bewerkt. Op verzoek van de klant moeten voertuigen van klanten worden gecontroleerd op daadwerkelijke bezorgdheid met OASIS en, indien nodig, worden herwerkt. Aangezien de verkoop van een voertuig met een gebrek aan beveiliging illegaal is, moeten opslagvoertuigen vóór de verkoop worden gecontroleerd bij OASIS en zo nodig worden aangepast. Voertuigen van het Fiesta ST-model worden tot het eerste kwartaal van 2018 niet in OASIS gemarkeerd; dit komt door de beschikbaarheid van de onderdelen. !!!!
Bij mij ook. Benieuwd of er een brief volgt van Ford of dat men wacht tot de auto voor onderhoud binnen komt.
Kun je aan de hand van deze melding de dealer hiervan op de hoogte stellen en de actie laten uitvoeren?
Als het goed is weet de dealer het al en is hij nu eenplanning aan het maken. Als er voor elke auto 3 tot 5 uur werk is krijgen de dealers het druk aankomende tijd En anders bel je hem toch gewoon kan hij jouw auto bovenaan de lijst zetten
Ik zit me nu net te bedenken dat er voor mijn auto van de week een tellerunit update beschikbaar is. Zou dat hiermee te maken hebben? Afgelopen zomer heb ik een update laten doen en in december was er nog geen update voor.
Dank voor de melding Kees! Ik ga de dealer morgen bellen om te zien of ze de modificatie voor onze wintersport over 3 weken kunnen doen.
Geen idee maar dit staat op het Duitse forum en in de startpost!!!! Andere thermostaten / Bypass-klep / Niveausensor / Software / Kabelboom wijzigen / Koelsysteem controleren / Cilinderkop controleren / enz. Enz.
Bij de 1.6 ECOboost is er een veiligheidsrisico. Dit is de enige reden dat er een terugroepactie komt. Bij de 1.6 ECOboost kan de cilinderkop scheuren als gevolg van een oververhitte motor. Door de gescheurde cilinderkop kan er motorolie op de hete uitlaat lekken wat kan resulteren in brand. Nadat dit een aantal keren was voorgekomen is in de USA al zo'n 1,5 jaar geleden een terugroepactie aangekondigd. Deze is recent van start gegaan. Blijkbaar heeft Ford nu ook besloten om alle exemplaren van de 1.6 ECOboost ook buiten de USA terug te roepen. Bij de 1.0 ECOboost is er weliswaar sprake van mogelijke problemen als gevolg van koelvloeistof lekkage maar is er geen veiligheidsrisico.
3-5 uur werk, dat is niet even een slangetje wisselen hoor. Weet iemand hoe deze tijd verrekend wordt? Kan de dealer per opdracht schrijven?
Ik denk dat de uren voornamelijk in het aanbrengen van de kabelboom gaan zitten. Hoewel de update van de tellerunit ook een langdurige update is. Bij mij zijn ze van de zomer een uur "bezig" geweest.
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2017/RCMN-17V209-7886.pdf Ik weet niet of de link het doet maar als ik het goed begrijp is dit de bedoeling ?