Dat is balen Doc, hopelijk komt alles nog goed en kunnen jullie toch nog genieten van jullie vakantie
Nou om doc lekker te laten genieten heb ik maar even een andere kleine irritatie. Wat bezielt mensen om zo ver van een stopstreep stil te gaan bij verkeerslichten?? Daar past soms gewoon nog anderhalve auto tussen. Waarom? Je leert toch over oprijden tot de stopstreep? Het is toch algemeen bekend dat daar ook de meetlussen zitten? Vaak zitten ze dan, ja je raadt het al, op hun telefoon. Zelfs in dikke auto’s waar zeker weten CarPlay of Android auto op zit nog steeds op die telefoon en dus ruim een auto lengte voor de stopstreep al stilstaan. En doodleuk blijven staan. Vre se lijk irritant vind ik het. Onnodig ook.
Ter verdediging van dit soort gasten kan het soms zijn dat het stoplicht op een te hoge plek staat en zie je deze niet als je tot aan de streep rijdt. Hangt ook van je auto af. Ik heb het bij mijn auto ook een beetje, maar vele malen minder dan de Fiat 500 die ik huurde afgelopen zomer. Daarin zag je echt niks als je vlak voor het stoplicht stond en moest je met je kin op het stuur constant naar boven turen. Dat had ik bij een Mini als vervangende auto ook trouwens. Als ze op de telefoon zitten, geldt dit natuurlijk niet en zijn ze gewoon asociaal bezig. Ik maak dit probleem eigenlijk niet zo vaak mee, heb veel meer last van mensen die op de linkerbaan in de file 500 meter afstand houden op de voorganger. Wat is dat, hebben ze dan een power high en kicken ze er op dat ze zo'n hele stoet auto's achter zich aan hebben? Ik snap dat niet iedereen even veel haast heeft en in de file heeft haast hebben sowieso niet veel nut, maar tiefstraal toch lekker naar rechts en doe daar je ding... dan kan de rest de capaciteit van de weg volledig benutten. En nee, dat hoeft niet door bumper-aan-bumper te rijden.
Ik snap je punt maar meestal is dan een of twee meter voor de stopstreep voldoende. Maar zie hier echt regelmatig mensen die echt ruim een autolengte voor de stopstreep stoppen omdat ze gewoon niet opletten. En die linksplakkers met enorme gaten herken ik wel, die zijn bloedirritant. nog eentje dan, mensen die niet normaal optrekken bij verkeerslichten en enorme gaten laten vallen. Je hoeft inderdaad niet bumper aan bumper op te trekken maar ik zie soms zulke grote gaten en dan trekt iemand op alsof ie in een flintstone auto rijdt en zelf moet trappen om vooruit te komen. En 30 rijders waar je 50 mag. Zo enorm irritant
Voor die irritante altijd trager rijdende links plakkers , rijbewijs 1 maand invorderen. En voor die grote gaten open laten op de weg ook maar 2 weken lopen ,kan je afstand houden . En voor de telefoon vast houders 3 maanden voertuig en telefoon inleveren ,alle minuut. En minder flits controles waar ik schijtziek van word .
Er is een oplossing voor. https://www.amazon.nl/Ampelchecker-...0&psc=1&mcid=f5f5e1ba76363e3da18e4fdd80c96fb8
Ergernis van vandaag, een collega die al tijden lang dingen komt vragen die ik niet weet, wat bij een andere afdeling ligt. Elke keer weer zeg ik; dit ligt niet bij mij maar daar. En elke keer komt ze weer vragen; weet jij dit?…. pfffff 1,2,3,4,5,………..1000!,
Heb ik standaard met de vrachtwagen. Als ik tot aan de stopstreep rijd, moet ik m'n gordel losmaken en op het dashboard gaan liggen om het verkeerslicht te kunnen zien
Of gewoon zoals in Engeland de verkeerslichten aan de overkant van de straat. Ik snap niet dat dat hier niet kan...
Snap hier wel meer niet. Oranje en rood voordat het groen wordt en inderdaad lichten verder weg monteren. En met de huidige techniek zijn intelligente verkeerslichten toch wel een must in plaats van simpelweg loopjes draaien.
lucht het op Jaap? hebben ze in België ook, kun je ook gelijk zien of ze door rood rijden als jij staat te wachten in een zijstraat. daar hebben ze in Den Haag wel een houtje van pfff... midden in de nacht voor rood staan en dan het verkeerslicht voor de fietsers op groen zien gaan terwijl er nergens een fietser te bekennen is
GLS bezorgmoment veranderd met het kwartier. Vanmorgen; russen 8.00 en 21.30 uur. Er staat aangegeven; check op de dag van bezorging regelmatig tr&tr voor de actuele tijdvensters. vanmiddag; tussen 13.10 en 16.10uur Daarna; tussen 15.20 en 18.20 uur Daarna; tussen 14.45 en 15.45 uur Daarna; tussen 16.15 en 19.15 uur Daarna tussen 17.10 en 20.10 uur Op dit moment; tussen 18.10 en 20.10 uur. Ik wist dat dit pakket vandaag zou worden bezorgd, dus gezorgd dat er iemand thuis bleef. Had dus niet gehoeven… Ik snap dat bezorgdiensten het druk hebben hoor, maar dit vind ik wel erg irritant. Rijdt die gozer dan zo langzaam?
heel fijn dat bezorgdiensten je graag up to date houden maar er wordt geen rekening gehouden met het feit dat de chauffeur z'n route anders zou kunnen rijden omdat de planning niet klopt. bij DHL geven ze tijdvakken van 2 uur aan en dat klopt soms ook niet. (meestal bij mij niet omdat ik lekker mijn eigen tempo rij en niet ga lopen jagen de hele dag )