1.8 TDCi 115pk Turbo pakking en klem

Discussie in 'Performance' gestart door Dark Angel, 17 nov 2014.

  1. #1 Dark Angel, 17 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2014
    Hallo,

    Is er iemand die weet of er een alternatieve turbo klem en pakking is voor de 1.8 TDCi??

    Het gaat om de pakking en klem waarmee de turbo aan het uitlaatspruitstuk vast zit.
    Deze ligt er nu voor de vierde maal uit en begin het een beetje beu te worden.

    De dealer gaf zelf al aan dat de klem eigenlijk van te zacht materiaal is gemaakt waardoor je hem niet lekker strak kunt vastzetten zonder dat de klem breekt.

    Ik ben dus opzoek naar een alternatief. eentje die van beter materiaal is gemaakt.
     
  2. Ik heb afgelopen tijd een keer of 3 zo'n turbo gewisseld, maar kan niet zeggen dat het er slecht uit ziet.

    Ook een model met meer dan 3ton op de teller, daar kwam de originele pakking er nog keurig vanaf.

    Zo'n v-band klem hoeft helemaal niet zo strak aangetrokken te worden, dat heeft een averechtse werking.
    Het is wel van belang dat er een nieuwe op gezet wordt zodra hij los is geweest.
     
  3. #3 Dark Angel, 17 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2014
    Deze v-band klem is dan ook niet los geweest.
    Vanmorgen naar me werk gereden en op het werk aangekomen was er een metaal achtig snisperend geluid rond de 2800 toeren.
    Bij nader onderzoek (en een telefoontje naar mijn vaste monteur bij de dealer) erachter gekomen dat het lek bij deze klem zat, de egr koeler die er recht boven zit, is aan de onderkant pikzwart van de roet en het geluid komt ook daar vandaan.
    Tevens is dit een nieuwe klem die bij montage van de huidige turbo erom is gekomen. Dit is een 3 kwart jaar terug gebeurt, lees een 40.000 km

    Kortom, er is niets los geweest tijdens de rit naar mijn werk.
     
  4. Vandaag met Verhoeven Tuning gesproken en zij konden mij het waarschijnlijke probleem vertellen waarom de pakking er elke keer tussen weg vliegt.
    De klem word eigenlijk op de verkeerde wijze gemonteerd.
    Deze moet in plaats van, er om heen gezet en vast gedraaid worden, aangehamerd tijdens het vast draaien. Zodat deze zeg goed om de flens vormd.

    Dit staat niet zo beschreven in Etis en daardoor doet de dealer ook niet op deze manier.
    Verhoeven is hier ook nog maar net achter gekomen door sommige zelfde problemen die zij tegen gekomen zijn.

    De dealer gaat het nu ook op deze wijze doen dus nu hopen dat deze problemen verleden tijd zijn.
     
  5. Ik heb zo mijn twijfels over deze theorie.
    Maar bij gebrek aan een betere hoop ik voor je dat het de oplossing geeft ;)
     
  6. Verhoeven is hier proef ondervindelijk achter gekomen dus zal vast een kern van waarheid inzitten ;)

    Maar als jij een betere oplossing weet hou ik mij zeker aanbevolen natuurlijk ;)
     
  7. Je moet inderdaad hameren op deze klemmen voor een goede passing.

    Ik werk toevallig bijn een autoturbo fabrikant en ook bij ons in de productielijnen zitten automatische hamersystemen voor deze klemmen.

    Neemt niet wet dat ik het vreemd vind dat je pakking er steeds tussenuit schiet..
     
  8. Even offtopic, Mitsubishi?
     
  9. Nou Lars, ik denk dus dat er nu wel zeker een kern van waarheid inzit ;)
    Hoef je niet meer te twijfelen aan de theorie van Verhoeven Tuning.
     
  10. [MENTION=8844]Rickvh[/MENTION] waarschijnlijk komt dit omdat de klem los gaat zitten na verloop van tijd door de temp verschillen. Iets anders konden wij ook niet bedenken.
     
  11. Kleine update,

    Samen met [MENTION=69]jpboerhof[/MENTION] de pakking vervangen om er vervolgens achter te komen dat er helemaal geen pakking tussen zat :cussing:
    Deze dus vervangen maar het nare geluid is nog steeds af en toe aanwezig :nocheer:
    Hebben geen idee waar dit nu vandaan komt.

    Wel hebben we de klem nu met een hamertje er omheen getikt en kwamen erachter dat je hem dan toch echt wel een heel stuk vaster kan zetten, was dus geen overbodige actie.
     
  12. Ik was getuige... geen enkel spoor van een pakking te vinden.
    leuk die dealers die je een poot uit draaien.
     

Deel Deze Pagina