1.8 TDCi 115pk Fofo 2003 85kw 1.8 tdci

Discussion in 'Performance' started by BVS, Jul 1, 2011.

  1. ik heb sinds een paar weekjes ook een ford focus, maar ondanks de 115pk's ben ik niet echt tevreden over de preformance.
    het kan ook aan mij liggen dat ik ford motorblokken niet gewend ben, alhoewel ik regelmatig in een fofo uit 2000 reed maar wel een tddi, die was wel erg pittig.

    nu gaat het mij meer om het optrekken ervan, want hoe hoger in de toeren hoe sneller hij reageert en hoe pittiger, bijvoorbeeld als ik 130/140 rij en ik geef gas is die zo bij de 180, maar bij tot de 2500 toeren is het net een slak als ik volgas geef.
    ligt dit aan de auto zelf of is dit zo bij elke auto van dit type...
    het kan natuurlijk ook aan de vorige eigenaar gelegen hebben dat hij de cilinders lui heeft gereden.

    graag wat suggesties oid

    gr.
     
  2. Ik zou zeggen chip er op:D
    Vaak zijn diesels onder in de toeren sterk en zul je daar normaal gesproken juist sneller optrekken.
    nu weet ik zo niet het veschil tussen een tddi en een tdci, maar lijkt me sterk dat er veel verschil in het koppel zit.
     
  3. Onder de 2000 toeren is de 1.8 idd lui. Bij mij word hij ook pas echt wakker vanaf 2250 toeren (1e streepje na de 2;)).
     
  4. verschil tussen de tddi en tdci is de vorm van injectie en turbo;)

    de injectie gaat met een tdci door common rail, bij een tddi heb je een verdelerpomp
    de turbo is bij een tdci variabel, bij een tddi is die vast.

    goedkope truukjes voor betere respons is het schoonmaken van de intercooler, inlaatspruitstuk (lastig bij te komen omdat beide spruitstukken, zowel inlaat als uitlaat) achter het blok zitten. het is een 8 kleppertje;)
     
  5. ohh jammer, had wel wat meer trekvermogen verwacht voor een 115pk.
    voor de rest bevalt de auto me wel heel goed, rijd super op snelweg ook...
    en bedankt ik zal het eens proberen bij de intercooler en zal aan de monteur even vragen of die het spruitstuk ook even nakijkt...

    mocht nog iemand ervaring ermee hebben graag reactie.
     
  6. openlucht filter en chipje erop. Helpt enorm veel bij de TDDi; dus ik denk dat er ook wat winst te rapen valt bij de TDCi
     
  7. Hey,

    klinkt me een gekend tdci probleem, kijk eens na of de variabele regeling van je turbo nog wel werkt, een klein vacuumlekje en de turbo verstelt niet meer waardoor hij enkel op hoger toerental goed werkt. heb zulks reeds meermaals gezien, zoeken waar je luchtlek zit, verhelpen en hij gaat vanaf 1500rpm reeds redelijk vlot zijn.

    gReetS
     
  8. thanks voor alle info guys...ik ga het allemaal proberen, zodra ik dat gedaan heb laat ik hier weten of het heeft gewerkt.
    gr
     
  9. 1.8 tdci 85kw moet echt al vanaf ongeveer 1750 omw min lekker beginnen te trekken zoniet, dan kan inderdaad de turboregeling vast zitten, of de vacuümregelklep die deze aanstuurt niet goed werken. Andere mogelijk oorzaak, vuile of vastzittende EGR klep, dan rookt de auto ook flink.

    Is het geen van deze zaken, dan verder zoeken. Vuil luchtfilter? Lek in de turboslang? Lek in een vacuümleiding? Kan soms een zoektocht zijn om erachter te komen.
     

Share This Page