1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Bedankt voor alles!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door R.Zwiers, 4 apr 2017.

Tags:
  1. zie ik daar nou een piaggio motorblok helft liggen onder je spoiler?
     
  2. haha dat heeft u goed gezien. Staat 1 citta in de garage en nog een omgebouwde vespa si.
     
  3. Vandaag lekker bezig geweest eerste stappen van het uitlaat systeem te monteren.
    [​IMG] [​IMG]
    De oude was er zo onder uit, Bouten waren natuurlijk verrot dus alles door geflext.

    [​IMG]
    Gelukkig was de piper in 3 losse delen, wat het monteren een stuk makkelijker maakt.
    [​IMG]
    Ziet er allemaal weer mooi glimmend en strak uit.
    [​IMG]
    Vond het y sierstuk erg mooi. Maar had ook nog een andere bumper liggen. Dus direct maar mee aan de slag.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Ook de trekhaak er af gehaald. Die komt gewoon in mijn kofferbak. Wanneer nodig bout je hem dr in 5 minuten onder.
    Vond het zonder trekhaak toch strakker.
    [​IMG]
    Ik verbaasde me over de kwaliteit van de onder bumper, Alle clips op de goede plek, alles past als OEM. Mij hoor je niet klagen. En dat voor 4 tientjes.
    [​IMG]
    Op de brug was die klaar.

    Ziet de achterkant er nu zo uit. Erg geslaagd vind ik. [​IMG] [​IMG]

    De nieuwe achter onderbumper is iets langer. Dus lijkt de auto nog iets lager. Wat ik tof vind. Ook zit de uitlaat er mooi strak tegen aan. Het zwart staat ook sportief. Voor wordt de bumper ook geheel zwart. Helemaal tevreden over deze bumper.
    Volgende week verder met de voorbumper en de bumperlip voor.
    Ook eens even onderzoeken of ik bij het uitlaatspruitsuk kan komen om die te vervangen.

    Over de uitlaat.
    Lekkere klank. Diepe 'rumble' maar geen aso open pijp idee. Bij 6000 toeren brult die wel lekker zoals het hoort.
    Heb de accu even een uurtje los gehad zodat de computer even kon inwerken met de nieuwe uitlaat.
    Heb het idee wat die sneller toeren toe laat. Voelt ook alsof die sneller op trekt. Maar kan ook enthousiasme zijn natuurlijk.
    Kijken wat er gebeurd als het spaghetti spruitstuk er onderzit.
     
  4. Ik ga er gemakshalve vanuit dat de diameter van de nieuwe uitlaat ook groter is dan die van de originele uitlaat. Dat i.c.m. met het 4-1 spruitstuk dat je besteld hebt, maakt de kans wel groter dat je het koppel onderin toeren (en dat is bij een 1.6 16v al niet overbemeten ;)) minder wordt en je meer high end power gaat krijgen. Oftewel veel toeren maken. Is dat wat je voor ogen had?

    I.i.g. wel lekker bezig.
     
  5. Ik had inderdaad gelezen. Dit is een 2" uitlaat. Ik wou idd wel wat extra power hoog in de toeren. Anders had ik wel een diesel gekocht haha.

    Vind het hoe dan ook gaaf om te doen haha.

    Vandaag weer bezig geweest met stap 2 van 5. Spruitstuk gewrapped.
    Even wachten tot die droog is van het water, dan nog in spuiten met speciale hitte coating.

    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    Heb nog een stuk over, wat om de sport cat gaat om die goed warm te kunnen houden.
     
  6. mooi, en lekker bezig :thumbs:
     
  7. En we zijn weer lekker bezig geweest. Vandaag de voorkant aangepakt, stap 2 van 4. onderste deel vervangen voor een zwarte.
    [​IMG] [​IMG]
    Dat ging redelijk makkelijk.
    [​IMG]
    Dat staat al weer heel anders. Race gaas dr weer tegen aan. Wel leuk om te zien dat het race gaas naast mooi te zijn ook echt wel een functie heeft. Er zaten een aantal steentjes in het gaas. Die waren dus onderweg naar mn radiator.

    Daarna verder met de Cupra R lip.

    [​IMG]
    Beetje passen en meten.
    [​IMG]
    En hoppa hij zit er onder.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik denk niet dat dit nog zo maar los gaat. Haha.
    Eind plaatje
    [​IMG]

    Vind het toch best geslaagd. Nu wachten op de side skirt extenties.
     
    List, John_mk2_RS en JelleL vinden dit leuk.
  8. Staat em goed maar is wel even wennen.
    Ik zit namelijk ook aan te denken
     
  9. Mooi, maar zou toch nog paar zaken in Aqua zetten
     
  10. Ja is best tof dit. Tis idd ff wennen maar geeft hem toch een andere look.

    Een paar zaken in aqua zetten? Spuiten in blauw bedoel je?

    Ik ben morgen van plan mn angle eyes in mn mistlampen te plaatsen. Die zitten in zwarte frampjes. Eigenlijm wil ik al het donkergrijs/ antraciet langzamerhand naar zwart omkleuren. Vind dat toch een mooier en scherper contrast geven. De grill wil ik ook nog geheel zwart. Misschien embleemloos. Alleen zie ik het niet zitten om mn motorkap altijd met een schroevendraaier open te maken.
     
  11. Staat er goed allemaal!!! :thumbup:
     
  12. Vandaag bezig geweest met:
    Spuiten in heat coating van het uitlaat spruitstuk.
    [​IMG]
    Ter bescherming van de wrap, en helpt met nog meer isoleren.

    Na het avond eten bezig geweest met stap 3 van 4 met de voor bumper.
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    De led ringen door geschakeld aan de CCFL ringen en het t10 lampje. Over het algemeen heb ik het t10 lampje uit staan ( die kan je apart aan/uit zetten met afstandbediening. )

    De mistlampen zijn niet super, lijkt het zou het eens in het donker moeten bekijken. Nou geven de led dimlichten weer erg veel licht wat dus compenseert. Daarnaast, hoe vaak gebruik je de mist lampen nou he. T gaat om de ringen.

    Er zijn nog hele vette mist lampen met led ringen te koop maar die kosten toch weer een klap geld. Eerst eens goedkoop dit kijken hoe het staat.
     
  13. Nou nog die smerige oranje knippers eruit, en vervangen door platte led.
    Heb ik ook gedaan in deze lampen.
     
  14. Of anders silvervisions. Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.
     
  15. Die platte leds had je het over idd. Moest je toch een weerstand tussen installeren?

    Die silvervisions zijn wel een makkelijke oplossing
     
  16. Vandaag:
    Stuurhuis gewisseld en spagetti 4-1 spruitstuk geplaatst.

    [​IMG]
    Voorbereiding voor het spruitstuk. Boven ruimte maken.
    [​IMG]
    Eerst Bezig gegaan met het stuurhuis. Geen fusse kogel trekker. Gewoon een koevoet en tikken werkt prima. (Was zelf een tip van de lokale garage)
    [​IMG]
    Oude dr uit. Die was echt wel goed lek. Trok het rubber los en kwam echt een hoop olie uit. Keerring waarschijnlijk klem gezeten.
    [​IMG]
    Heb uit eindelijk niet eens het hele subframe hoeven laten zakken. Heb de draagarmen en de motorsteun laten zitten. daar hing het subframe op. En je had zat ruimte t stuurhuis dr uit te krijgen en het spruitstuk te wisselen.
    [​IMG] [​IMG]
    Stuurhuis wat ik binnen kreeg was als nieuw. Lijkt er op dat alle rubbers en ringen zijn vernieuwd. Dus eigenlijk gewoon een gloednieuwe.
    [​IMG]
    Spruitstuk dr ook uit.
    [​IMG]
    En de nieuwe.

    Ik heb het hitte schild nu eerst nog niet over gezet. De wrap en spray houd de hitte tegen. Ook kan je het hitte schild niet monteren op het nieuwe spruitstuk. Als het nodig is ga ik dr nog wel een beugeltje voor lassen.
    [​IMG]
    En.....
    [​IMG]
    Geen CEL lampje! :D Dus die adapter werkt. Helemaal goed.

    Morgen een afspraak maken om mn wielen uit te lijnen. Mn stuur staat momenteel wel wat scheef. denk ik te maken met de tierods die afgesteld moeten worden.

    Stuurhuis werkt en kan nu weer lekker sturen.

    Spruitstuk. Maakt het echt af. Lekkere diepe 'rumble' en vanaf 3500 toeren begint die echt te brullen. Voel dat je extra vermogen hebt.

    Nu wordt de volgende motorische upgrade een puma inlaat met een 57mm gasklephuis :) Ben benieuwd wat dat gaat doen.

    Ooh en natuurlijk de mistlampen af maken. Die komen ergens deze week op de auto.
     
    Tigershark vindt dit leuk.
  17. Wel wat werk maar als alles klaar is geeft het wel voldoening. :)
     
  18. Zeker waar. En die 200-300 euro garage kosten kan ik mooi in iets anders steken. Daarbij als je het zelf doet heb je dr zelf eer aan haha
     
    StephenV vindt dit leuk.
  19. Bedoel je met een Puma inlaat, die van de Ford Puma? Past dat en wat brengt dat?
     

Deel Deze Pagina