1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Bedankt voor alles!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door R.Zwiers, 4 apr 2017.

Tags:
  1. De meesten halen niet veel meer dan +10pk. Persoonlijk zou ik het bij een atmosferische motor niet doen, gewoon omdat de vermogenswinst niet heel hoog is. Je zal hoogstwaarschijnlijk merken dat hij wat soepeler loopt, maar veel sneller wordt hij niet.
     
  2. bij UT krijg je toch ook een run voor en na?
     
  3. Dat is voor 75.- optioneel ja. Wel handig om dat er bij te doen lijkt me dan.
     
  4. :think: maar dit lees ik in het sponsorgedeelte op het forum:

     
  5. Ice extra ken ik wel. Die jongen heeft altijd bij Mura gewerkt.
    1 van de weinige zaken die idd wisten waar ze het over hadden.

    Maar ik snap niet dat je alleen maar achterin andere speakers hebt en niet eens aangesloten op een versterker. De achter speakers heb je voor rearfill, je zit immers toch voorin? :confused:

    Wat betreft dat tunen; het is dikke onzin om dit op je atmo 1.6 16v toe te passen. Daarbij als je "geluk" hebt verzieken ze de boel. Zoek de ervaringen maar eens. Je kan dan beter je geld steken in het tanken van euro 98 en een fatsoenlijke luchtinlaat. Maar feit blijft dat de 1.6 16v zeker in de MKII een motortje is waarbij je geduld moet hebben om op snelheid te komen. Ik zou het dus niet doen.
     
  6. [MENTION=767]gerard[/MENTION], hmm ja bijzonder. Nouja als het je 75,- bespaard is dat altijd beter.
    [MENTION=13177]Silver[/MENTION] Baron, haha je zegt precies het zelfde als Ice Xtra. Maarja je moet ergens beginnen he.
    Wanneer ik bij hem kom voor een sub met benodigd heden gaan we ook kijken naar een versterker voor deze speakers en de voor speakers. Ik vind het gewoon fijner om het meeste geluid achter me te laten. Heb altijd mn speakers (ook voorheen in mn ouders auto) achter harder dan voor.

    Over dat tuning, ik vind het maar lastig er info over te vinden. Iedereen die het heeft gedaan is er wel enthousiast over. Misschien ook wel omdat het wat geld heeft gekocht. Lees nergens dat er dingen kapot lopen na dit.

    Inderdaad een nieuw luchtfilter moet mogelijk zijn. Ook het gaskleppenhuis vervangen voor een grotere doorlaat werkt op peppend.
    Las ook iets over het verwijderen van je resonantieblok?

    Ik snap dat dit blok nooit een race monster wordt zonder er een bak met geld in te gooien.
    Maar kleine aanpassingen om net dat beetje extra er uit te halen vind ik wel gaaf.
    Tis ook een stuk oriënteren en kijken wat hebben andere gedaan, wat werkt en wat werkt niet.

    Ik sta open voor elk advies/ opmerkingen. Daar leer je het meest van.
     
  7. De mindere ervaringen zijn hier ook op het forum wel te vinden. Ze worden gedeeltelijk weer "goed" gepraat door technische mankementen de schuld te geven, maar ik vind het op zijn minst opvallend dat de getunede motoren vaak andere/duurdere klachten hebben dan de standaard motoren.
    Ik heb mijn eerste Focus laten tunen, wat mij betreft is dat eens en nooit weer. Tenzij het met originele software kan.
     
  8. Zoek de berichten van Stephan296 maar eens op. Die had destijds zijn 1.6 16v ook laten doen. En niet naar tevredenheid, ding stond te schraal afgesteld.
     
  9. Bij nader inzien, dit hele 'tuning' verhaal maar even op een laag pitje gezet. Op aanraden wel een K&N inleg filter besteld, en eventueel had iemand nog een 50mm gasklep liggen voor mij.
    Volgens mn, neef die automonteur, is heeft een grotere gasklep geen nut als je de inlaat niet vergroot. ( Dit komt me bekend voor uit het knutselen aan mn brommers) Kan iemand dat bevestigen / ontkrachten?

    Daarnaast misschien 2 kleine misschien domme vraagjes ..:O

    1: Mn rechts achter mist lamp gaat niet aan wanneer ik die aanzet met de draai knop. De lamp is nog heel, dit heb ik even gecheckt. Heeft mijn focus maar 1 achter mistlamp?
    2: Mn achterbak verlichting doet het de ene keer wel, en andere keer niet. Mn lampje is heel maar toch even vervangen voor een nieuwe. Probleem blijft. Slecht contact in de schakelaar? Ik las hier op het forum al hoe je bij die schakelaar moet komen bij een Wagon. Denk dat dit het zelfde principe is?

    Bij voorbaad dank. :)

    Morgen hopelijk een fotootje van het K&N filter :D
     
  10. Heuh hij was binnen,
    [​IMG]

    Ff stukkie geprobeerd. Je merkt het wel zoals mij al werd verteld. Nu kan die papieren vol met zand zittende oude weg haha.

    Iemand nog een antwoord op mn post hiervoor ^^
     
  11. ja je hebt maar 1 mistachterlicht ;)
    achterklepschakelaar even checken of de doorvoer van kabels naar de achterklep en kijken of daar geen draadbreuk zit.
     
  12. Thx Gerard.
    Ik zal er morgen eens naar opzoek.
     
  13. Ik dacht ook dat de schakelaar voor de verlichting in het slot zit en niet in de handgreep.
    Over je mistachterlicht: heb je een trekhaak? Dan kan het zijn dat het mistachterlicht wordt uitgeschakeld door de trekhaak. Mag in principe alleen als er een aanhanger achter zit, maar als dat met een schakelaartje in de trekhaakdoos gebeurt zit het probleem vaak in die schakelaar
     
  14. #34 R.Zwiers, 14 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2017
    Als mn kofferbak lampje het niet doet, en ik ff met mn vingers die haak van het slot dicht doe met mn vingers springt die wel aan. Raar.

    Mn mistlamp doet het, heb het even gecheckt met mn buurman.

    Nu nog deze plaat:
    [​IMG]

    Dat is deze lijkt me:

    https://www.vosparts.nl/carrosserie/bodemplaat/25876-98

    Dan die van 14.40 als ik kijk naar het aantal uitsparingen aan de voorkant, 5 stuks.

    Maar nu is er ook nog een stuk dat er los bij ligt. zat links voor. Ook helemaal los en daarom maar er afgehaald. Dit is ook afgebroken. Is dit gewoon soort afscherm schild ofzo?
    Zal eens kijken of ik daar ook een nieuwe voor kan vinden
     
  15. Over de bodemplaat: deze zou met 7 schroeven op z'n plek gehouden moeten worden. Heeft 'ie spontaan los gelaten?

    Dat losse paneeltje zit links (en rechts) naast je radiateur als windgeleider. Deze zit geklemd, niet geschroefd. Kan je zo terugplaatsen door de afdekkap boven de radiateur los te schroeven en de grill naar voren open te klikken.
     
  16. #36 R.Zwiers, 14 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2017
    Hij zat inderdaad gewoon vast geschroefd. Maar toen ik opzoek was naar mn resonantiebox kwam ik er achter dat die wel heel los zat. Haha.
    Ik denk dat die hoek een ander onder deel is, die wind geleider is dat kleine plaatje die aan je ondergrill vast zit? Die zit inderdaad gewoon vast geklikt. Dit deel wat ik bedoel zat hier:

    [​IMG]

    En dan zo:

    [​IMG]

    kan het kwaad als dit er niet op zit? Mij lijkt haast van niet..
     
  17. Als dat inderdaad een windgeleider is zorgt die ervoor dat de wind echt door de radiatoren heen wordt gedrukt ipv erlangs. Ik denk dat het niet zo'n kwaad kan als hij er niet zit, maar als hij wel op zijn plek zit kan de lucht minder makkelijk langs de radiator heen.
     
  18. De windgeleider is er inderdaad voor om de rijwind door de radiateur te leiden. Wanneer deze er niet zit kan de rijwind langs de radiateur. Buiten het feit dat er wellicht wat minder lucht door de radiateur wordt geleid kan dit er ook voor zorgen dat andere onderdelen zoals bijvoorbeeld de binnenste wielkuipen gaan resoneren/klapperen. Tevens kan er met de rijwind eventueel vuil/vocht worden meegevoerd naar plaatsen waar je het niet wil hebben (bijvoorbeeld de aanzuig van de resonatorbox welke aan het luchtfilterhuis vast zit).

    Persoonlijk zou ik de windgeleiders dan ook altijd monteren.



    In het slot van de achterklep zit een microswitch welke er voor zorgt dat de kofferruimte verlichting wordt ingeschakeld wanneer de achterklep open is. Het is een bekend probleem dat naarmate de auto wat ouder wordt het vet in het achterklep slot verhard waardoor de microswitch niet soepel meer kan bewegen en vaak blijft kleven. Dit heeft als gevolg dat de verlichting in de kofferruimte niet (goed) meer werkt. De oplossing hiervoor is het demonteren en reinigen van het slot en vervolgens voorzien van nieuw, dun vet.
     
  19. #39 R.Zwiers, 15 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2017
    Robert en JW dank u voor de uitleg.

    Deze windgeleider is op beide montage plekken afgebroken. Dus zal wel opzoek gaan naar een nieuwe. Iemand misschien een site? Anders zal ik wel even naar de Ford dealer gaan.

    Ik zal deze week dat slot eens gaan reinigen dan. Zoiets had ik al gehoopt dat dat het was. Schoonmaken is altijd minder erg dan nieuw aanschaffen :D

    Bedankt voor de tips.
     
  20. #40 R.Zwiers, 17 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2017
    Afgelopen week nieuwe voorkant motor beschermplaat besteld, ik hoop dat deze er morgen is.
    Ook opzoek geweest naar de resonantie box en deze eens verwijderd. Om te kijken of en wat het verschil is. [​IMG]

    Nu met een buis richting mijn voor grill gegaan en komt uit net naast de radiator. Ik hou het filter huis even in de gaten ivm misschien meer kans op vuil aanzuigen.

    Vandaag het slot van mn achterklep even bekeken en het schakelaartje even schoon geveegd. Het lijkt er op dat nu mn knoppie het weer goed doet.
    [​IMG]

    Toen ik onder mn auto lag vond ik een drupje olie aan de rubber kous van mn rechter voorwiel aandrijving, hier wil ik morgen even mee naar de garage.

    Kleine upgrade, iemand ervaring met deze knoppen?
    http://m.ebay.co.uk/itm/141614023347?_mwBanner=1
    Was ook opzoek naar van die plastic chrome randjes voor om de mistlampen. Maar kan ze nergens vinden:/

    Daarnaast ben ik toch wel heel erg benieuwd naar een stel lagere veren voor mn Mk II.I.
    Via dit forum al wel gevonden dat je dan Eibach moet hebben.
    Een van deze twee?
    https://www.voorwindenparts.nl/onderstel/veren-en-demping/verlagingsveren.html?make=9&model=34166&type=25876&carsign=32pttz

    Ik heb even de meet lint en naast gehouden, momenteel heb ik 70 mm achter en 60 mm voor ruimte in band tot wielkast. 180mm tot de grond.

    Met die veren zak je dus 30mm en kom je dus op 40 mm achter en 30mm voor. en wordt dus 150mm tot de grond.

    Dit lijkt me voldoende om toch wat stuggere veren te hebben en wat strakkere wegligging, zonder dat ik voor elke hobbel in de ankers moet.

    Iemand hier ervaring mee op een Focus MK II.I ? Misschien een foto :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina