Tourrit “in het Zuiden” en meeting

bij Van Mossel Ford Breda

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Olie temp meter

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door R.Zwiers, 3 okt 2019.

  1. Erg mooi project, petje af!
     
  2. Ben ook erg benieuwd naar de prestaties.
     
  3. Keep us posted!!!!
     
  4. Gokje 210 pk :)
     
  5. #365 R.Zwiers, 24 sep 2021
    Laatst bewerkt: 24 sep 2021
    Zo, vandaag de hele dag bij Van drie performance geweest. https://vandrieperformance.nl/
    Voor de custom tune, en dan ook een echte custom tune. Heel chill bedrijf en hij nam de echt de tijd voor om het echt goed te krijgen.
    [​IMG]
    Ik hield m'n hart de eerste paar keren vast toen die hem door trok.

    Na een lange poos was die klaar, en gaf die aan dat het blok goed was gebouwd, dat ik me daar me geen zorgen over hoeft te maken. De tune is ook goed uitgevoerd dus je kan nu (met warme motor) gewoon volle bak gaan. Dus dat luchtte heel erg op.

    Vervolgens kwam de fiesta op een 177.4pk @7768 rpm met een koppel van 218.4 mm @ 5114 rpm.
    In eerste instantie viel het me tegen, ik dacht toch echt dat 200 te halen moest zijn..
    Maar nog even terug zoeken naar waar ik dat had gelezen, bleek het om een 2.3 l motor te gaan. Met deze grafiek.
    [​IMG]

    En dan mijn grafiek zoals die nu is.
    [​IMG]
    En dan nog deze, met de basis map zat die op 163.8 pk @6217rpm op 214.9nm @ 5162rpm.

    [​IMG]

    Met andere woorden, is m'n eigen gebouwde amateur 2.0l motor net zo powerfull als een 2.3l motor. Dat voelt toch best goed. Ook is de toeren begrenzer verhoogd naar 7800 rpm.
    Ik had nog nagevraagd en 8000 is veilig op de standaard krukas.

    Dus met andere woorden , die 200 pk was een kleine vergissing van mij. Ik vind het wel jammer moet ik zeggen, maar het koppel waarmee je hier rijd gaat hij wel echt als een raket, wheel spin in z'n 3 op droog asfalt en torque steer dat die bijna t stuur uit m'n (klamme) handen trekt als je hem door trapt. De tuner zei ook, dat je met deze bouw sneller weg bent dan met een fiesta met een 200pk(cosworth inlaat).

    Daarbij gaat die goed door het toeren gebied, heel soepel door tot 7800 geen probleem.
    Ook heeft die, voor de leuk heb ik niet naar gevraagd, een kleine pops en bangs er in gezet van maximaal 2 seconden.
    De auto gorgelde en knalde altijd al wel, maar nu knalt die echt, en stiekem is dat toch best heel tof haha.

    En op mijn verzoek heeft die het stationair toerental wat verhoogd, staat normaal op 800 rpm met warme motor. Nu draait die 950 rpm, zodat die wat meer oliedruk levert, wat af te lezen is op m'n metertje. Dat gaf die niet aan bij 800. Egr en 2de lambda sonde de uit getuned dus die zouden ook niet meer terug moeten komen.

    Wel nog 1 dingetje, hij kon er ook launch control op zetten haha, alleen was m'n koppeling schakelaar stuk, dus als ik dat nog wou moest ik die even vervangen. Ook al ga ik t denk ik nooit gebruiken, misschien toch gaaf om te doen:cool:


    Al met al, 178pk 218nm op de wielen. Lekker en goed gebouwd blok. Ben wel tevreden en t rijd zeker top.

    Een giga grijs op mn gezicht elke keer als je t gas in trapt. En de mensen laat kijken.


    Maar zit er stiekem wel aan te denken wat nog te doen om toch doe 200pk te halen. Throttelbodies misschien, of misschien ph3 nokkenassen? Veranderingen van positie inlaat filter naar koudere plek zou ook nog wel kunnen helpen rond 10 pk had die t over. Misschien daar nog eens iets voor verzinnen.
     
    Berrychello, M.Blaak, Focustinus en 10 anderen vinden dit leuk.
  6. Ik vind t wel raar hoor, want alle Engelse forums die ik lees draaien die fiestas met standaard zuigers, ph2 nokkenassen, uitlaatje en zo'n inlaat allemaal 200pk of hoger met 240-250nm koppel... Hoe kan dat nou, terwijl die grafiek hier boven toch wel anders aan geeft. Snap er niks van
     
  7. 200pk op de krukas of op de wielen?
    Die blauwe grafiek die je liet zien draait 166 op de wielen volgens de dyno.

    Ik vindt het wel mooie resultaten voor een atmosferische 2 liter hoor, puik werk!
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  8. Lekker en goed gebouwd blok en doorgaan tot 7800 rpm, man wat wil je nog meer?
    die paar pk meer levert toch alleen helemaal bovenin wat op?, niet waar je doorgaans in vertoefd, want daar zit lijkt mij de fun factor.
    luchtfilter zou nog wel een goede optie zijn om te verplaatsen. want die wat koelere lucht voel je meer onderin van je vermogen, motor reageert dan net wat alerter zeg maar.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  9. Ja idd wielen en motor zit dan nog wel verschil tussen. Heb hem dat eigenlijk niet gevraagd wat dan het motor vermogen wordt. Misschien zit daar idd wel het "verkoop praatje"

    Want dan klopt t idd wel precies. Genomen met een rendement van 0.9% zit je op 197 pk met 238 nm koppel. En met 0.85% zelfs op 209 pk met 252 nm koppel.

    Bedankt voor het wakker schudden. En het klopt t rijd fantastisch maarja als je verwachtingen heb.

    Met dat lucht filter ga ik nog wel even proberen hem met een buis en silicone koppeling wat meer naar de voorbumper te krijgen, das een kleine optie. Want ga toch nog even terug voor die launch control haha. Misschien kan die hem dan nog aanpassen met die nieuw positie.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Even opnieuw de grafieken gefotografeerd want ik zag dat er niks op de eerste uploads te lezen was
     
    gerardTDCI en Henry-ST vinden dit leuk.
  10. Mooie resultaten voor een atmosferisch blok. Ik mis "mijn" st nog weleens. Was standaard op een luchtfilter na en een ds tune. Reed al heel lekker met een paar pk extra. Ik zou fun en drivability voor laten gaan op nog meer pk. Ik had ooit een 106 gti en die was wat meer aangepakt maar eigenlijk reed hij standaard veel fijner.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  11. Leuk en kundig project Punt van advies laat hem taxeren want als er een lu…. Inklost krijg je dagwaarde en dat is minimaal met wat jij er allemaal gedaan heb en wat hij voor jou waard is
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  12. Je mag echt enorm trots zijn om dit resultaat. Voor een atmosferische 2 liter zijn dit echt wel mooie cijfers.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  13. Vergeet de cijfers en ga genieten. Als je 4 x per dag kwijt gereden wordt dan kun je eens gaan twijfelen...Er is maar een klein percentage chauffeurs dat alle pk's uit hun auto haalt. Lullig gezegd kan het merendeel niet rijden, rechtuit gaat meestal nog wel....
    Gewoon trots zijn op wat je neer hebt gezet!
     
    R.Zwiers en meeder vinden dit leuk.
  14. Mooi resultaat :thumbup:
    Blijven geweldige auto’s zelf ook 3 jaar plezier van gehad was standaard op gasklep huis na daar is toen een 60 mm opgekomen. Ooit nog op de rollenbank bij Verhoeven geweest. Toen 155 pk :)
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  15. Thanks mannen, nou het is na die berekening wel aangekomen en ben d'r idd super blij mee en trots dat t gelukt is. Heb ik toch een 200pk blok kunnen bouwen.

    Vanmorgen even gekeken naar de koppeling schakelaar gekeken en door gemeten, doet het gewoon. Ook gemeten of die spanning heeft en dat werkt ook. Dus maandag maar even bellen voor die launch control. Ook even vragen of die bij de 3000 toeren even wil na kijken. Bij gas los lijkt wel of t gas dan beetje blijft plakken. Is niet fijn.

    Vanmorgen ook de olie catch gecontroleerd. Nadat die nu maximaal toeren heeft gedraaid. En nagenoeg geen olie, dus geen blow by van de zuigerveren. Dus heb hem nu weer aangesloten op de inlaat zodat je die carter dampen binnen niet ruikt.

    Nou genieten idd. En gaan kijken naar een low Line kit om de looks bij het vermogen te krijgen:mrgreen::rock:

    Ooh over die taxatie, ik zou er eens naar kijken/over na denken of dat zin heeft.
     
  16. #376 Beun, 25 sep 2021
    Laatst bewerkt: 25 sep 2021
    een vrachtwagen heb ik een keer laten kietelen
    motor vermogen 473 pk
    Trek vermogen 407 pk (dus op de wielen)

    dus je verliest pk door verbruikers
    Zit het bij luxewagens denk anders met verlies pk maar kom op het zelfde neer
     
  17. Hoogstwaarschijnlijk zijn dat krukas pk's. Oftewel zonder verliezen. Dus zo ver zit je er niet vandaan. Mooie resultaten man. Je kan trots zijn op je werk ! :mrgreen:

    Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  18. Dat blijkt dus idd, uitgerekend dat deze fiesta dan idd op de krukas ook boven de 200 pk komt, en 240+ nm.:rock:
     
  19. Vandaag even naar de sloop geweest, paar kleine dingetjes voor fiesta en focus.

    En het wel bekende stoel hendel afbreek probleem bij de fiesta verholpen. Toen ik de rechter had gedaan had ik de linker mee besteld, dus dat kwam nu goed uit.

    [​IMG]
    Beide mechanismen weer even gesmeerd. Doet dat het ook weer.

    Voor de rest van de sloop, nieuw ruitenwissers reservoir dopje, en zo'n clip waar de koplamp mee vast zit in de hoek.

    Heb ook nog even gekeken naar of het eventueel makkelijk mogelijk is om het lucht filter naast de radiator te plaatsen. Kan opzich wel. Alleen moet ik de ECU wel even anders ophangen. Ik ga d'r eens over nadenken. Wil t filter ook niet zo laag hangen, dat die water op kan zuigen...
     
  20. Waterinjectie geeft meer pk’s….;)
     

Deel Deze Pagina