1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ze is weer alive and kicking

Discussie in 'Off-Topic' gestart door 100%gefocusST, 18 apr 2018.

  1. Jawel beste leden van het mooiSTe forum van het land,

    Ze is weer alive and kicking maar wat ging er vooraf? Een weekendje België was waar ze me naartoe moest brengen. Namen is de locatie en gelegen in het prachtige Wallonië en tevens ook de hoofdstad van het Waals gewest. Op de heenreis waren de Nederlandse wegen een prachtige rit om af en toe dat rechterbeen eens te strekken en de paardenkrachten te horen brullen onder de motorkap. In België heb ik toch het gas er maar even afgehaald. Als er ergens een weg belabberd is dan kunnen we eerlijk zeggen dat onze zuiderburen daar stipt bovenuit stekenin de top 3. De wegen zijn een asfalt equivalent van een landmijn. Veradelijk, onvoorspelbaar en dodelijk als je er een te pakken neemt met je rubberen wapen. Ik weet dat het klinkt alsof ik het heb over menig schoonmoeder maar dit gaat toch echt over het Belgische wegennetwerk. Maar daar gaan we niet te veel op door, prima verblijf gehad en zeker gelachen na een flink aantal Belgische pintjes. De weg terug verliep via brussel wat een goede zet was geweest. Even door de stad geslenterd en genoeg gezien en gedaan. Na brussel ging het gas erop terug naar onze lage land waar ik net voor de grens opmerkte dat mijn geliefde oranje ST moeite had met op snelheid komen en dat de motor erg inhield wanneer ik de snelheid op wilde voeren. Hmmm, toch maar even langs de kant zetten en de toppers van de ANWB bellen. "tja meneer we kunnen nu niets voor u doen want u heeft NL dekking". chips, daar sta je dan langs de A-weetikhet. Toch de stoute schoenen aangetrokken en haar net over de grens weten te rijden waarbij ik haar op de parkeerplaats nabij (jawel daar komt het) Hazeldonk-oost heb stil gezet. ANWB was na 2.5 uur ter plaatse en de man die mijn geliefde auto onder de loep nam had handing de bobines verwisseld met elkaar omdat hij niet meer wist wat hij waaruit had gehaald. Beste man leverde mij wel een leen auto op waar ik eigelijk geen recht op had. Ze werd afgesleept naar het midden van het land waarna ze in Alkmaar een aantal dagen later werd afgeleverd. De dealer daar constateerde dat de injector van cilinder 5 het niet deed. Balen, klein onderdeel wat uit de UK besteld moest worden en wat bij maar liefst 365 euro ging kosten!!!! Hoezo zo hoog? man uren bij de Ford dealer zijn nou eenmaal hoog. Twee weken later kon ik haar weer ophalen en ze straalde weer als van ouds. Gelukkig gaf de vrijgevige dealer mij korting op een vervaningen van bobine in cilinder 4. Sinterklaas kwam vroeg dit jaar. Met het weg rijden hoorde ik een plakkerige geluid wat sneller ging naarmate ik sneller ging rijden.. chips hea wat nu weer? Ik denk dat de prop die ooit is gebruikt om een gat te dichten in de band er langzaam uit begint te komen.. nieuwe bandjes op voor is de uitkomst lijkt mij.

    Lang verhaal maar ik had gezegd het te delen ter vermaak.
    Ze wacht nog op de bandjes maar staat er wel weer tiptop bij.

    Tot de volgende en enjoy :D

    Groetjes 100%gefocusST
     
  2. wat een verhaal zeg, maar heerlijk om te lezen :thumbup:
     
  3. Balen vd reparatie maar is gelukkig allemaal weer goed gekomen!
     

Deel Deze Pagina