1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

YES de spullen zijn binnen

Discussie in 'Mijn auto' gestart door Antonie, 21 apr 2011.

  1. #1 Antonie, 21 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2011
    Eindelijk is het eerste deel van mijn project geleverd.:woohoo:
    De rest staat helaas nog in nalevering omdat de favrikant in engeland vergeten was om dit mee te geven met een andere zending.:cussing:

    Maargoed...
    Ik kan aan de slag.

    De eerste werkzaamheden zitten er op. De bodemplaat is gemonteerd en ben nu bezig met de wielophanging. .... Haaa we zijn bij na klaar. :D!

    [​IMG]
     
  2. Gaaf project man :kwijl: dit topic moest ik maar eens gaan volgen.
    Ben benieuwd hoe het verloopt ;)
     
  3. Vet, ook nog RDW keuring etc?
    Wat voor blok komt erin denk je?
     
  4. Yep... RDW/IKS keuring is zeker de bedoeling. Komt voorloping een standaard 1600 zetec in. Dit om de CO2 belasting te drukken.
    Geschat gewicht wordt tussen de 550 en 600 Kg en dan voorlopig 100 PKtjes.
    Na de keuring, als ik het kenteken heb, dan de motor maar eens aanpakken en een beetje kietelen. ;)
     
  5. Mooi project! :thumbs:

    Ik hoop hier zelf dit jaar ook nog mee te beginnen :cool:
     

  6. Met een Rocket?

    Zo ja.. Dan ben je ook bij Bas geweest in Dronten of niet?

    Gr. Antonie
     
  7. Nice Antonie!
    [​IMG]

    Heb je dit al is gelezen?
     
  8. Hij is nog niet besteld hoor....
    Moet eerst nog even een mooie grote schuur bouwen om hem in te zetten :D
    (Daar zijn de eerste werkzaamheden inmiddels voor gestart)

    Kan je me vertellen hoe lang de levertijd ongeveer is?
     
  9. Yep, heb ik gelezen.
    Sterker nog: ik heb in die groene meegereden met de huidige eigenaar.

    Dat is echt een "driving experience" :D
     
  10. Bas heeft nog een frame met wielophanging opvoorraad dacht ik.
    Bodypanelen kan een 4 tot 8 weken duren.
     
  11. :thumbup: Nogmaals super Antonie. Enne, net zoals op de foto die ik heb geplaatst. Ook een keer in pak met helm op naar het werk he... :mrgreen:

    Succes en veel plezier met bouwen!
     
  12. Helm is voor watjes.. Gewoon in pak en zonder helm naar het werk. :rock:

    :mrgreen: met een bek vol vliegen :schater:
     
  13. Mischien een idee om te kijken naar een 1.6 uit een fiesta ST met 150 pk van toen der tijd, of een 1.7 met variabele kleptiming van de Puma met 125 pk, en als je hem aan gaat passen zit je zo op 150 pk, en als je op de 1.7 een turbo sleutel heb je 280 pk! Motor van een puma past volgens mij in een Focus, want de 1.6 zetec heeft ook in de puma gelegen

    Succes verder, gaaf project!
     
  14. Fiesta ST was een 2.0, in elk geval de MK6 en MK6,5.
    Puma 1.7 motor kan inderdaad leuk zijn, zijn volgens mij ook met 140pk geleverd.
     
  15. Heren, heren,

    Ik hou hem eerst erg rustig.

    Eerst gewoon 100pk dan zien we wel verder.
    Hoe meer vermogen met de keuring, hoe meer co2 belasting betalen.
    Dus eerst keuren en dan kietelen.

    Gr. Antonie
     
  16. Leuk hoor, zo'n project!

    Maar hoe gaat zo iets? Je koopt alleen de buitenkant en vervolgens moet je het blok, de versnellingsbak, ophanging, stuurinrichting en stoelen melf bij elkaar scharrelen?
     
  17. :thumbs: Mooi hoor dit. Heel veel succes en fun bij het bouwen!

    Ik lees op driving fun ook iets over RS motoren, weet je daar toevallig iets van? Zou een hele leuke track auto kunnen zijn dit :)
     
  18. NIIIIIIIICE. Dit topic ga ik zeker volgen
    Succes man ;)
     
  19. @ B@Zzz, Op zich is het niet echt moeilijk.
    In geval van de Rocket die ik nu aan het bouwen ben is het een bouwpakket bestellen bij de dealer in Dronten.
    Alle onderdelen die er niet op zitten zoals naven remmerij stuur pedalen en natuurlijk motor en versnellings bak haal je uit een Focus MK1.
    Verlichting en eventueel stoelen en leuke velgen moet je zelf opzoeken.

    Ik heb gekozen voor een 1.6 omdat dat blok iets liechter is en iets minder vermogen. Dat scheelt dus in CO2 belasting.

    Dan bouwen en als hij klaar is naar de IKS keuring van de RDW.
    En als alles goed gaat krijg je een keteken en betaal de de keuring en benodigde belasting.

    Echt is is gewoon een grote mecano doos.

    @KAZ, zover ik weet kunnen de Zetec 1.6 / 1.8 en 2.0 motoren er direct in zonder het frame aan te passen. Maar als je handig ben met slijpmachine en laskar, kan je er natuurlijk van alles in hangen.
     

Deel Deze Pagina