1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xenon headunits mk2.5

Discussie in 'Electronica' gestart door denniST, 20 jun 2019.

  1. Ola!

    Ik heb net een set oem xenon koplampen gekocht voor mijn focus. Nu is er geknutseld aan de set ( de prijs was er dan ook naar ) de vorige eigenaar had er zelf H7 in gefriemeld.

    Nu wil ik de xenon terug plaatsen, maar heb geen idee of de headunit compleet is. En wil eigenlijk gewoon een aftermarket 4300k set er in zetten.

    Nu is mijn vraag, moeten er een canbus set in? Of kan er ook een normale set in? En, heeft iemand een foto van de binnenkant ( waar de lamp in zit ) van de originele set up, want dan weet ik namelijk wat er wel/niet aanwezig is bij mijn huidige lamp.

    Bedankt alvast!

    Gr Dennis
     
  2. Een H7 lamp in een xenonset? Weet je zeker dat je niet de AFL koplampen hebt? Daar zit standaard H7 in.
    De xenonunits hebben volgens mij smallere gaten waar de lamp in past.
     
  3. Daarom, ingefriemeld. Zat met een koperdraadje vast gezet. Maar er moet een D1S lamp in komen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Wat een beun haha..
    Als ie nou gewoon D1S lampen besteld had..

    Het lijkt mij erop dat je de D1S zo kan plaatsen. eerst de koperdraad weghalen. Of heb je geen klem meer? het ijzerdraadje?
    Ik durf niet te zeggen of je een canbussetje nodig hebt. Ik gok van niet.

    Ik had in mijn MK2.5 een LED set gemonteerd en die gaf geen foutmeldingen. Was volgens mij geen canbus.
     
  5. Ik mis helaas klemmetjes denk ik.

    Ik heb net een xenon kitje besteld in 4300K en de rest aangevuld met osram Xenon look lampen. Ben benieuwd, ben meer van de Philips, maar deze moeten net wat witter zijn


    Iemand toevallig nog klemmetjes liggen? Of een foto van hoe het er binnenin uit moet zien/van het klemmetje?
     
  6. can-bus set hahah. de naam is leuk maar verkeerd vindt ik. er komt geen can-bus communicatie bij kijken met de lamp zelf
    lamp met lampdetectie is beter. enige dat can-bus heeft is extra weerstand, zo denkt de boordcomputer dat de lamp heel is.
    met check voeding (1.5-2.5volt) wordt er gecheckt of de lamp heel is. valt de spanning niet in elkaar dan is de lamp defect.

    simpel t10 led heeft extra weerstanden maar can-bus balast zou misschien wat meer techniek erin kunnen hebben.
    als je lamp eruit haalt en verlichting aan zet zonder storing dan heb je geen can-bus nodig.

    osram is perfect merk, net zo goed als philips. 4300k is mooie kleur iets kouder als de oem xenon, die is namelijk 3800k. door de leeftijd kan je 4300k wat in temperatuur zakken en dus richting de 3800k komen
     
  7. Mijn gok is dat je die klemmetjes niet makkelijk gaat vinden, waarschijnlijk zijn die niet los te bestellen.

    Dus dan zou je al op de sloop moeten zoeken naar kapotte koplampen waar je ze uit mag halen.

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  8. Ik ben er ook een beetje bang voor, maar als ik weet hoe ze er uit zien, weet ik waar ik naar kan zoeken
     
  9. Als het originele xenon koplampen zijn worden de lampen met zo'n ring vastgezet.

    Ik heb er 1 liggen.
    [​IMG]
     
    denniST vindt dit leuk.
  10. Zou ik deze over kunnen / mogen nemen?

    Zo ja, wat zou deze moeten kosten?

    Graag hoor ik van je, dan ben ik al
    Op de helft
     
  11. Clips zijn binnen,

    Lampen ingericht.. maar.. ze doen niks
    Ik weet dat er een kans is dat ik wat aan moet passen, maar zoek me suf. Kom wel de mk2 tegen, maar vind maar niks
    Voor de mk2.5..

    Is er iemand die mij hier mee op weg kan helpen?

    Bedankt alvast!

    Gr Dennis
     
  12. #12 rfocus, 13 jul 2019
    Laatst bewerkt: 13 jul 2019
  13. Thnx! Dat gaat even puzzelen worden.
     
  14. Ja dat denk ik ook. Ik kon verder geen draad schema's vinden. Ik heb morgen meer tijd en zal dan nog wel even zoeken. Als ik wat vind dan plaats ik het wel.
     
  15. Heb je de stekker volledig bedraad? Zo niet moet er op pin 8 een massa aangelegd worden.
     
  16. Even een oud draadje ophalen...

    Ik heb een set oem xenon units voor mijn 2004 C-max gekocht en ben even benieuwd of iemand kan bevestigen dat de pin lay-out overeen komt met die van een Focus MK1.2 xenon unit.

    Hier heb ik destijds een document van gemaakt en de binnenkant lijkt vrijwel identiek.

    [​IMG][​IMG]

    Er zitten nu standaard halogeen lampen in met handmatige hoogteregeling. Als het goed is kun je de draden in de stekker omzetten waardoor je de draden in je auto origineel laat en de units zo weer terug kan wisselen indien nodig. Ik lees veel dat pin 6 met pin 8 verbonden moet worden (massa) maar dat is volgens mij voor de nieuwere modellen.

    Ik hoor het graag als iemand dit kan bevestigen of aan kan geven hoe dit zou moeten.

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     

Deel Deze Pagina