Kwam trouwens bij het verwisselen van het luchtfilter ook een klein sponsje in het luchtfilterhuis tegen, moet dit ook wel eens vervangen cq gereinigd (zat een beetje olie aan) worden?
Vraag mij ook af waar het voor is. Bij het wisselen van de filter heb ik dit onderdeeltje schoongemaakt. Het was ook meer stof en los vuil wat erop zat.
Volgens mij zit het sponsje voor de carterontluchtingsslang, is een oplossing van Ford zodat het luchtfilterhuis en luchtfilter niet vervuild worden door de olienevel die aangezogen wordt vanuit het carter als ik me niet vergis.....
Dit is al weer een tijdje geleden..... dat er gereageerd is op dit topic maar mooie radio ik heb dezelfde.
Thnx, die van jou ziet er anders ook niet verkeerd uit . Veel wil ik er niet meer aan doen, wil nog wel even kijken of ik aan andere mistlamp schildjes in panther black kan komen. Heb ook nog aan een 60mm gasklephuis zitten denken maar twijfel daar nu aan gezien de problemen hiermee.
Het vervolg...…. MK3: Na 8 jaar met veel plezier de RE te hebben gereden deze 3 weken geleden ingeruild op een MK3 Focus 1.6 ecoboost met 150pk uit 2013. Zag m staan, zonder verwachtingen gaan kijken en was meteen verkocht. Mooie uitvoering met styling pakket en zeer veel opties. Wat een verschil met mijn vorige Focus. Zal er tzt nog wat fotokes van maken.
Idd, viel me ook op . De RE vond ik nog steeds soepel en super rijden, maar deze is toch wel qua rijden en opties een stap vooruit.
Ik moest wel wennen aan de turbo, ipv de 2 liter. Maar als je er aan gewend bent is het een super blok.
Bedoel je dat ie ff in moet komen wanneer je het gaspedaal wat sneller indrukt? Ik vind m vooral op de snelweg veel rustiger, zal ongetwijfeld beter geïsoleerd zijn en natuurlijk een extra versnelling. Het geluid van de RE vond ik altijd wel wat hebben, net ff wat zwaarder, maar deze ecoboost vind ik zelfs nog mooier klinken. Komt waarschijnlijk door de dubbele uitlaat die er onder zit.