1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielmoeren

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door mstuniek, 11 jan 2019.

  1. Zijn er hier op het forum ook personen die problemen hebben met wielmoeren?
    In Amerika speelt dit blijkbaar maar zou evenzo in Europa het geval kunnen zijn.

    Bron carcomplaints.
    Vertaald met Google:

    Ford-wielmoeren opzwellen en barsten, waardoor de moer-moersleutel onbruikbaar wordt.
     
  2. Wat ik wel begrepen heb is dat er wel eens een probleem is als er een versleten dop wordt gebruikt voor het monteren en demonteren. Ik heb er nog nooit last van gehad.
     
  3. @Mike M had hier recent ook nog een issue mee geloof ik :think:
     
  4. Het enige wat ik bij mijn vorige Focus heb gehad is dat die doppen wat uitgezet waren en dat er 1 dus los zat. Even aangeknepen met een tang en toen bleef hij weer zitten.
     
  5. Ik herken het probleem!

    Zowel bij mijn vorige auto Fiesta 2014 was de bandenboer aan het mokken tijdens het wisselen van de winterwielen toen een paar nieuwe moeren besteld.

    Nu met mijn huidige auto focus ST line 2017 wederom problemen met de wielmoeren
    Constructie van de moer is als volgt: de metalen wielmoer niks mis mee enkel niet zo mooi draait prima het probleem is dat er een soort hoedje overheen is geplaatst wat mooi verchroomd is dat hoedje is heel gevoelig en lijkt een beetje tussen 2 maten in te zitten dop 19 die erop moet zit net aan de strakke kant en na 2x de moeren los en vast te hebben getrokken beginnen de problemen moer blijft vast zitten in de dop / sleutel en met het eruithalen beschadig je de afdekking nog meer.

    Ik heb recent nieuwe moeren besteld die uit een stuk metaal bestaan en waar je sleutel gewoon goed op past probleem opgelost.
     
  6. het kapot draaien van de kapjes komt vaak door pneumatisch gereedschap.
    om ze netjes te houden dien je ze met de kruissleutel los en vast te draaien.
     
  7. Die kapjes op de Fiesta kan idd wel hebben gelegen aan de luchtsleutel.

    bij de Focus heb ik deze zelf met een momentsleutel ( met een nieuwe Gedore dop ) los gedraaid ook daarbij was het bij deze moeren een karwei waar ik mijn geduld heb moeten bewaren :uzi::cussing::cussing::cussing: met de nieuwe moeren is het weer gewoon heerlijk om gewoon zonder gedonder de wieltjes te wisselen
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina