1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Water binnen... ( Alweer... )

Discussie in 'Interieur' gestart door ArnoB, 23 sep 2015.

  1. #1 ArnoB, 23 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
    Vandaag diende ik de achterbank even plat te leggen voor een ritje containerpark, tot grote verbazing was het onder de achterbank nat.. ( zie 1e foto )
    na verder te kijken ook achteraan in de koffer is heel de linkerkant nat en stond er wat water... ( foto 2 en 3 )
    Is er iemand die hier ook al last van heeft gehad ?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Nog niemand hier iets over vernomen? Weet dat het bij de fase 2 ook voorkwam
     
  3. Ik zal komend weekend eens extra checken, laatste keer dat ik achterbank plat had niets gezien.
     
  4. Ik ben met de tweede Focus bezig, maar nooit last van gehad, dat ziet er wel heel nat uit.
     
  5. Heb nog niet gevonden vanwege het kopt.. Maar ook nog geen tijd gehad om de bekleding los te halen.. Focus staat nu tijdje binnen gelukkig
     
  6. Waar zit ik eigenlijk naar te kijken? Lijm? Karton wat nat geworden is?

    Check ook even de doorvoerrubbers van bijv de trekhaak. Links en rechts hoort een dop te zitten. Zitten deze er wel goed in?
     

  7. foto's zijn van de linkerkant van de kofferbak nadat de mat weg gehaald is.
    die stroken zijn gelijmd op het chassis.

    zal deze avond deze doppen eens nakijken
     
  8. na vandaag eens even verder op zoek te gaan vanwaar het water kon komen heb ik de vermoedelijke oorzaak gevonden.
    Bij de rubber links ( tevens de plek waar het nat was ) van de koffer is blijkbaar de lijm gelost. Waarschijnlijk is er op die manier water binnen gekomen bij het afspuiten van de wagen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Zou hier mee toch wel even langs een dealer gaan. Lijkt dat de puntlas niet goed is, lijkt mij gewoon garantie vanuit Ford als dit zo is, hoort niet voor te komen of de auto moet in de prak hebben gelegen.
     
  10. Puntlassen niet goed? Lijkt me gewoon dat de lijm gelost heeft?
     
  11. Het rubber is niet gelijmd. Deze zit alleen op de carrosserie rand geklemd. De lijm die je ziet is alleen om de naad tussen de carrosserie panelen af te dichten.
     
  12. #12 kolere, 30 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2015
    Op de foto lijkt het alsof het plaatmateriaal niet goed op elkaar zit? Mocht het rubber de oorzaak zijn dan vraag ik me af of dit de oorzaak is van de grote lekkage, normaal zit het rubber ook nog over een opstaand randje namelijk.
     
  13. Helaas is het probleem nog niet opgelost,
    Nadat de wagen 2 weken stil had gestaan, deze morgen opnieuw water in de koffer...
    Gelijk naar de garage geweest en aanstaande dinsdag gaat die daar effe verblijven..
     
  14. Heb me vandaag nog eens eraan toe gezet om de oorzaak te vinden,
    en de eerste maal had ik hier niet iets opgemerkt,
    vandaag met de tuinslang eens het dak en wielkast beginnen nat spuiten om de oorzaak te vinden.

    Eerst de bekleding binnen weg gehaald zodat ik het lek zou kunnen zien lopen.
    en blijkbaar is deze rubber toch de oorzaak! ( zie foto )
    het opspattend water zorgt er blijkbaar voor dat het water rond deze rubber kan, de rubber zelf is volledig intact.
    Ben ik het beste om de rubber af te kitten rondom rond ? of heeft iemand een andere oplossing ?

    http://vid1280.photobucket.com/albums/a500/Boghaertarno/video-1446035533.mp4_zpsjjwrcjll.mp4

    [​IMG]
     
  15. Zit het rubber aan de onderkant ook goed aangesloten?
     
  16. Heb nog niet onder de auto kunnen kijken maar heb het rubber uitgehaald en deze lijkt nergens gescheurd of vervormd
     
  17. water wat omhoog stroomt, daar kun je geld mee verdienen ;-)

    Gewoon op de ouderwetse manier testen, 1 persoon met een lamp in de auto en een buiten de auto met de waterslang.

    Kijken waar het water de auto binnenkomt, moelijker wordt t niet.
     
  18. Maar water wat omhoog gestuwd wordt niet.....
     
  19. Dat heb ik dus gedaan, de dop zit boven het achterwiel, het opspattend water van het wiel komt daar terecht ;)
    Met andere woorden omhoog stromend water ;)
    Getest door met de tuinslang even in de wielkast te sproeien en het kwam zo omhoog kijk maar eens naar het filmpje eventueel en oordeel opnieuw :)
     
  20. Dop eruit, droog maken, kit op de rand, dop er weer in.

    Let wel op dat je kit gebruikt die niet het rubber aantast.

    Wellicht staat de afkorting van het materiaal zelfs op de dop.
     

Deel Deze Pagina