1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat zal mijn auto ongeveer waard zijn? En welke uitvoering is het?

Discussie in 'Algemeen' gestart door focuszz, 12 feb 2022.

  1. #1 focuszz, 12 feb 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2022
    Hoi Focus leden,

    Ik wil mijn auto gaan verkopen en vraag me af wat ik er voor kan vragen.
    Aangezien hier veel kenners zitten hoop ik een beetje een beeld te krijgen wat mijn auto nog waard is. En welke uitvoering ik nu heb???
    Het is een ford focus stationwagon 2.0L uit 09-2008 met 161000 ongeveer op de teller, kleur blauw.
    De auto is goed onderhouden en heeft netjes zijn beurten gehad. Auto is wat sportiever door verlaging, donkere achterlichten, getinte ramen, dakdragers, spoiler achter en sportieve velgen.
    Tevens nog een extra set velgen 17inch helemaal zwart.
    Uitgevoerd met elektrische ramen, stuur in te stellen in verschillende standen (sport, normaal en comfort) automatische licht en regen sensor, verlichting bij de voeten bij het open doen van de portieren, voor en achter ruit verwarming, airco, parkeersensoren en trekhaak.
    Auto rijd op benzine en LPG. Heel fijn nu met die dure benzine prijzen ;-) is 26 euro duurder per maand wat je er zo uit rijd.
    Auto verkeerd in nette staat.

    Groetjes Paulien.
     
  2. ik heb even 1 regel van jouw post verwijderd, het is niet de bedoeling dat je je Focus hier te koop zet.

    ik vermoed dat je een Titanium uitvoering hebt gezien de opties die je noemt.
    heb je alle bonnen nog van de onderhoudsbeurten en zijn die allemaal volgens Ford specificaties uitgevoerd?
    hoe is het onderhoud m.b.t. de gasinstallatie geregeld?
    verdre zou ik gaan zoeken op marktplaats of gaspedaal.nl naar een gelijkwaardige Focus om de waarde te kunnen bepalen.
     
  3. Dankjewel voor je reactie Gerard.
    Er zijn geen bonnen, wel is het onderhoudsboekje bij gehouden wanneer die welke beurt heeft gehad.
    De gasinstallatie word met de gewone keurig gecontroleerd.
    Ik heb al op marktplaats gekeken maar helaas geen vergelijkbare te vinden. LPG is schaars.
     
  4. en misschien wel met een reden :shrug:
    zelf weet ik er niet zo heel veel vanaf (LPG dan)
    ik denk dat @Marco Morello hier wel meer info heeft.
     
  5. @gerardTDCI: ik ben geen 2.0 Duratec geleerde hè :mrgreen:.

    De 2.0 Duratec is af fabriek ook op gas geleverd. Volgens mij iig op CNG. Maar op de nederlandse markt eigenlijk niet. Veelal zijn het buitenlandse auto’s als je er 1 vindt.

    De reden dat je in nederland niet veel MK2’s op LPG vindt, heeft ook te maken met de anti reclame die de overheid voert. Plus het beeld dat de 2.0 motor er niet echt goed tegenkan.


    In dit geval ben ik benieuwd hoe lang de gasinstallatie erin zit (kilometers vooral).

    Zelf zou ik het wel aandurven om de 2.0 Duratec op LPG te zetten. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik niet persé afhankelijk ben van een monteur mocht het misgaan. Aan de andere kant als je er een ton mee hebt gereden, heeft zo’n cilinderkop ook geen schuld.

    Wat betreft de waarde, pak de ANWB koerslijst en vul daar je auto in. Dat zit je aardig in de richting wat de marktprijs is.

    Zelf denk ik, mits de auto aantoonbaar onderhoud heeft gehad, deze ergens rond de €4000,- zal doen. Particuliere verkoop wel te verstaan en vanuit gaande dat de auto goed loopt. De handel geeft je er €2.000,- voor, als je dat al krijgt.
     
  6. De auto komt oorspronkelijk uit Duitsland, daar is hij ook ingebouwd.
    LPG auto's zijn in NL idd niet erg populair, maar denk eerder doordat mensen er gewoon geen weet van hebben.
    Zelf nog nooit problemen gehad met LPG auto's. Heb altijd op LPG gereden.
    Het schijnt wat ik ooit heb begrepen (of dat klopt:shrug:) dat de verbrandingstemperatuur wat hoger licht, bij een vrij nieuw blok zal dat geen problemen geven, bij een verder ingereden blok kan dat wel problemen geven als je later een installatie inbouwt. Gas heeft een schonere verbranding waardoor je motor ook schoner blijft wat juist ook weer zijn voordelen heeft.

    Op marktplaats staan deze type auto's gemiddeld voor 5000 euro.
    Denk niet dat een LPG dan veel minder zal opleveren.
     
  7. @Koen_ Geen problemen met olie verbruik.
     
  8. Dat zou ik dan zeer zeker melden bij een advertentie!
     
  9. Zo ver ik weet kon je enkel op Rally Edition stuurhardheid instellen. Maar een MK2.2 is nooit als Rally Edition uitgebracht.
     
  10. Het helpt niet dat je steeds minder makkelijk gas kan krijgen. Het mag niet bij onbemande pompen worden verkocht en ook nieuwe tankstations binnen de bebouwde kom die dicht bij bewoning staan mogen geen gas verkopen. Hierdoor ben je vaak genoodzaakt te tanken bij de duurdere pomp aan de hoofdwegen.

    Daarbij is een gas installatie zeker onderhouds gevoelig. De apk keuring doet daar niks mee behalve een afsluiter controleren en ook bij de standaard beurt wordt er niet naar het systeem gekeken.

    Een lpi installatie heeft bij hogere km standen vaak last van een kapotte lpi pomp die in de tank zit of gas injectoren die los trillen uit het inlaat spruitstuk. Als deze loskomen heb je kans op vacuüm lekkages en dat het gas tegen de wand van de inlaat wordt gespoten waardoor je ijsvorming krijgt. Dat zorgt voor rottig lopen.

    Een gas installatie met verdamper heeft een membraan net als je expansie vat van je ketel. Deze wordt over tijd lam, bros of poreus en scheurt. Ook moet je goed opletten dat er voldoende koelvloeistof in blijft zitten anders bevriest de boel.

    En dan hebben we het niet over ruimte verlies vanwege de tank of de zeer beperkte radius vanwege de maat van de tank.

    Ik heb jaren lang gas gereden maar ben toch naar diesel geswitcht vanwege de bovenstaande nadelen.
     
  11. Ik had een MK2.2 uit 2008 2.0i Titanium, en kon daar ook het stuurreactie/gedrag instellen, ik kon kiezen uit 3 standen

    Voor de rest qua waarde zou ik gewoon een paar sites nemen als vergelijking:

    https://www.viabovag.nl/inruilwaarde-auto-berekenen

    https://www.autoweek.nl/waardebepaling/

    https://www.anwb.nl/auto/koerslijst

    https://www.dagwaarde.nl/

    En daar neem je dan het gemiddelde van ter indicatie
     
  12. Rond die tijd zat ik bij de importeur, dus ik ken de prijslijsten een beetje. Heb je wat foto's?
     
  13. Als ik ff snel kijk op gaspedaal ligt de waarde tussen de 5k en de 6k. Echter dit is via een bedrijf met garantie.

    Mocht je hem particulier gaan verkopen dan zal ik 'm rond de 4,5k a 5k prijzen.

    Echter heb ik geen idee hoeveel invloed het hebben van LPG heeft op de prijs. In veel gevallen is het nadelig.

    Verder qua auto is er niets op aan te merken. Zeker als ie geen olie verbruikt.

    Succes met eventuele verkoop van je wagen.
     
  14. dat klopt Koen, dat is het aangewezen topic als je geen clublid bent.
    als je wel (betalend) clublid bent kun je een apart topic openen in het "te koop" gedeelte.

    op mijn Titanium kon ik het ook.
     
  15. ben je hem al kwijt ?
     

Deel Deze Pagina