Dank voor jullie hulp! Heb ik nog één vraag: bij bandenconcurrent.nl vraagt men tijdens de bestelling of je ventielen (apart) wil meebestellen. Is dit gangbaar?
Vrij normaal ja. Ventielen gaan niet eeuwig mee en veel mensen bestellen nieuwe ventielen bij nieuwe banden omdat banden vaak toch best wat km achter de kiezen hebben en dus de ventielen ook.
De mijne stond bij aankoop op gare Dunlops. (voor versleten, achter gecupt) Er toen 4 Pirelli P zero's bijgekocht (2 gekregen, 2 gekocht) en daar nog geen 20000 km mee gedaan!! Voren ver versleten en achter aan de binnenkant afgesleten omdat de sporing achter niet helemaal goed bleek te staan. Sinds een paar weken staat ie op Michelin Pilot Sport 5. Eens kijken of dat langer meegaat... Gaat hier om de 18 inch 235 banden.
Onder de Ceed zitten Vredestein Quatrac’s in de maat 225/45-17. Met proefrit wel gemerkt dat ze veel stiller zijn dan de Fulda’s onder de i30.
Ik ben mij nog steeds aan het oriënteren voor 4-seizoenenbanden onder de Mazda, ik heb er nu Vredestein Wintrac in de maat 225x55-R19 onder liggen met nog ruim profiel, alleen zodra het wegdek vochtig word is het feest en spint hij er vrolijk op los. Aangezien wij in de winter vaak naar Duitsland gaan (maar niet de sneeuw op zoeken) willen we toch banden met het 3PMFS logo hebben, geen Michelin vanwege de prijs en het rolgeluid na een x-aantal 1000km's, geen Continentals omdat ik daar zeer slechte ervaringen in het verleden mee heb gehad, geen Goodyear welke ik de vorige keer had en een belabberde grip op nat wegdek hadden, en geen Pirelli's want die slijten enorm snel. Dan houd ik voor nu Bridgestone en Vredestein over, ik stap over naar de maat 235x55-R19, dus ja 1 maat breder en dus ook iets hoger, en zie dan de Bridgestone Turanza All Season 6 XL & Bridgestone Weather Control A005 EVO XL & Vredestein Quatrac Pro+ XL Alle 3 met het M+S 3PMFS logo en XL uitvoering (de CX-5 weegt ledig 1455kg & rijklaar 1555kg), en over alle 3 de banden lees je belachelijk veel verhalen zowel negatief als positief, elke verkoper wijst naar TÜV/Autoweek en ANWB bandentests. Maar zijn er hier mensen die 1 van deze banden daadwerkelijk hebben of hebben gebruikt? en wat zijn jullie ervaringen hiermee? uiteraard mogen de automonteurs ook reageren, want die zien en horen ook genoeg verhalen qua slijtage en klachten. BVD
Mijn keuze zou toch de Michelins zijn. Met de eerste Focus hebben we daar ruim 100.000 kilometer mee gereden, mijn schoonvader heeft ze onder z'n MK3 Focus en we hebben ze voor de Master. Als ik normale banden zou kopen zou ik daar direct voor gaan. Extra geluid vind ik wel ontzettend meevallen
Zelf heb ik voor vredestein ultrac satin zitten. Achter michelin pilot sport 4. Nu zijn de achterbanden bijna aan vervanging toe. Maar wat zijn de vredestein ultrac satin banden slecht. Heb sneller en vaker onderstuur met de auto en als je stuurt hoor je de banden heel erg. Kan niet geloven dat het komt omdat mk4 ander achteras heeft. Bij mijn mk3 met 1.6ecoboost had ik daar totaal geen last van op paar michelin banden. Dat ik 2x nieuwe michelin wil is haast zeker. Alleen dan zouden de vredestein naar achteras gaan. Al ben ik dan snel bang dat auto overstuur gevoelig gaan worden
Hoi allemaal, Ik heb me nooit echt verdiept in banden. Meestal ging ik naar de plaatselijke autohandel voor gebruikte bandjes omdat het vrij onzeker was of ze het achterste van hun tong gingen laten zien (3mm profiel). Nu verwacht ik deze wagen wel een tijdje te blijven rijden en wil daarom gaan voor nieuwe bandjes. Nu ben ik erg aan het twijfelen. Op dit moment heb ik achter, ver versleten Bridgestone Turanza T005 zitten. Van voor, nog in prima staat de Vredestein Ultrac. Mijn bandmaat is 205/55/r16. Ik kan nu niet echt zeggen dat ik de Vredestein Ultrac een fijne band vind. Na mijn mening kan het comfortabeler en stiller. In parkeergarages voorzien ze mede parkeerders van een oorverdovend orkest aan gepiep en tijdens het rijden heb ik het gevoel dat ik een postzegel kan voelen liggen. Nu er wat lucht uit de bandjes is valt dat laatste wel mee. Ze stonden aardig opgepompt i.v.m. onze vakantietrip en de belading. Standje "Arnold Schwarzenegger". Moet ik nu voor een A merk gaan of is het B segment ook prima. Waarom zou je een B segment in overweging nemen of is dit puur financieel aantrekkelijker. Nu heb ik de volgende band in mijn gedachten. De Bridgestone Turanza 6. of de Bridgestone Turanza 6 ECO. Wat raden jullie kenners aan? Of is er voor €80,- per band een beter alternatief. Ik hoor het graag. Ik weet niet wat de ECO variant doet qua kilometrage ten opzichte van de normale variant. Ik weet dat hij wat zuiniger is in het brandstofverbruik maar iets minder grip heeft. Ik vraag me af of ik met mijn rijstijl hier wat van opmerk. Mijn rijstijl is rustig, vaak niet harder dan 100km/u. Zowel korte ritten als lange ritten, Merendeels onbeladen. Maak er vaak een sport van om zo zuinig mogelijk te rijden. Tanken in België en met 90km/u in z'n 6 naar huis.
dan zou ik in jouw geval kiezen voor een zuinige en stille band. toen ik nog met mijn MK2,5 reed (1.6 TDCI) had ik dezelfde bandenmaat als jij nu hebt. zelf heb ik toen gekozen voor Hankook omdat deze best wel een lange tijd mee gingen (aantal KM's weet ik niet precies meer) zelf hechte ik meer waarde aan de grip en minder aan het geluid maar er zijn verschillende soorten die hankook en ook andere merken hebben v.w.b. zuinigheid en DB's rond de 80 euro is een mooie prijs voor deze maat banden vind ik. let wel op dat er nog montagekosten, balanceren en eventueel ventielen of lood bij komt. meestal is dat een one in all prijs maar vraag het wel even goed na.
Ik heb deze en bevallen goed. https://www.autobandenmarkt.nl/banden/Goodyear/EfficientGrip-Performance/205-55-R16-91V-EVR/R-234536
Rijdt zelf nu 25dkm op Continental Premium Contact 7, ook een fijne band. Biedt veel grip bij droog en nat wegdek, lijkt amper te slijten vooralsnog en maakt weinig geluid. De wang is wat slap, die gaat rollen als je gaat hoeken. Daar zijn ze eigenlijk ook niet voor gemaakt