1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 125pk Vraag over luchtfilterhuis 1.0 ecoboost

Discussie in 'Performance' gestart door focuskelp, 18 sep 2017.

  1. Is een luchtfilterhuis en aanzuigbuis van een 1.6 ecoboost groter dan een 1.0 ecoboost.
    Hoor het graag
     
  2. Volgens mij zijn ze allemaal gelijk, alleen de ST en RS hebben een extra inlaat en de Rs een open deksel
     
  3. Pas die van een st dan op de 1.0 en de rs eventueel ook?
     
  4. Ziet er goed uit, dit gaat dus passen met die slang erbij?
    Alvast bedankt.
     
  5. Degene in de link heb ik nu op een 1.6ecoboost zitten. Als de luchtnassameter gelijk is dan moet dit idd gewoon passen.
     
  6. Functioneel gezien heeft het weinig zin om bij de 1.0 ECOboost het luchtfilterhuis te vervangen. Het standaard luchtfilterhuis vormt geen bottleneck en laat meer dan voldoende lucht door. Het luchtfilterhuis vervangen zal bij dit type motor dan ook geen enkele prestatiewinst opleveren.

    Persoonlijk zou ik om te beginnen het standaard papieren luchtfilter vervangen door een K&N of Pipercross performance filter. Al valt het werkelijke nut hiervan ook te betwisten. Het standaard papieren luchtfilter wordt immers ook af fabriek op de ST en RS toegepast.

    Het semi open luchtfilterhuis van de RS ziet er optisch natuurlijk wel erg mooi uit. Over of het wat performance betreft echt iets toevoegt zijn de meningen verdeeld. Het is niet voor niets dat een tuner als Dreamscience het RS luchtfilterhuis juist dicht maakt d.m.v. inserts omdat dit de prestaties verbeterd.

    [​IMG]



    Zelf heb ik Bij mijn 1.0 ECOboost het standaard papieren luchtfilter vervangen door een K&N E9289 vervangingsfilter. Dit is hetzelfde filter als ook in de K&N 57S 4000 Kit zit. Dit filter heeft een verwijderbare dop waardoor het een semi open filter wordt. Wat performance betreft zijn de verschillen t.o.v. het standaard papieren luchtfilter marginaal. Wel is het aanzuiggeluid beter hoorbaar als met het standaard papieren luchtfilter. Zeker met de dop van het filter verwijderd is het verschil zeer goed hoorbaar.
     
  7. Het klinkt gewoon lekker ;)
     
  8. idd het klinkt beter en zoals mpothoven elders heeft gezegd. lijkt het beter op te pakken onderin
     
  9. Overigens is het RS luchtfilterhuis in de USA aanzienlijk goedkoper als in Europa. Er zijn aanbieders in de USA die het RS luchtfilterhuis voor zo'n $55,- aanbieden. Veel aanbieders verzenden echter niet naar nederland.

    Wanneer je wat verder gaat zoeken zijn er wel aanbieders te vinden die wel verzenden naar Nederland. Inclusief verzenden kost het RS luchtfilterhuis vanuit de USA dan zo'n €80,-
     
  10. #11 focuskelp, 20 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2017
    Je bedankt voor de uitleg, heb gisteren onze nieuwe auto ford focus 1.0 125 pk first edition deel impact bleu opgehaald k&n filter heb ik over laten zetten, dus het is het beste dat ik het filterhuis laat zitten.
     
  11. Het zal zeker geen vermogenwinst opleveren. Maat turbo lag zal minder kunnen zijn.

    Turbo wil hoe dan ook 1bar druk leveren maakt qua inlaat niet uit. Alleen als de inlaat verstopt zit moet de turbo harder zuigen voor genoeg lucht. Dus heb je meer turbo lag.
     
  12. Waar zit die dop bij het orgineel luchtfilterhuis ergens?
    Ik wil dat ook wel eens proberen eraf te halen.
     
  13. orginele luchtfilterhuis heeft geen dop
    [​IMG]
    meestal bedoelen ze deze filter waar een dop bij zit.
    orgineel luchtfilter en de andere kn-filter heeft geen dop er zitten.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  14. Na enkele jaren met het K&N E9289 vervangingsfilter met de verwijderbare dop te hebben gereden heb ik circa 8 maanden geleden ook het RS luchtfilterhuis deksel geplaatst. Naast het standaard papieren luchtfilter heb ik dus met de volgende combinaties gereden:

    Combinatie 1. Standaard luchtfilterhuis met het K&N E9289 vervangingsfilter (met verwijderbare dop geplaatst). Bij deze combinatie is het aanzuiggeluid wat beter hoorbaar in vergelijking met het standaard papieren luchtfilter. Verder pakt de motor net wat beter op bij lagere toerentallen.

    Combinatie 2. Standaard luchtfilterhuis met het K&N E9289 vervangingsfilter (zonder verwijderbare dop geplaatst). Zonder de dop is het aanzuiggeluid nog wat beter hoorbaar als bij combinatie 1. Verder heb ik geen verschillen kunnen waarnemen.

    Combinatie 3. Standaard luchtfilterhuis met het RS luchtfilterhuis deksel en het K&N E9289 vervangingsfilter zonder verwijderbare dop geplaatst. Bij deze combinatie is het aanzuiggeluid nog net wat beter hoorbaar als bij combinatie 2. Al moet ik zeggen dat het verschil t.o.v. combinatie 2 slechts marginaal is.


    Eerlijk gezegd valt het aanzuiggeluid met het RS luchtfilterhuis deksel en het K&N E9289 vervangingsfilter (zonder verwijderbare dop geplaatst) me een klein beetje tegen. Bij de 1.0 ECOboost wordt een groot deel van het aanzuiggeluid gedempt door de turbo. Zelfs met een volledig open luchtfilter is het aanzuiggeluid nog niet noemenswaardig aanwezig.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  15. Ik had helaas al een pipercross filter besteld , voordat ik dit topic gelezen had.
     
  16. Het is een beetje inbreken op dit topic, maar zou zo'n soort aanpassing (los van het geluid) ook wat effect hebben op een 1.5 ecoboost 150pk (binnenkort omgezet naar 182pk)?
     
  17. meer pk!!!



    Even zonder dollen, ja dat ga je wel horen hoor. Ik heb zonder dop erop en je hoort hem zeker beter aanzuigen etc.
     
  18. Ik ga de pipercross op de 1.0 en 1.5 proberen, heb ze hier allebij staan:)
     

Deel Deze Pagina