1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vraag over Ford Occasion

Discussie in 'Gezocht' gestart door bliksembaard, 20 jun 2018.

  1. Hoi allen,

    weet niet of ik met deze vraag op de juiste plek ben hier (anders ga ik er vanuit dat de admins het topic wel verplaatsen ;) ).

    Momenteel rijd ik een Focus Wagon TDDI uit 2003 (392k op te teller). Ik rij deze fijne diesel omdat ik een grote woon-werk afstand heb met 60.000 km per jaar. Daar komt nu verandering in.
    Heb een nieuwe baan en woon-werk is nu 10 minuten fietsen, dus de diesel moet eruit.

    Nu heb ik zo'n fijne ervaring met Ford (Focus) dat ik eigenlijk niks anders meer wil (voorheen nog een Clio gehad en een Volvo 440 en v40, maar ik heb mijn buik wel vol van Renault-motorblokken).

    Ik wil even gaan sparen om over een jaar (of twee) een mooie jonge Focus te kopen (van rond de 10k).
    Nu wil ik die diesel niet aanhouden, maar een Focus Wagon benzine aanschaffen om die tijd te overbruggen.
    Het zal dus een benzine auto uit 2003 (of een jaar daaromheen) worden. Ik wil er eigenlijk niet veel meer dan 2000 (met inruil) aan uitgeven.

    Ik vroeg me af of jullie tips voor me hebben. Waar moet ik op letten, maximale km stand, distributieruim/ketting etc.

    Alvast dank voor jullie tips!

    Groet
     
  2. de diesel die je nu hebt is betrouwbaar?
    waarom niet gewoon 2 jaar doorrijden met deze?
    een :focus van zo'n 15 jaar oud heb je al voor rond de 1000 euro.

    een diesel is duurder in MRB dat weet ik wel maar als je met een benzineauto van 15 jaar oud maar 1 serieus probleem krijgt is dat voordeel van de MRB gelijk weer verdwenen.

    voor jouw auto krijg je wss geen drol meer omdat die te oud is, en een diesel is.
     
  3. Dit was ook mijn instelling.
    Heb even advies gevraagd aan mijn vaste monteur en hij gaf aan dat het voor mij onder de streep goedkoper zou zijn om een Focus benzine aan te schaffen.

    Mijn auto is door de vorige eigenaar goed onderhouden en ik heb hem netjes elke 15k een beurt gegeven.

    Ik snap je punt van het serieus probleem en de kosten die daarbij komen kijken, maar dat risico heb ik nu ook.

    Een diesel is 1200 euro per jaar duurder in MRB, dus dat tikt hard aan.

    En die 2 jaar is een schatting. Als we namelijk tussendoor een lekkage in huis krijgen kan dat al weer snel 3 of 4 jaar worden. Dan ga je al weer richting de 5000 euro die je extra aftikt aan belasting.
     
  4. duurder in MRB maar goedkoper in tanken, wat je wel een stuk minder gaat doen natuurlijk :D
    je kan je huidige diesel verkopen en kijken voor een focus van 500 euro die een jaar is goedgekeurd, gaat die kapot doe je 'm weg en koop je weer een andere.
    komt die na 1 jaar door de APK blijf je rijden tot de volgende APK of dat die de geest geeft.
    ik denk dat dat de goedkoopste oplossing is.
    je rijdt dan niet de mooiste Focus maar wel lekker goedkoop ;)
    het blijft een lastige keuze. succes met je besluit :thumbup:
     
  5. Dit dus:thumbs:
     
  6. Haha ja, dat is het andere uiterste ;)

    Ik heb echter wel een baby van -1 week oud, dus ik wil best wat meer uitgeven voor wat extra schijnzekerheid dat ik niet langs de snelweg kom te staan.

    Dan toch weer even terug naar mijn eerste bericht.
    Stel ik ga er een kopen voor ongeveer 2000 euro. Wat zou de maximale km stand zijn waar jullie je gemakkelijk bij zouden voelen? Ik weet dat dit geen harde feiten zijn en dat het veel afhangt van onderhoud en rijstijl.
     
  7. km stand zegt mij niet zoveel.
    ik zou rustig een auto kopen met 200.000 of meer met een sluitende onderhoudshistorie dan 1 met 125.000 waar het onderhoud niet bekend van is.
    en met 2000 euro heb je denk ik best wel een ruime keus voor een :focus:
     
  8. Nee precies.
    Ik zal eens rustig rond kijken en vooral letten op het onderhoudsboekje ;)

    Dank voor het meedenken!
     

Deel Deze Pagina