1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Volvo afdekplaat plaatsen FoFo2 1.6 16v

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door daprolix, 10 aug 2010.

  1. De afdekkap op zich is geen oplossing voor het probleem. Je kan wel de afdekkap plaatsen maar als je de oorzaak niet aanpakt zal er nog steeds water tussen de bougies lopen (hetzij wel in mindere mate). Het water loopt dan over de afdekkap en kan er dan langs de zijkant alsnog tussendoor lopen.

    Daarnaast had de focus 1 ook geen afdekkap op de Zetec SE (waar vanuit de 1.4 en 1.6 Duratec verder is doorontwikkelt). Hierbij heeft dit ook nooit tot problemen geleid.


    De oplossing van het probleem is het plaatsen van nieuwe verbeterde ruitensproeiers of de ruitensproeiers afkitten. De Volvo afdekkap is slechts een extra stukje zekerheid om te voorkomen dat er toch nog water tussen de bougies zou kunnen lekken.



    Dat hier nooit een terugroepactie voor in het leven is geroepen vind ik persoonlijk niet vreemd. Het is probleem is immers niet gerelateerd aan veiligheid en voor een fabrikant zullen de kosten van een terugroepactie vele malen hoger liggen als het aantal gevallen dat dit probleem in de garantieperiode onder garantie wordt opgelost.
     
  2. afdekpak

    De kap heeft aan de onderkant een rubber strip mee gegoten in de kap.
    Deze rubber strip sluit naadloos aan op het gehele raakvlak bovenop de motor.
    Ook de de gaten van de 4 schroeven zijn voorzien van een rubber afdichting.
    Nu moet er wel een flinke lekkage optreden wil er water bij de bougie doppen kunnen komen.
    Ik ben van mening dat dit wel een juiste oplossing is.
     
  3. Hallo ron,

    hoeveel mm heb je rondom laten staan nadat je het uitgefreest hebt 3mm?

    Groet Björn

     
  4. 5mm rondom.
     
  5. Gisteren een stickertje met 5W30 boven de vuldop voor de olie geplakt (zie eerdere posting). Het viel me op dat de afdekplaat behoorlijk vies is. Er komt volgens mij via de voorkant nog het nodige aan vuil en vocht naar binnen waaien. Wat mij betreft is de afdekplaat geen overbodige luxe!
     
  6. #186 pieter.doornhein, 10 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2015
    ik heb zelf een Focus 1.4 benzine van 2003. Heb hier de Volvo plaat ook op gezet, maar de 1.4 Benzine heeft nog een aantal slangen er overheen lopen.

    iemand een ideetje hoe dit te bevestigen nu ik de gaten nodig heb voor de afdekplaat?


    [​IMG]
     
  7. Heb de buizen bij elkaar gebonden, niet overdreven strak natuurlijk alleen voor steun aan elkaar, middels zwarte ty-wraps...

    [​IMG]
     
  8. Ziet er toch netjes uit, ik zou het ook zo oplossen. Als je twijfelt even langs je garage passeren en hen raad vragen.

    [​IMG]

    Bij mij zat er rechts ook een kabeltje vast met zo'n bout. Die hangt nu los, denk niet dat het kwaad kan.
     
  9. Volgens mij heb ik dat kabeltje (gaat naar de lamdasondes) bij mijn Focus onder de bougiekabels door laten lopen. Daar kan het geen kwaad en zit het niet in de weg bij het vervangen van de bougies / bougiekabels / bobine.
     
  10. Denk je dat dit een probleem is zo?
    Ik heb het laten doen in een ford garage, moet zijn dat ze dit normaal vinden zo.
    Ik blijf overal af, met 2 linkse waag ik me juist aan de ruitensproeiervloeistof en oliepeil controleren...
     
  11. Enige wat ik tegen die tie wraps zou hebben is dat het blok trilt en de tie wraps hard zijn dus in kunnen slijten op het zachte rubber ?
     
  12. Hoi met Peter

    Je kunt ook het Volvo teken eraf halen en een RVS plaat monteren, zie foto

    :ford::focus2::mrgreen::mrgreen:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 001.jpg
      001.jpg
      Bestandsgrootte:
      103,2 KB
      Weergaven:
      71
    • 004.jpg
      004.jpg
      Bestandsgrootte:
      92,5 KB
      Weergaven:
      73
    • 006.jpg
      006.jpg
      Bestandsgrootte:
      97,2 KB
      Weergaven:
      70
    • 007.jpg
      007.jpg
      Bestandsgrootte:
      96,8 KB
      Weergaven:
      75
  13. Ik was toevallig deze topic aan het zoeken en kwam de volgende twee foto's tegen. Zijn dit niet toevallig dezelfde oplossingen voor dit probleem?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. De bovenste is de afdekkap van European Parts. Deze heeft dezelfde pasvorm als de Volvo afdekkap maar is vele malen duurder (wat het gelijk een stuk minder interessant maakt). Deze kap is ook in echt carbon verkrijgbaar maar de prijs daarvan is dan helemaal exorbitant hoog.

    De onderste is de afdekkap van de 1.8 en 2.0 Duratec HE. Dit is een totaal ander type motor als de 1.4/1.6. Deze kap is dan ook niet passend voor dit type motor.
     
  15. Die van EP is toch prachtig en moet je niet beginnen schuren erop en zo
     
  16. #196 JW, 13 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2015
    De kunststof versie kost bij European parts €107,- en de carbon versie kost €256,-

    Voor dat geld kan je heel wat Volvo kappen kopen. En om nou te zeggen dat de afdekkap van European parts echt mooi is. De Volvo kap ziet er beter uit en is veel netter afgewerkt.
     
  17. Beste Bart, Dankzij jou foto's en verhaal de afdekkap op mijn ford focus geplaatst.
    Een fluitje van een cent.
    Bedankt voor de goede uitleg.
    ps: de kap met 4 schroeven kost op dit moment € 29.28 incl btw (12-02-2016)
    bij de Volvo dealer.
    Bedankt voor je goede uitleg.

    Ger.
     
  18. weet iemand het finisnr van de vriesdoppen?
    en hoeveel heb ik er nodig?
     
  19. 2 vriesdoppen en 1 pakking heb je nodig ;)
     
  20. ok ga ik morgen eens bij de dealer kijken
     

Deel Deze Pagina