1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vincent's 2.5T Mondeo MK4

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door vincentsmeets, 30 nov 2016.

  1. Goedenavond allemaal,

    mijn naam is Vincent Smeets, ik ben 21 jaar oud en woonachtig in het Zuid-Limburgse Landgraaf.
    Op dit moment zit ik in mijn laatste jaar van de opleiding logistiek supervisor en ben ik in de weekenden werkzaam als freelance geluidsman en allround dj op menig evenement van het zuiden tot in de Achterhoek.

    Ik had al een tijdje een account hier, maar heb er nog nooit iets mee gedaan. Aangezien het FMC forum een beetje aan het uitsterven is, hoop ik in mijn dagelijkse verveling op school hier wat leesvoer te hebben.:D

    De Ford gekte heb ik te danken aan mijn pa, al van klein af aan ben ik met Ford opgegroeid zoals de Sierra MK2, Mondeo MK1, Ka MK1, Focus MK1 fase 1, en Focus MK2 fase 2.

    Toen ik in 2012 mijn rijbewijs haalde, heb ik een dik jaar met de Focus MK1 1.6 van mijn ouders een gereden maar door drukte van het werk als freelancer kwam ik er niet onderuit om mijn eigen auto te kopen.

    Ik had goede herinneringen aan de Mondeo MK1 1.8 die mijn ouders hadden toen ik een jaartje of 15/16 was, en wist daarvan dat ik ruim achter het stuur zat vanwege mijn lange benen. In het voorjaar van 2014 ben ik eens gaan dubben want ik precies wilde, ik dacht aan comfort, een grote wagen, een motorblok met enigszins wat vermogen en een luxe uitvoering.
    Per toeval kwam ik in augustus 2014 terecht bij Ford Joosse in Vlissingen, de eerste liefde met een Ford was geboren.

    Aanschouw hier mijn 1e Ford, een Mondeo 1.8 Titanium Executive van 05-2000, nog volledig origineel!
    Gekocht met een maagdelijke 57.600 op de klok en inmiddels staat er 89.000 probleemloze kilometers op

    [​IMG]

    Kortie optielijst:

    - Leder verwarmbare bekleding met 8 weg elektrisch verstelbare bestuurdersstoel.
    - Climate control
    - Cruise control
    - 5000RDS EON met 6 cd wisselaar
    - ABS
    - Voor en achterruit verwarming
    - Elektrisch verstelbare spiegels en nog veel meer..

    Met een eigen auto begonnen natuurlijk ook de handjes te branden,
    denk dan aan:

    - Bijna de volledige ST200 interieur en exterieur ombouw
    - Nieuwe 16'' velgen
    - 2.0 gasklep en cold air intake
    - VNR9000 navigatie
    - Yatour USB module
    - Subwoofer
    - Zwarte zijpinkers
    - Aftermarket devil eyes met 5000k xenon
    en nog te veel andere dingen om op te noemen

    Momenteel staat de MK2 er zo bij,

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En hier samen met pap zijn huidige Focus MK2 fase 2

    [​IMG]

    Er moeten nog wat zaken op en aan zoals een ST200 spoiler en sideskirts en wat andere dingen, dat is wat voor later eerst de MK4.

    Zo even tussendoor heb ik nog voor een drukke periode van mijn eigen zaak een Transit MK7 2.2 TDCI Limited van 2009 gehad.
    Met zijn gechipte vermogen van 140 naar 170pk en zo'n 400nm koppel heb ik hier heel veel plezier mee beleeft, ging als de brandweer!
    Gekocht met een kilometerstand van 164.000 en heb er zelf 25.000 bijgedraaid. Totaal geen ellende mee gehad, grote beurt en weer door!
    Deze doet inmiddels dienst bij een goede bekende voor het trekken van een foodtruck aanhangwagen dankzij zijn berg koppel.

    [​IMG]

    [​IMG]

    En dan mijn huidige speelgoed

    Dit is mijn Mondeo MK4 2.5T Titanium X van 12-2007.
    Afgelopen oktober gekocht bij een garage in Hengelo met een kilometerstand van 166.800, en ik ben er heel erg blij mee!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De Titanium uitvoering is zeer luxe uitgevoerd,

    - Half lederen stoelen met koeling en verwarming
    - Keyless go
    - Touchscreen navigatie met bluetooth en vc
    - Climate control 2 zones via de navigatie
    - Cruise control (is dat niet standaard?)
    - Parkeersensors voor en achter
    - Elektrisch verstelbare en inklapbare spiegels
    - Voor en achterruit verwarming (en de rest wat daar bij hoort)
    - Elektrisch schuif/kanteldak (Relaxt in de zomer :cool:)
    - AFL koplampen met meedraaiende lenzen en bochtverlichting
    - Zelfdimmende binnenspiegel

    en nog veel meer..

    Al met al een hele luxe wagen die dankzij zijn 220pk sterke 5 cilinder gekoppeld aan een 6-bak goed voorruit komt.
    Die 5 cilinder is natuurlijk niet onbekend aangezien die ook in de :focus2: ST en RS ligt.
    Het verbruik wist ik natuurlijk van te voor, maar dat valt best mee. Als je geen zware rechtervoet hebt, dan kun je makkelijk een 10L/100 halen.

    Uiteraard staan er weer wat mods op het verlanglijstje,

    - Volledig led verlicht (bijna done)
    - 18/19'' sloffen er onder
    - USB/BT module (done)
    - Update van de Convers +, zodat de PDC ook zichtbaar in beeld komt
    - Airtec intercooler
    - Cold air kit
    - Custom map op vermogensbank
    - Titanium S ombouw (vergelijkbaar met ST)

    Dit was het dan zo'n beetje van mijn kant, en ik hoop hier een leuke tijd te beleven.

    Vincent:ford:
     
  2. Welkom hier :) ik rij nu ook nog een mk4 Mondeo. Bevalt me ook al 3,5 jaar erg goed.
     
  3. :welcome: Vincent op het gezelligste autoforum van NL
     
  4. Welkom!!
     
  5. :welkom: mooie complete wagon.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  6. Thnx allemaal voor de leuke reactie's!:ford::thumbs:
     
  7. :welcome:

    Vette bak hoor!
     
  8. Welkom op het forum, dikke Mondeo :kwijl::kwijl:
     
  9. welkom vincent.

    en de groetjes van bert uit landgraaf
     
  10. welkom vincent.
    Nette mondeo, en het rijd heerlijk die 2.5. Zeker een kansmaker als ik ooit meer ruimte nodig heb :thumbs:
     
  11. De eerste modjes zijn weer done,

    Vanuit Engeland een setje gasveren laten komen, zodat ik wat meer ruimte onder de kap heb om te knutselen
    [​IMG]

    Een ware 'short shift kit' geïnstalleerd, wat een stuk fijner en sneller schakelt omdat de gangen korter zijn. Het fijne is dat er al een voorbereiding was in de vorm van een gaatje waar een extra kogeltje op kan waardoor de versnellingskabel strakker staat.

    [​IMG]

    [​IMG]

    En een setje RVS 'ST' pedalen, staat toch net wat netter als al dat rubber

    [​IMG]

    Nu maar verder kijken naar een Eibach set voor 3cm verlaging, een Airtec intercooler, Focus ST induction/cold air kit en een custom remap.. Ik kan me nog goed herinneren dat ik op het begin zei dat ik de Mondeo standaard zou laten... :p
     
  12. Mooie update's hoor.
    Hoop dat mijn shortshift kitje ook snel binnen is :)
    Simpele maar effectieve manier om te realiseren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  13. Inmiddels zijn we bijna een dik jaar verder, en er is een serieuze bak geld in de Mondeo gegaan :weird:

    De plannen van het exterieur zijn bijna voltooid, op de sideskirts na is hij bijna Titanium S. Zaken zoals velgen, voor en achter diffusor, mistlampen, grille's en spoiler heb ik in de maanden verzameld en in kleur gemonteerd.

    Maar wat misschien belangrijker is, de 2.5T gaat flink gekieteld worden :lol:

    Inmiddels is de wagen voorzien van de nodige nieuwe sensors zoals MAP, boost solenoid en FRP sensor, een fonkelnieuwe Airtec intercooler, nieuwe bobines en Focus RS bougies.
    Verder zijn een aantal zaken besteld die nog geleverd moeten worden of op de plank liggen te wachten voor montage,

    - 3 inch scorpion downpipe
    - 3 inch 200 cells kat
    - 3 inch bypass y stuk met elektrische klep
    - 3 inch RVS midden, einddempers en eindstylingen van Simons
    - Turbosmart recirc valve
    - Dreamscience inductionkit

    22 januari gaat de Mondeo voor een verse APK en de montage van de nieuwe uitlaat naar een lokale garage, dus dat is wel een datum om naar uit te kijken :cool:

    Als de nog openstaande zaken gemonteerd zijn, dan wil ik bij Fasttech in Haaksbergen een afspraak gaan maken voor een custom map.

    Als je eenmaal aan de upgrade verslaving bezig bent, dan kom je er maar moeilijk vanaf haha.
    Dingen die nu op het wensen lijstje staan:

    - Focus RS koppelingset
    - Quaife differentieel
    - AS performance of andere type inlaatspruitstuk
    - RS turbo?
    - RS nokkenassen?
    - 440cc injectors?
    - rubberen slangen vervangen voor stevigere exemplaren
    - 20'' MS Design velgen? (mits vindbaar voor een interessante prijs)

    En uiteraard worden zo links en rechts wat kleine dingen veranderd, maar ik zal binnenkort nog wel eens wat foto's posten hoe hij er nu bij staat.
     
  14. :worthless:

    als je het wensen lijstje heb voltooid dan moet je weer een nieuwe map laten schrijven?
     
  15. Mooie plannen.

    [MENTION=14220]vincentsmeets[/MENTION]

    Wil je echt de spullen van de :rs: erop zetten, voornamelijk turbo en nokkenassen, dan is het wel verstandig de compressie te verlagen. Lees :rs: zuigers etc. te plaatsen.
     
  16. Met alleen de nokkenassen zal het meevallen toch?
    Bert rijdt ook nog rond met de stock zuigers en drijfstangen, gaat ook al een poosje goed.
     
  17. Welkom op het forum
     
  18. #19 McGyver, 5 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2018
    Een indrukwekkende lijst met hardware! :cool:
    Maar volgens mij kan je na het installeren van de onderstaand lijst weer terug naar de tuner om de custom map te laten aanpassen.
     
  19. gaaf ding ik ben ondertussen ook opzoek naar een mondeo met 2.5t
    maar daar zijn er weinig van in NL
     

Deel Deze Pagina