1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verschil in koppeling tussen 1.6 en 2.0?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Frankvns, 16 jul 2018.

Tags:
  1. Allen,

    Vraagje. Recent ben ik van de focus 2 1.6 overgestapt naar de focus 2 2.0. Tussen die beide auto's merk ik een flink verschil in de stugheid van de koppeling. Kan dat kloppen?

    Bij de 1.6 ging de koppeling vederlicht en bij de 2.0 moet ik toch vrij stevig mijn linkervoet gebruiken. Herkennen 2.0 rijders dat de koppeling nogal stug is?

    Groeten, Frank
     
  2. heb er zelf nooit echt veel last van. ben van 2.0duratec naar 1.6ecoboost gegaan en daarin voelt de koppeling niet echt een groot verschil.
    geen idee hoe de 1.6 werkt maar dat zou een andere koppelingbediening kunnen zijn ivm de bak ook ander is. zover ik weet.
     
  3. Ik rij nu bijna 6 jaar met de Focus 2 2.0 Duratec en de koppeling trapt inderdaad bovengemiddeld zwaar in.
    Ik rij ook regelmatig huurauto’s en werkauto’s van allerlei bouwjaren en merken. De koppeling gaat in de meeste gevallen lichter dan in mijn Focus. Het kan verder ook geen kwaad want na 225.000 km vertoont de koppeling en alles wat er omheen zit geen merkbare slijtage. Enkel misschien het iets later aangrijpen maar dat is meer een gevoel dan dat ik het zeker weet.
     
  4. Goed te horen dat jij het inderdaad ook opmerkt dat de koppeling vrij zwaar gaat. Mij viel het extra op omdat ik uit een focus kwam waar hij echt vederlicht ging (veel lichter als gemiddeld). Verder is het ook geen probleem, maar je moet geen uur in de file staan met zo'n bovengemiddeld zware koppeling.
     
  5. Dat 'vederlicht' doet bijna vermoeden dat bij die 1.6 de terugtrekveer van het koppelingspedaal gesneuveld was, dat komt vaak voor ;)
     

Deel Deze Pagina