1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 125pk Verbruik volgens boordcomputer en wat je bij Shell afrekent: verschil tot 1L/100KM.

Discussie in 'Performance' gestart door i-am-will, 18 jul 2017.

  1. De snelheidsmeter die teveel aangeeft heeft voornamelijk met wetgeving te maken. Fabrikanten willen niet aansprakelijk zijn voor bekeuringen en zo.

    Qua verbruik zou het best kunnen. Ken zat mensen die iets moois roepen over hun verbruik. Wanneer je dan doorvraagt dan gaat het nagenoeg altijd over de boardcomputer. "Maar die werkt goed hoor!" Oh ja, heb je het nagerekend dan? "Eh nee...".
     
    NickelB en gerardTDCI vinden dit leuk.
  2. Idd ja. Weet je wat nog het raarste is. Toen ik nog de opgegeven banden onder de auto had zitten was dus de snelheidsmeter niet goed. Maar de afgelegde kilometers op de dagteller klopt wel met een GPS trip teller. En dus niet die 5/6% verschil die in de snelheidsmeter was.

    Ik heb uiteindelijk Michelin energy savers er onder gedaan met een grotere omtrek waardoor de snelheidsmeter dus exact was.
     
  3. Wilde vandaag gaan proberen om de afstelling toch wat dichter bij de waarheid te krijgen door de waarde die ik op 900 had gezet naar 930 te veranderen. Daarvoor moeten dus de kleine stapjes gemaakt worden.

    De eerste keer dat ik dat deed ging het met honderdtallen, vandaag ging het meteen met stapjes van 1. Zo geregeld dus.

    Heb ik mazzel gehad of werkt het gewoon zo?
     

Deel Deze Pagina