1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verbazingwekkend olieverbruik

Discussie in 'Performance' gestart door Dwerg1987, 23 mei 2018.

  1. Ik zou hier echt geen meter meer mee rijden. Ik ben bang dat het eigenlijk al te laat is voor deze motor.
     
  2. Hier was ik al bang voor.
    Ik denk dat binnenkort er een bougie uitknalt doordat de druk in de verbrandingskamer te hoog wordt.

    Zoals ik al eerder schreef heb ik nog een flexfuel blok staan met nihil olieverbruik.
    Eventueel inbouwen is ook mogelijk.
     
  3. kan zijn dat je bougies vervuild raken door de hoeveelheid olie.
    hoe dan ook is deze blok ver klaar. complete revisie kan eventueel maar dan moet je wel alles vervangen wat maar beetje verdacht is.
    revisieblok of 2de hands blok zal de enige oplossing zijn

    bougie zal niet door de druk eruit knallen, maar een drijfstang afbreken en via de zijkant van de blok schieten is groter. dat kan gebeuren als je veel misfires hebt.
    bij te hoge druk op de motor zal je koppaking snel slechter worden en dus koelvloeistof aan kunnen zuigen/verbranden
     
  4. Nou,
    Ik heb hetzelfde meegemaakt en bij mij is er wel degelijk een bougie uitgeknald.

    Maar goed, dit blok is op.
     
  5. @Dwerg1987
    Ik zou op het aanbod van Tigershark in gaan. Dan heb je weer een vers blok in de Focus.
     
  6. Hallo allemaal, even een update. Ik heb nog eens mijn rechten bestudeerd bij de aanschaf van een (tweedehands) auto. Ik heb de eerste zes maanden na aanschaf van een auto recht op een deugdelijk product en dat wil zeggen dat ik het product dan kan gebruiken waar het voor bedoeld is. Dat was bij deze auto niet het geval (een auto rijdt vloeiend op benzine/diesel/gas/elektriciteit, de mijne haperend op olie) en volgens de wet hoort de verkoper dit dan te repareren of een vervangend gelijkwaardig product aan te bieden. Na flinke discussie met de verkoper hem uiteindelijk toch zo ver gekregen om de auto na te kijken en te repareren. Wat bleek: een van de vier cilinders was versleten waardoor olie mengde met benzine. Volgens de verkoper kon hier, gezien het kostenplaatje, beter een ander motorblok in. Die ene cilinder repareren zou veel te duur worden. Zodoende een tweedehands blok in de auto laten zetten en hij loopt weer als een zonnetje. Bedankt voor jullie hulp!
     
    Wichelroede vindt dit leuk.
  7. De auto heeft er trouwens van binnen flink onder te lijden gehad. Motorstoringslampje ging aan vanwege een defecte egr-klep. Zat helemaal verstopt met rommel, zei de monteur.
     
  8. Heb je dat allemaal voor garantie gekregen?,zoja een grote pluim voor je garage, netjes!
     
  9. Heel netjes opgelost.
    In veel gevallen wordt het afgewimpeld onder het mom van je hebt zelf een onderzoeksplicht.
     
  10. Klopt... en omdat we geen aankoopkeuring hadden laten uitvoeren werd het nog eens extra moeilijk om op te komen voor onze rechten. De advocaat van de verkoper beweerde - zonder verdere bewijslast of argumenten - dat het overmatig olieverbruik pas is ontstaan in de periode waarin wij de auto reden. In deze was de defecte egr-klep vlak na aankoop dus ons geluk bij een ongeluk: het was namelijk een teken van opstapelende vervuiling wat, volgens de garage, niet in een maand heeft kunnen plaatsvinden (we hadden de auto toen net een maand). Op dit argument van ons wist de advocaat van de verkoper verder niets meer in te brengen. Zodoende kon de verkoper geen kant meer op.

    Volgens de wet hadden we trouwens niet eens hoeven te bewijzen dat het overmatig olieverbruik al aanwezig was voordat we ‘m kochten. Komt het probleem binnen zes maanden na aankoop boven water (dit was bij ons het geval), dan is het aan de verkoper om te bewijzen dat de koper dit heeft veroorzaakt. Komt het probleem na zes maanden na aankoop boven water, dan moet de koper pas bewijzen waarom hij denkt dat dit voor aankoop van de auto al aanwezig was. Maar goed, blij dat het is opgelost.
     
  11. #31 Dwerg1987, 12 aug 2018
    Laatst bewerkt: 12 aug 2018
    Grotendeels wel ja. Tijdens een grote beurt die we lieten uitvoeren na aankoop kwamen we erachter dat er nog meer dingen niet klopten waar de verkoper ons niet over had ingelicht. Een gescheurde aandrijfashoes en voor 90% ingescheurde draagarmrubbers achter zijn vervangen. Daarvan hebben we de kosten gedeeld.

    Door die zaken die niet in orde waren kwam de auto ook nog eens niet door de apk. Verkoper heeft ‘m daarom ook kosteloos apk laten keuren omdat we dit van hem eisten.
     
  12. Pas een motor gereviseerd die op 1500km 18 ltr olie verbruikte.
    Zag je niks van in de uitlaat, maar stonk als een dolle.
    Gooide alles langs de zuigers en klephoedjes de verbrandingskamer in.
    Auto zonder EGR, Kat of wat dan ook ….. dus zegt niet veel !

    Mooi opgelost zo :thumbup:
     
    Dwerg1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina