1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niet bekend Upgrade h7 naar H7 led

Discussie in 'Exterieur' gestart door mack, 13 jan 2018.

  1. #1 mack, 13 jan 2018
    Laatst bewerkt: 13 jan 2018
    Vandaag de Kuga voorzien van andere lampen.
    De Focus die ik had was voorzien van Xenon en dan is het best een stapje terug als weer halogeenlampen neemt.
    Geeft niet, alles is aan te passen.
    Nu gekozen voor LED lampen
    https://hilox.eu/automotive/led/dim-groot-mistlicht/xtr-black-3600lumen
    Niet de goedkoopste, maar wilde wel iets goeds en geen gedonder met lichtbeeld wat niet klopt.

    Pakketje was snel binnen, alleen was ik vergeten om andere adapters te bestellen voor de h7 fitting. Ook nadat deze binnen was kon ik aan de slag. In de doos zitten ook 2 CanBus modules mocht het gaan flikkeren of meldingen veroorzaken op dashboard.
    Met recht plug and play. Lampjes erin en testen maar. Gelukkig geen meldingen of flikkeringen. Oftewel.... maakt alles weer makkelijker met inbouwen zonder wat aan te passen.
    Wat het mij in het donker gaat opleveren weet ik pas later.
    Voor nu is dit het resultaat

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn. Ook hoe het met de warmteontwikkeling zit met het oog op ophoping van sneeuw op de koplampen. Met xenon is dat al lastig, ik kan me voorstellen dat dat met led nog erger is.
     
  3. Zag jouw soortgelijke reactie al op FB bij Opel, Robert.

    Die ene keer dat je dermate veel sneeuw hebt dat het onderweg op je koplampen gaat ophopen stop je gewoon af en toe even om het eraf te vegen. Toch?
     
  4. Voor sneeuw ben ik niet zo bang. En echt warm wordt het kunststof van de lamp met halogeen ook niet.
    Net even gereden in het donker. Maar wat een verschil zeg. Geen spijt van
     
  5. Klopt Mike, maar ik heb geen behoefte om elke 500m te stoppen omdat de koplampen weer dusdanig vol zitten dat er geen licht op de weg komt ;)

    Een aantal concullega's van me rijden met Scania's (ik weet het die lampen hebben minder profijt van rijwind) met led verlichting en die vertelden dat sneeuw echt vervelend was door ophoping.
     
  6. Bij een truck kan ik het me nog voorstellen ja, die hebben een mega frontaal oppervlak. Ik heb echt nog nooit zoveel sneeuw gehad dat ik geen licht meer van mijn koplampen had.
     
  7. Ik ook niet. En aangezien ford zelf modellen aflevert met Led zal er vast over nagedacht zijn
     
  8. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met deze LED H7 lampen. Met name over strooilicht en eventuele storing in de radio ontvangst.
     
  9. @HarrieD storing op radio geen last van evenals geen flikkeringen in de verlichting zelf. Gezien m’n vorige focus xenon had was halogeen echt een stapje terug. Dus zeker een vooruitgang tov halogeen. Standaard heeft de Kuga ondanks zn projectielenzen ook wat strooilicht. Dat lost led niet helemaal op.
    Maar tevreden ben ik absoluut. [​IMG][​IMG][​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. Las je projectorlamp hebt. Dan heb je ook geen last van strooilicht. Wat je hebt is normaal. Dit komt door de projectoe zelf die het licjht open breekt.

    Refltecorlamp heb je juist gigantisch veel strooilicht als je xenon of led gebruikt.

    Hoe dan ook zijn zat koplamoen die al full led zijn. Dus probleem van sneeuwophoping zal mee vallen. Vooral door de hoek ervan en ja wanneer sneeuwt het in nl. Nauwlijks tot nooit
     
    mack vindt dit leuk.
  11. €200, dat is wel een beste investering. Maar het staat wel mooi! Gisteren op de meeting stond ik ook naast iemand die LED heeft ingebouwd. Misschien toch maar eens overwegen.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  12. Bijna €200 is zeker geld. Maar ook eenmalig als het goed is. Maar wel een stuk beter dan de setjes van Ali.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  13. Mijn ali setje doet het al 2 jaar... Kostte 50 euro.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  14. Mijn Ali setje was 9 dollar incl. verzending. Geen idee hoe lang dit volhoudt, gebruik het ook alleen als grootlicht. Maar dik tevreden over!

    Heb nog een setje liggen die komt in de Scenic als dimlicht. Heeft ook af-fabriek projectors met halogeen H7.
     
  15. Hm, lastig. Die set uit NL lijkt me wel echt top, maar €200 vind ik wel wat duur. Ik wacht er nog ff mee denk ik, maar deze setjes lijken me wel top.
     
  16. Wat voor adapters had je trouwens nodig, @mack? H7 adapters? Maar je hebt toch gewoon een setje h7 led gekocht?
    En past alles in de koplamp unit of hangen er ook dingen buiten nu?
     
  17. Klopt. Het zijn gewoon h7 lampen. Maar ford gebruikt adapters. Lamp in zwarte adapter en klik/draai je vast aan je lamp. Orginele adapter heeft een kleinere opening waardoor de led of xenon niet gaat passen.
    Overigens heb ik de CanBusmodules toch maar wel gemonteerd. Zaten erbij, en mocht het wel gaan storen of wat dan ook heb ik dat nu voorkomen.
    Alles past in de behuizing. Bij de kuga heb je ruimte zat. Heb niks hoeven aanpassen dus. (Op andere adapters na dan van een €10) [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  18. Als je gewoon reflector lampen hebt dan kun je beter het geld op zak houden. Dat is drama qua verblinding door het vele strooilicht. Met lens koplampen is het een stuk beter.
     
  19. Buiten dat is strooilicht ook apk afkeur. Je moet namelijk lichtbeeld hebben.

    Als saab (of andere merk) geen xenon in reflector koplampen had gedaan. Dan hadden we eis dat xenon en led alleen in reflector koplampen mogen.

    Andere kant ivm xenon de lumen moet meten en boven x waarde zou je koplampsproeiers moeten hebben. Ivm niet te meten is het verplicht na 2006 echter is die regel weer verdwenen omdat lumen lager bleek te zijn in het algemeen
     
  20. Hoe kom je dan te weten welke adapters je nodig hebt?
     

Deel Deze Pagina