1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Update van mijn Focus Titanium 2.0

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door rs2000, 18 nov 2014.

  1. Never mind had er overheen gelezen
     
  2. De geperforeerde remschijven van Brembo zijn binnen, 300mm in diameter.
    Ik zoek nog een goede set remblokken.
    Ferodo heeft, behalve standaard, niks voor de 2.0 Duratec, voor de ST weer wel ( DS performance)
    iemand een suggestie?

    Ik heb nieuwe aandrijfas bouten gehaald bij de dealer.
    Op 8 augustus wordt de modificatie voor het klikken bij optrekken en afremmen uitgevoerd. Laat ik gelijk nieuwe bouten erin zetten.
    Tevens laat ik heb ik ook de bouten en moeren besteld voor de achter draagarmen, zodat de Focus nog beter uitgelijnd kan worden,. Op dit moment zitten ze muurvast.

    a.s. zaterdag laat ik een grote beurt uitvoeren.
    Olie 5W-30
    Olie Filter
    Interieur Filter +
    Brandstoffilter
    remolie verversen

    Brembo remschijven
    bougies Denso Iridium IT20
    Luchtfilter wordt in een later stadium vervangen door Pipercross Venom Kit, nu door standaard Filter

    Wordt vervolgd...
     
  3. #23 rs2000, 19 aug 2018
    Laatst bewerkt: 19 aug 2018
    De Focus is geweest bij de dealer voor de aandrijfassen, maar bleek ineens dat ze geen tijd voor hadden:? omdat de monteur die het zou gaan doen teveel storingen had die dag. ( Focus ST Mk3 terugroepactie). afspraak verzet naar begin september
    Dan maar gelijk een nieuw APK laten verrichten door Ford.
    Kreeg ik te horen dat mijn mistlampen geen beeld hadden. Ik heb namelijk dagrijled in zitten. de regelgeving hierover is veranderd, moet niet alleen werken maar ook beeld hebben.:roll:
    Dus voor de APK een halogeen set erin.

    Ik heb zelf daarna een beurtje aan de focus gedaan.
    Ik heb voor het verversen van de motorolie ook een motorflush gedaan van Forte. ( 1e keer)
    Voor de remblokken heb ik van Brembo genomen met de Brembo remschijven.
    Achter zitten nog de EBC met green pads
    Het interieurfilter zag er redelijk uit na 4 jaar, maar vervangen door een exemplaar van BOSCH ( 15 minuten werk)
    De Focus rijdt weer vlotter.
    Over de luchtfilter ben ik gaan twijfel om toch een panelfilter te nemen van KN of Green i.v.p. Pipercross
    Een dezer dagen ga ik een besluit nemen. ( verschil in prijs m.b.t. prestatie)


    By the way afgelopen vrijdag de 200.00km aangetikt.:D
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Heeft je auto nu een dag bij de dealer gestaan en is er niks mee gebeurd of kwamen ze gelijk al met de mededeling toen je de auto afleverde?
    In het eerste geval is het wel een beetje ***.

    Waarom ben je voor van de EBC blokken af gegaan? Niet tevreden of ligt het aan de prijs?
     
  5. Heb ik iets gemist of is dit iets nieuws?
     
  6. Toen ik de focus kwam brengen, niet kort daarna kreeg ik de melding. Ik had voor de afspraak ook een APK afspraak gemaakt.
    De auto heeft voor de APK een ruime halve dag gestaan.

    In principe geven de EBC blokken geen problemen met Brembo( lees piepgeluid)
    vergeleken met de prijs waren de Brembo blokken gunstiger en ze zagen er heel geschikt uit
     
  7. Ik kreeg het ook te horen.
    Het had iets te maken met de koppakking.
    Hij had al 2 gedaan.
    Met de laatste was hij bezig om de kop op druk te zetten voor de laatste test.
    Meer weet ik niet.
     
  8. Vermoed gezien wat je schrijft, dat het hier de RS betreft en niet de ST
     
  9. dat idee had ik ook al.
     
  10. Ja sorry sorry.
    Het ging om de FOCUS RS. :roll:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. Vanochtend de Focus naar de dealer gebracht voor de aandrijfassen ( klik geluid bij afremmen en optrekken).
    Ik ben benieuwd.....wordt vervolgd.
     

  12. Ik heb de focus opgehaald en perfect! geen klik geluid meer.:veryhappy:
    De spieassen zijn met loctite vastgezet. uurtje werk

    De mechanische storingen zijn nu opgelost.
    Volgende stap is nu cosmetisch aanpak. ( licht schadewerk)

    De Bilstein B8 staat daarna op de plank.

    tot dusver mijn update van mijn Focus.
     
  13. lekker hoor, niets zo irritant dan een klik geluid wat je eigenlijk niet horen wil.
     
  14. Het is alweer een tijd geleden sinds de laatste update.
    Inmiddels heeft de focus de 210.000 gereden.
    wat zijn er vervangen:
    De thermostaat, de wijzer van de meter kwam niet hoger dan 60 graden.
    de wiellagers achter, eentje was echt over en de andere was al een beetje te horen.
    draagarmen achter, hierdoor kon de auto goed uitgelijnd worden.
    dwarsbalk onder de motor, was geroest.

    de olieverbruik is hoog, rookpluim en behoorlijk ruiken naar verbrand olie lucht.
    Ik heb de bougies eruit gedraaid en met een camera in de schacht gekeken en het was nattig van de olie op de zuigers. De een meer dan de ander.
    Waarschijnlijk de klepseals en of de zuigerveren zijn de boosdoeners.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. #35 rs2000, 28 aug 2020
    Laatst bewerkt: 28 aug 2020
    Beste leden,

    Ik had op een post van Jordy97 gereageerd en hem gecomplimenteerd met zijn reparatie aan de Focus i.v.m. het overvloedig olieverbruik.
    Hierop stuurde hij mij een berichtje dat hij bij mij wel wilde komen om de compressie te testen van de 4 zuigers en verder te helpen, zo gezegd zo gedaan. De meting bleek per cilinder rond de 12 bar ( met een booster aan de accu, want accu was net niet genoeg geladen). We keken ook met de camera in de bougies schachten de staat van de zuigers, nou er lag dus olie op of was nattig.
    Hij heeft zich aangeboden om mij te helpen met het probleem van het olieverbruik van de focus. Dit vond ik natuurlijk echt super tof van hem.:thumbup:
    Dus afgelopen maandag en vandaag is Jordy97 bij mij geweest.
    Ik had op zondag ervoor al de wagen in mijn garage op 4 bokken gezet en de olie alvast laten uitlopen.
    We zijn met de volgende volgorde begonnen met demonteren:
    - luchtfilterhuis
    - gasklephuis
    20200824_100646.jpg
    - slangen en connectoren
    -inlaatspruitstuk
    20200824_113907.jpg
    Wat ik al vermoedde de wervelkleppen hebben speling. zie filmpje klik op het linkje:
    ik wilde toch even de wervelkleppen los bekijken. Dus haalde ik dit los. Eerst maakte ik aan de zijkant van het spruitstuk de mechanische aansturing los. Dit heb ik afgezien van een youtube filmpje hoe dit moet.
    De gaten zijn groter dan normaal, zie foto.
    20200827_124320.jpg
    Ik ga een nieuw set wervelkleppen uit Engeland bestellen, is van een Mondeo 2.0 Duratec. Via de nederlandse dealer ben ik duurder uit.
    We keken ook naar een 2e hands bij mij in de buurt, maar deze was nog erger dan die van mij. Bij anders 2e handsen waren zelfs de kleppen weg.
    Het probleem zijn de kleppen alleen. Ik ga een poging wagen om van de Mondeo te proberen te plaatsen in mijn spruitstuk.

    - injector rail
    20200824_102931.jpg
    20200824_121245.jpg even laten uitlekken;)
    - klep losgehaald, de pcv ventiel wordt vervangen.
    - 20200824_114434.jpg
    -uitlaatspruitstuk ook gedemonteerd
    - distributiedeksel
    20200827_130916.jpg
    de ketting, spanner en de geleiders zien er prima uit, dus deze hoeven niet vernieuwd te worden.
    - de nokkenassen
    20200827_134006.jpg
    - de cilinderkop

    Tot nu ging alles goed eraf, even op het losmaken van de krukaswiel na. Hiervoor moest ik een vriend vragen om met een grote elektrische slagmoersleutel te komen om dit los te draaien. Met mijn kleine vriendelijke compressor 25l ging hem niet worden.


    20200827_130821.jpg

    - Toen de kop eraf was zijn we de klepseals gaan verwijderen.
    En zoals we vermoedden de klepseals waren niet goed, niet allemaal met name bij de inlaat.
    we hebben naast klepseals ook gelijk maar de zuigers eruit gehaald om te zien hoe de zuigerveren eruit zien.
    We wisten niet hoe in welk staat ze zouden zijn. De zuigerveren waren niet vast, ze kwamen er allemaal netjes uit. Ook deze worden vervangen door nieuw samen met nieuwe lagerschalen.

    Verder wat ook nieuw wordt vervangen is de waterpomp, multieriem en aircoriem, mapsensor, injector rubberring, krukaskeerring. EGR klep ( heb ik nog nieuw origineel liggen), bougies.

    gereinigd worden : gasklephuis, injectoren, zuigers, kleppen, klepveren, cilinderkop (eventueel vlakken)

    De volgende keer als alles is gereinigd en de nieuwe onderdelen zijn binnen, dan gaan we alles terug monteren, dus wordt vervolgd.....


    Ik wil nog een keer Jordy97 hartstikke bedanken voor zijn hulp voor de 2 dagen.
    Hij is echt super, goed samengewerkt. Het was gezellig en ik heb zeker veel geleerd en gezien van mijn eigen auto. Het is super interessant om aan me eigen auto te werken op een ander vlak( mechanisch) dan elektronisch.

    tot de volgende update

    grt
    rs2000
     
    VinRS vindt dit leuk.
  16. Goed bezig en dat op 1,5 meter . Meteen maar goed aanpakken nu je zover bent, al lijkt me dat voor de klepseals alleen de kop er eigenlijk niet af had gehoeven.

    P.s. Filmpje werkt bij mij niet geen kijkrechten
     
  17. Dank je

    We hadden mondkapjes op. En handschoenen aan.:mrgreen:
     
  18. Goed bezig, maar je zegt nwe lagerschalen, heb je nagemeten welke je moet hebben of op de gok maar nwe gezet?
     

Deel Deze Pagina