1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uitlaat rammelt bij oneffen wegdek

Discussie in 'Exterieur' gestart door 100%gefocusST, 5 jul 2018.

  1. Goedemorgen fijne mensen!

    Onlangs reed ik over een straatje van klinkertjes en wat viel mij op tot mijn verbazing?
    Mijn uitlaat rammelt wanneer ik rij over oneffen wegdek. Daarbij is een soort geluid wat een dof hoog geluid heeft alsof metaal tegen elkaar rammelt. Na het uitstappen en voelen aan de uitlaat merkte ik op dat ik speling heb in mijn uitlaat systeem. Is dit een normaal iets of hoort de uitlaat compleet stug te zijn en vast te zitten?

    Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen of mogelijk weten waar ik mee te maken heb hier zodat ik het kan fixen :)
    Ter informatie het is een "gewone" focus ST 2008 met een standaard uitlaat systeem.

    Groetjes :D
     
  2. Uitlaat hangt los dat klopt. Deze hangt in ribbers en kan best redelijk wat bewegen. Belangrijkste is dat hij nergens tegen aan komt. Een losse hitteschild maakt ook al snel een rammelend geluid.

    Tijdens acceleren kantelt je motor en trekt hij de uitlaat stukje naar voren. Dus flinke spelling is dan wel handig.
     
  3. Dankjewel voor je reactie allereerst! Ik heb even andere auto uitlaten gevoeld op de parkeerplaats bij mij werk (wat er vreemd moet hebben uitgezien) en die hebben inderdaad ook speling. Mogelijk dus dat het hitteschild wat los zit. Is dit iets wat je zelf kan verhelpen?
     
  4. Dat er een hitteschild los zit komt vaker voor.
    Ik leg altijd een grote carrosserie ring o.i.d. onder de bevestigingsbout als het gat niet te groot geworden is.
    Prima zelf te doen, ook als je geen brug of put tot je beschikking hebt.
    Gewoon plat op je rug onder de auto of even opkrikken en op bokken of als je die niet hebt blokken hout zetten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  5. Inderdaad kan hitteschild zijn komt in ieder geval veel voor bij de Focus Model:1, dus zal ook wel bij Model:2 voorkomen, bij andere merken en modellen komt het overigens ook vak voor hoor, is geen typisch Ford probleem! Heb het ook wel eens gehad bij een Model:1 dat het inwendige van de katalysator los was gekomen en lag te rommelen, moest de kat toen vervangen, jammer maar het was niet anders! SUC6!
     
  6. Ik had het ook bij mijn focus 2.

    De moeren waren weggeroest en de hitteschilden waren losgekomen op meerdere punten.

    Een paar ringen en rvs moeren en t was opgelost met de hitteschilden

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  7. Ben ooit met een oude Mazda 323 naar de garage gegaan met een rammel in de uitlaat. Deze monteur was er zo klaar mee toen hij het had gehoord. Op de brug dat ding en 2 tikken met een hamer op de demper en weg was de rammel. Met een blik richting mij en de opmerking 'tja, Bosal' ...

    Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk
     
  8. D768305B-093B-4F00-99F4-4583E419F362.JPG
    Hitteschilden zijn inderdaad de eerste verdachte, is ook maar heel dun aluminium en houdt het na verloop van tijd niet meer en valt gewoon weg rondom het bevestigingsmoertje.
    Ik heb het simpel opgelost met van die aluminium cupjes van waxine lichtjes, zie foto......, simpel en goedkoop:party:
    In ieder geval beter geen materiaal nemen wat kan roesten of smelten, of gewoon nieuwe schilden monteren:mrgreen:

    Maarja voor hetzelfde zijn het de lamellen in je demper inderdaad die rammelen......
     

Deel Deze Pagina