1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 125pk Uitlaat middendemper verwijderen

Discussie in 'Performance' gestart door Focus_1.0_125, 28 apr 2020.

  1. ik heb een vraag
    ik zou graag net voor mijn middendemper een elektrisch gestuurde valve plaatsen om de auto luider te laten klinken wanneer ik het wil.
    Maar ik weet dat dit niet toegelaten is op de keuring (in belgie) en zou dan die valve uithalen en terug het stukje buis monteren met van die klemmen.
    Mijn vraag is of dat de keuring dit zal afkeuren of niet ?
    Iemand met ervaring ?
    [​IMG]
     
  2. Ik weet dat @Leon Focus zoiets heeft geplaatst én in België woont. Leon, kom er maar iin
     
  3. klinkt echt vet hoor als die open staat:cheer: echt blij mee
     
    Wesleygouda vindt dit leuk.
  4. Zolang die verboden klep er niet tussen zit en de uitlaat deugdelijk en gaslicht is kunnen ze hem bij mijn weten niet afkeuren.
     
  5. Ik zou dit ook willen doen maar gewoon middendemper ervan tussen halen en rechte buis tussen heeft dit ook een verschil van geluid. Hoeft niet teveel te zijn. Is nu ook al lekker geluidje. Grtz
     
  6. Geluid ga je echt wel merken hoor. Heb ooit eens een Astra G gehad met een einddemper van Laser, na een poosje een soundpipe van Sebring eronder gedaan, rechte pijp, verschil was echt mega!!!
    Qua keuring geen idee.
     
  7. Ooit bij mijn ST220 de middendempers laten verwijderen. Nauwelijks verschil in geluid, alleen wat kleine plofjes hoorbaar bij gas loslaten.
     
  8. doe nou gewoon zoals ik heb, laat zo'n klep instaleren achter je katalysator, klinkt echt super hoor, en als je ef rust wil dan druk je op t knopje en hij gaat dicht.
     
  9. zou voor de keuring moeten mogen zoals ze me gezegt hebben.
     
  10. Meestal bij verwijderen van de middendemper word de 'klank' onveranderd, maar neemt de dB toe, dat is mijn ervaring.
     
  11. Gasdicht is goedkeur, met de klep dicht lijkt mij geen probleem.
     
  12. #12 Gitzo, 25 dec 2020
    Laatst bewerkt: 25 dec 2020
    Heb ooit een Asta G gehad, einddemper van Laser, na verloop van tijd een soundpipe er tussen van Sebring, verschil was echt mega.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  13. De ene auto klinkt soms beter dan de andere, met een sound pipe.
    Bij E-kadetts en Astras verschilden het vaak of het een 8 of 16 klepper was. Bij 8 kleppers was makkelijker om een mooie dikke sound te krijgen ten opzichte van 16 kleppers, die gaven icm cat een schelle snerpende zeg maar, bij golfjes 1 en 2 maakte het vroeger niet uit wat je er onder hing,, 't klonk altijd lkkr..
    Eind jaren 90 werd ik lid van de kadett gsi club holland, een andre botter introduceerde Groep-A, man o man, dat was pas gaaf op je 2 ltr, dat klonk zo gaaf, zeker met staal ipv rvs, maar helaas vervlogen tijden, leuke herinneringen aan over gehouden!
    Je ziet aan de reacties hier boven de ervaringen van andere, zo zie je de ene motor kan t wel lkkr, de ander minder. Het is net wat je er voor over hebt om met je eigen auto te experimenteren, tis vaak toch dat je uitlaat dus danig verbouwd dat je zowat niet meer terug kan naar origineel, ja door een nieuwe te kopen:lol:
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  14. Groep A en staal hahah, ja dat zal een lekker geluid geven. Ik kan me de koude start nog herinneren, die was echt gaaf.
    Dat gaat hem bij die 3 cilinder van mij nu never gebeuren [emoji85][emoji23].

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  15. Ik heb in me RS een elektrische klep, je begrijpt wel, ... die staat altijd open :lol:
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  16. ja leuk spul is dat, ik heb er ook 1 op mn focus.
     

Deel Deze Pagina