Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

UCDS - vragen, antwoorden, informatie, tips

Discussie in 'Handleidingen Overig' gestart door Dragunov, 25 mei 2017.

  1. #1 Dragunov, 25 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2019
    Thread met vragen en antwoorden omtrent UCDS...


    Edit Tigershark: onderstaande info toegevoegd.

    Lees het volgende goed door voordat je begint, dit scheelt een hoop ergernissen etc.

    1 - ZORG ALTIJD VOOR EEN BACKUP
    2- Als je de update wizard draait, klik als deze klaar is op "save to file" en daarna even opnieuw laten scannen, dan wordt er ook een .uuw bestand opgeslagen met de huidige software en calibratie versies. En na dit pas losgaan met updaten!
    3 - ZORG VOOR JE BACKUP / SAVE VAN JE HUIDIGE SITUATIE VOORDAT JE IETS AANPAST
    4 - De gebruikte bootloader, calibratie bestanden en apparaat software (per module) kun je ook nog terug vinden in de originele as-built die je via motorcraft / etis kunt downloaden.
     
  2. Nou, brand maar los....

    Wat heb je er allemaal voor nodig, wat kun je er allemaal mee en voor welk type Focussen?
    Ik heb het vermoeden dat er hier een aantal leden zijn die UCDS gebruiken om een betere mapping te laden welke standaard op de ECU staan.
     
  3. #3 Dragunov, 26 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2017
    Wat heb je nodig?

    - Eerst en vooral de adapter zelf

    [​IMG]

    Prijs: €100


    - Full License

    Prijs: €80


    - Minimum Level 1 Token

    Prijs: €10


    - Verzending

    Prijs: €10


    - Betaling

    Enkel met PayPal, komt nog eens 6% bij op de totale som


    Wat kun je ermee?

    Ondersteuning J2534 (Pass-Thru) protocol, waarmee u de adapter kan gebruiken met programma's van derden zoals Ford ETIS Java Online, PCMFlash, FORScan etc.
    - Russificatie recorder Ford Sony
    - Russificatie dashboards Convers +
    - De gewijzigde firmware Convers + instrument panelen van Motral

    - Reset op "0" Set draait op het dashboard Ford Focus 2 \ Ford Mondeo 4 \ S-Max \ Galaxy \ Ford Focus 3 \ Kuga en andere voertuigen

    - Het toevoegen van een functie van auto-inklapbare buitenspiegels tijdens het inschakelen
    Auto Ford Focus 2 (2008> ..), Ford Kuga, C-Max

    - Lezen \ Veranderen van de configuratie van het voertuig
    Ford Mondeo 4 \ S-Max \ Galaxy, Ford Focus 3 \ Kuga 2 \ Fiesta \ EcoSport

    - Opslaan centrale configuratie files
    auto's Ford Mondeo 4 \ S-Max \ Galaxy, Ford Focus 3

    - Aanpassen Ford Mondeo 4 \ S-Max \ Galaxy EcoBoost van 200HP naar 240 pk

    - Aanpassen Ford Focus 3 van 85 pk naar 105 pk

    - Aanpassen Ford Focus 3 van 150HP naar 163hp

    - Het bijwerken van de dashboard Ford Focus 3 Niveau 1 tot een niveau Trend (met BC)

    - Speciale procedures (reset aanpassingen motoren, initialisatie module, het lezen van \ verandering VID PCM blokken)

    -Editing rechte configuratie voertuigmodules!
    - Resetten onderhoudsprocedures
    - Poll \ decryptie \ error resetten modules
    auto's Ford Kuga \ Ford Focus 2 \ Ford Focus 3 \ Mondeo 4 \ Mondeo 5 \ Ecosport \ Fiesta \ Kuga 2 \ en andere voertuigen
    - De adapter heeft de functie van het actualiseren van haar software (firmware)
    En nog veel meer, omdat feature lijst wordt voortdurend uitgebreid.
     
  4. Sinds wanneer ben jij een autoriteit op 't gebied van UCDS?
     
  5. Autoriteit?
     


  6. :schater:


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  7. Bedankt voor de verhelderende antwoorden.

    Persoonlijk zou ik liever naar één van de forumleden rijden om iets "gedaan" te krijgen, mooie gelegenheid voor een leuk praatje en je doet een bijdrage aan de gemaakte kosten.

    Verder mijn complimenten voor de moeite om alles helder te maken.
     
  8. we kunnen nu dus ook in België bij dragunov terecht begrijp ik.? ;)
     
  9. Nu wel ja, nadat ik voor een prijsje een originele UCDS kon overnemen van persoon die geen tijd meer heeft om die te gebruiken.

    Kvond het wel handig deze thread te starten, om zo elkaar te kunnen helpen!
     
  10. Ik heb hier ook oren naar. Zijn er voor de 1.5 TDCI blokken ook andere mappings aanwezig in de ECU? En zo ja wie heeft hier al mee gespeeld.

    Auto lock/unlock van de deuren wil ik ook nog steeds (laten) activeren en wellicht nog wel meer maar er bestaat geen lijst van mogelijkheden of toch wel?

    Iemand in de regio Venray of Eindhoven met zo'n kabel?
     
  11. Ik heb inmiddels een kabel en woon in Zuid-Limburg (niet helemaal Venray maar goed te doen :)) maar ben nog niet helemaal expert...

    Een aantal dingen ging al prima met Focccus (zoals ramen die sluiten) maar ik heb de kabel voornamelijk gekocht om zelf software te kunnen updaten en dat is op zich niet zo heel ingewikkeld met de wizard :)
     
  12. Dit kan alleen met de V1 UCDS adapter !!
     
  13. Ik had wat problemen met mijn Parking Aid Module (90% van de tijd lukt uitparkeren niet en verschijnt een foutmelding in beeld) en wilde mijn module dus bijwerken.

    De geïnstalleerde software was:

    • F188 - Vehicle Manufacturer ECU Software Number: F1ET-14C090-BD
    • F10A - ECU Cal-Config Part Number: F1ET-14C647-BBD
    Versie F1ET-14C090-BH is blijkbaar beschikbaar, maar het schrijven van deze software zorgt voor problemen, dan blijver er DTC's ontstaan:

    Code:
    U0252 - Lost Communication With Lighting Control Module- Rear B
    U2101 - Control Module Configuration Incompatible
    Nu viel het mij op dat de UCDS Update wizard alleen de SBL en F1ET-14C090-BH schrijft en dus geen ECU Cal-Config (F1ET-14C647-BBH). Terwijl als je versie D, E, F of G kiest hij dit wel doet. De config heb ik dan maar handmatig gedownload en geschreven, maar ook dat haalt de foutmeldingen niet weg.

    De enige nog werkende versie is:

    • F188 - Vehicle Manufacturer ECU Software Number: F1ET-14C090-BF
    • F10A - ECU Cal-Config Part Number: F1ET-14C647-BBF
    Zowel bij versie BG en BH kan ik van Ford wel de ECU Cal-Config downloaden, maar wordt bij een poll van de module de volgende informatie gegeven:

    • F188 - Vehicle Manufacturer ECU Software Number: F1ET-14C090-BH
    • F10A - ECU Cal-Config Part Number: PAM-Default-Config-12ch
    En dat Default-Config lijkt me niet goed... Ik heb geprobeerd met Direct Config de informatie van versie F te installeren, maar ook dan krijg ik weer dezelfde DTC's dat de configuratie incompatible is.


    Iemand enig idee wat er gebeurt?
     
  14. Zou bug doorgeven aan de devs van UCDS, zodat ECU file wel wordt geschreven
     
  15. Ik vraag me af of dat het probleem is. Bij versie G wordt wel automarisch een configuratiebestand geschreven (maar die lijkt leeg) en bij versie H heb ik handmatig een VBF gedownload en deze met de VBF-loader geschreven. Ik vraag me eerder af of er niet iets met de G/H versies aan de hand is.
     
  16. Misschien een leuke optie om te activeren.
    Ik weet niet op het ook met Focccus kan?

    Maar als je bij #147 Audible mislock feedback de Hex op...
    05 zet (2nd Press Lock Feedback), dan krijg je bij 2x op slot drukken 1x de toeter kort te horen.
    06 zet (Audible Mislock And 2nd Press Lock Feedback), dan krijg bij 1x op slot drukken bij een openstaande deur 2x de toeter kort te horen en als je 2x de deur op slot drukt 1x de toeter te horen als bevestiging dat alles goed is afgesloten.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  17. #17 nickvandergraaf, 1 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2018
    Ik heb mijn PAM geüpdatet en als ik nu automatisch wil parkeren dan stuurt hij tegen een andere auto aan.

    Ik ben van versie F1ET-14C090-BE naar F1ET-14C090-BH gegaan.

    Als ik de module uit lees dan geeft hij een fout bij DTC/Poll Modules

    U1201 - Module Configuration Incompatible
    Ext.Status: 2B - Close. (DTC) Present at Time of Request.
    00- Error status not found in base....

    Ik heb geen Back-up van de Direct Configuration gemaakt :weird:
    Heb wel geprobeerd de AsBuilt van Etis te gebruiken maar dit helpt niet.
    PAM file

    Kan iemand zijn Configuratie delen? Of heeft tips?
    Lees net Redah het hier ook over had... maar ook nog niet opgelost.
     
  18. En BE versie weer terug zetten?
     
  19. Nog niet geprobeerd. Morgen proberen of het lukt om hem terug te zetten.
     
  20. De BE versie terug gezet en hij doet het weer.

    Zag nu wel bij ucds dat ook de calibratie aangepast kon worden dmv een pull-down menu in de calibratie kolom.
    Alleen nog niet geprobeerd.. van de week als ik weer tijd heb eens kijken.
     

Deel Deze Pagina