Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tuning Focus 1.6 ecoboost

Discussie in 'Algemeen' gestart door roop__70, 23 mei 2020.

  1. Hey allemaal,

    Vandaag m'n Focus 1.6 ecoboost laten kietelen bij Tuning Nederland in Zoetermeer
    Dat merk je wel hoor
    Dik tevreden en kan het iedereen aanraden!!

    Gr Rob

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  2. en wat zijn de waardes nu?
    ook op de rollenbank geweest?
     
  3. 210 pk en 320 nm ( volgens opgave dan) helaas geen dynorun.
    Maar ik geloof hem op z'n woord, loopt als een kogel


    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    gerardTDCI en Steef30 vinden dit leuk.
  4. Die 1.6 loopt sowiezo al veel pittiger dan de latere 1.5. Ik wil dat 1.6 blok wel terug in mijn st-line

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  5. Lekker hoor. Is altijd genieten wat extra paardjes er bij. @Steef30 hoor ik hier een motor swap aan komen? :dance:
     
  6. Haha nee dat dan net weer niet.. Word lastig als ik de auto over paar jaar weer inruil vrees ik. Ik vind de 1.5 gewoon wat slof, hangt niet zo gretig aan het gas als mijn vorige 1.6 met 182pk software upgrade. Ook opvallend is dat mijn huidige 1.5 (ook met 182pk update) opvallend minder zuinig is als de 1.6!
    Met hangen en wurgen haal ik 1op14 terwijl de vorige gewoon gemiddeld 1op16 haalde!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  7. De 1.5 4 cilinder laat het vermogen veel geleidelijker los komen dan de 1.6 waardoor het inderdaad minder vlot lijkt. Als je een comfortabele snelweg cruiser zoekt is dat erg fijn maar voor wat pittiger rijden is het minder.
    Voor onze C-Max is het ideaal, zeker met de automaat. Je hebt nooit het gevoel iets tekort te komen, zelfs niet met de sleurhut er achter. De C-Max nodigt toch al meer uit tot relaxter rijden vanwege het hogere zwaartepunt dan de Focus.
     
  8. Klopt.. maar ik heb de st-line niet voor niks. Houd wel van sportief karakter. De 1.6 had vooral hoger in toeren een lekkere boost. De 1.5 is inderdaad geleidelijker en voelt dus sloffer. Het verschil na de 182pk upgrade is ook minder groot bij de 1.5. De 1.6 reed daar ├ęcht aanmerkelijk vlotter van, naarmate je hoger in toeren kwam hoe gretiger die werd.
    Ook heb ik in mijn huidige auto dat "sportieve motorgeluid" uitgezet dat kunstmatig via de radio voor meer beleving moet zorgen.. het is duidelijk merkbaar dat het nu uitstaat want de extra 'roffel' is nu verdwenen. Vind het persoonlijk ook nogal een kansloze toevoeging.
    Verder dik tevreden met mijn (6e) Ford hoor

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  9. Ford richt zich op het moment zoizo wat meer op koppel in de lagere regionen op het moment. Dus dan word het verschil tussen lage en hoge toeren wat minder.
    Ik heb dat geluid in de rs ook uit gezet/laten zetten. Kansloos inderdaad
     
    Steef30 vindt dit leuk.
  10. Als je standaard Ford 182pk erop zet, en je tankt Vpower, schijn je al richting de 200pk te gaan. Even het dynorum topic opzoeken.
     
  11. Ben ik niet met je eens, bij mij zat de 182pk Ford software er op en ik tank altijd V power en dat was niet te vergelijken met hoe hij nu rijd.
    Echt een wereld van verschil, als je de 182 pk software er op laat programeren krijg je iets meer pk's maar koppel blijft gelijk, nu zit er 90 nm bij plus een veel betere gasrespons, veel meer koppel bij laag toerental.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    Steef30 vindt dit leuk.
  12. Ik had die tuning ook op mijn 1.5 gewild. Maar die de wisselende ervaringen die ik hier las heb ik het (voorlopig..) toch maar bij de standaard 182pk aanpassing gehouden

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  13. Was het ook niet zo dat bij de 1.6 het verschil tussen 150 en 182pk groter lijkt omdat ze die motor een beetje op een quick and dirty manier geknepen hebben naar 150pk. Bij de 1.5 zijn ze direct begonnen met het ontwerpen van verschillende vermogens.
     
  14. Zou kunnen, geen idee eigenlijk

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina