1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trekhaak Monteren op een Focus 2011

Discussie in 'Exterieur' gestart door UnitVision, 9 mei 2012.

  1. Bekleding hoeft maar een klein stukje weg idd voor de schakel module die wordt daar op het metaal vastgeplakt.
     
  2. Kan je aangeven waar ik iets moet losschroeven en waar aan de bekleding moet gaan trekken?
     
  3. Ikzelf heb in mijn Focus van 12/2016 ook niet de losse stekkers beschikbaar. Zie echter ook niet het kastje met de gele klemmetjes zoals hierboven. Heb enkel een brede stekker boven de linker wielkast. Iemand een idee of het mogelijk is om hiervan de benodigde signalen voor de trekhaakmodule af te takken?
    [​IMG]
     
  4. Als je het kastje met gele klemmetjes niet hebt mis je de zekeringkast denk ik?
    Ik weet niet hoe het precies zit bij de Focus 3 fase 2, maar ik verwacht weinig andere electrische veranderingen tov de fase 1 en dan moet je een extra voedingskabel van voor naar achteren leggen. Waarschijnlijk ligt achterin al wel canbus waar je hem af kan takken
     
  5. Hoi,

    Een van mijn eerste berichten op dit forum. Wat een informatie, top!
    Nu vind ik het wel jammer dat dit draadje niet is verder gegaan. Jordan meldde dat hij aenkel een brede stekker heeft, en geen kastje met gele klemmetjes.

    Dit is exact mijn situatie. Een zekeringskast heb ik wel, maar ook hierin is de trekhaak niet voorbereid.

    Kent een van jullie een kabelset die werkt? Het liefste gebruik ik zoveel mogelijk stekkers. De klemmen die je in een kabel moet duwen om hem te splitten, voelen voor mij niet stabiel genoeg aan.
    Iemand advies?

    Groet,
    Bart
     
  6. BartvE vindt dit leuk.
  7. Patman en BartvE vinden dit leuk.
  8. Patman en Lucas17 vinden dit leuk.
  9. https://www.winparts.nl/bagage-tran...-13-polige-kabelset-712054-brink/p305467.html
    Hier staat een beschrijving van hoe het moet.
    Zekeringkast als je die hebt moet het eigenlijk al goed zijn.
    Je prikt draden er achter in en extra zekering.
    Can draden sluit je eenvoudig aan en dan inleren.

    Voor mijn mk3.1 was het echt makkelijk. Zelfs de 13polig stekker was affabriek al aangesloten en ruimte vol gegoten met hars zodat er geen water bij kan.

    Heb wel titanium die is qua kabelboom meest uitgebreid.
    Welke type mk3.2 heb jij. Basis model kan wat ontbreken.
    Alleen aantal hier kunnen het verschil opzoeken en beter uitleggen
     
  10. Top! Ik ga eens kijken hoe/wat het handigste is!

    Ik heb ook een Titanium uitvoering, met Xenon, navi, stoel/stuurverwarming, PDC/automatisch inparkeren, etc. Was dus ook wel verbaasd dat dit er niet op zat...
     
  11. Dag Bart
    Ik heb uiteindelijk gekozen om de Ford kabel en module te gebruiken. Aangezien ik dus wel de zekeringkast achterin had, maar er nog geen kabel aangesloten was op F18 (als ik me niet vergis), heb ik nog een extra kabel moeten bijkopen. Nu was die voorzien om helemaal (via de linkerzijde) naar voor gelegd te worden, maar dat was uiteindelijk niet nodig (en zat er dus te veel kabel in het doosje). De 12V kon ik gebruiken van een kabel die al tot achterin kwam (staat in die handleiding bij extra kabelset). Een splitter setje zat ook bij de extra kabelboom.
    De CAN-bus heb ik wel via het koffer en de rechterzijde naar de BCM (onder handschoenkastje) doorgetrokken en daar ook weer met bijgeleverde splitter verbonden. Die splitter is in principe een 2-voudige klemverbinding, dus origineel kabeltje doorknippen en dan in de splitter steken en toepitsen met een tang. Qua interieur openbreken viel het al bij al ook nog wel mee. Heb alles onder de plastic afdekkappen aan de dorpels aan de rechterzijde kunnen leggen.
    Tot slot nog met een tooltje in de BCM en IPC modules aangeven dat je een trekhaak hebt en daarna werkte alles bij mij.

    Samengevat heb ik dus 3 deelnummers moeten bestellen, de trekhaakset, de trekhaakmodule en de extra kabelset. Deelnummers kan ik wel nog eens opzoeken als je ze zou nodig hebben.

    Moest je nog vragen hebben, laat maar weten.
     
  12. Hoi Jordan,

    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb, zoals het lijkt, een set van Westfalia besteld met daarin dezelfde kabelsets als de jij gebruikt hebt. Dus niet origineel, maar dicht daarbij.

    Wel heb ik nog een vraag over de cooling fan op de intercooler. Deze was nog niet geïnstalleerd op mijn auto, en dat heb ik dus vandaag gedaan.
    Ik had verwacht dat hij direct ging lopen, maar geen enkele beweging te zien. Moet ik hier ook iets activeren in de BCM/IPC?

    Ik heb nog niet gemeten of er ook 12V op de FAN komt te staan. Dat ga ik nog proberen zodra ik een werkende batterij voor mijn multimeter heb gevonden... :roll:

    Groet, dank voor jullie hulp!

    Bart
     
  13. Als het een voertuigspecifieke kabelset is zou dat ook moeten werken ja.
    I.v.m. de cooling fan, dat weet ik niet. Ikzelf heb de trekhaak op een 2.0L Diesel geïnstalleerd, daar was dat niet nodig. Die extra cooling fan is voor de Fox. Geloof wel dat er personen hier op het forum dat ook gedaan hebben.
     

Deel Deze Pagina