Ja, wel eerder een grote kartbaan dan een echt circuit maar ook erg leuk. Ik ben niet van plan om met deze auto elk jaar zoiets te doen, mocht ik ooit een koophuis (en andere baan) hebben dan ga ik op zoek naar een racehok
Laatst de auto op een brug gehad en daar geconstateerd dat het gerammel bij de uitlaat of uit het losliggende manteltje op het flexibele stuk komt, of toch van de hitteschilden aan de achterkant bij de uitlaat. Deze zitten ook niet helemaal rammelvrij vast aan het chassis. Door het een en ander iets te buigen rammelde dit al een stuk minder. De uitlaat en de dempers zelf rammelen niet, dus wat de Ford garage de vorige keer beweerde lijkt vooralsnog niet te kloppen... Ook de twee steunen net na het flexibele stuk van de uitlaat zijn niet de oorzaak van de rammel. Verder heb ik nog niet gezocht trouwens. Wel geconstateerd dat de aircopompriem binnenkort aan vervanging toe is. Ik zal eens een video op internet opzoeken of ik dit zelf kan vervangen (zonder speciale gereedschappen), anders gaat het een keer bij de garage om de hoek gebeuren. Helaas bleek ook dat er een metalen scherf in mijn rechterachterband zat, dus die nog laten repareren. Ik dacht eigenlijk dat de band in zijn geheel vervangen moest worden, maar gelukkig was het van binnenuit de band nog te repareren. Als afsluiter van deze post: de auto vandaag op de weegbrug bij de milieustraat gehad en daar kwam dit uit op zo'n 1510 kg (met halve tank aan brandstof, exclusief bestuurder en passagier). Op papier heeft de auto een leeggewicht van 1361kg, dus dat scheelt nog 150kg. Best een zware auto voor zijn formaat.
Dit kan inderdaad de oorzaak zijn van de rammel. Deze rammel is dan wel aardig zwaar omdat die twee haken van je uitlaat tegen een massief gedeelte van je auto rammelen (subframe of brace, weet het niet meer). Het is dan dus geen 'lichte' rammel zoals bij een hitteschildje. Ik heb toen bij mijn mk3 een stuggere Airtec versie laten plaatsen, zie foto.
Ja die steunen heb ik gecontroleerd, maar zijn nog in orde. Wel mooi dat er altijd wel een betere aftermarket oplossing is voor van alles en nog wat