Kijk en daar leer je nou heel veel van, nog meer dan van een youtube filmpje wat dan wel weer ter ondersteuning kan zijn. Lekker bezig geweest dus en weer flnk wat wijzer.
Een tijdje geleden heb ik ook zelf de DV vervangen, van het ielige plastic dingetje naar een Turbosmart Kompact dual port. Was redelijk te doen zonder brug, gewoon met een krik, wiel eraf en een hoop pielen en vloeken
Sorry, lees je bericht nu pas. In de RS handleiding stond dat de bout 4 rondjes vast moest hebben vanaf vlak. En daarna vast draaien totdat die idd begint te zingen hoog in de toeren. Ik heb hem op 4,5 gedraaid en had daarmee geen geflutter bovenin. Daarna zo gelaten, heb de max niet opgezocht. Waarom vervangen? Omdat het standaard ventiel slecht staat aangeschreven en ik deze voor weinig kon overnemen. Ook maakt die iets meer geluid dat altijd mooi is
Haha ja dat heb ik ook ondervonden. Op YouTube zetten ze dat oliefilterhuis er in een half uurtje in. Ik heb er 2 uur over gedaan
Mattensetje voor de voorkant is onderweg. Heb ze met een rode rand besteld, ben benieuwd hoe het uitpakt. Oh ja, de sound symposer deed het laatst ineens niet meer. Raar, maar niet het ergste van de wereld gelukkig. Binnenkort op voor de eerste APK
APK was zonder problemen verlopen. Maar het garagebedrijf heeft nu voor de 2e keer mijn verzoek om de inlaatklep vervuiling te controleren verzaakt
Vandaag samen met mijn vader een zelf gemaakte route in Luxemburg gereden met de MyRouteApp. Waarom Luxemburg en niet de Ardennen in België of de Eifel in Duitsland? De wegen zijn in Luxemburg echt vele malen beter. Geen gaten in de wegen zoals in België en amper slecht wegdek te vinden. Met de ST is dat toch wat fijner sturen dan in de Eifel of Ardennen. Het voordeel van doordeweeks rijden op de achterafwegen in Luxemburg, is dat er amper een kip op de weg is. Af en toe een trekker die je zo voorbij bent, maar verder erg weinig andere auto's of semiprofessionele wielrenners en beginnende Valentino Rossi's tegengekomen. In combinatie met de overzichtelijke wegen in de heuvels geeft dat mooi de gelegenheid om het gaspedaal eens echt in te trappen en de banden te laten werken. Zowel ik en mijn vader zijn nog verbaasd over de gretige reactie op het gaspedaal, het (ietwat neppe) gegrom van de motor en de kracht van de motor vanaf lagere toeren tot ruim voorbij 5 op de toerenteller. Het directe sturen en het makkelijke 'sturen met het gaspedaal' in scherpere bochten maakte het plaatje af. Hiervoor heb ik die auto dus gekocht, maar eigenlijk nog te weinig gebruik van gemaakt. Iets om rekening mee te houden is dat er in dit deel van Luxemburg weinig restaurants, cafés of supermarkten te vinden zijn. Dus je zult wel wat proviand voor onderweg moeten meenemen. Pas op ca. driekwart op de route kom je bij wat grotere dorpen/kleine steden waar je in het centrum wat eten kunt krijgen. In Ettelbrück dus wat eten naar binnengeschoven (erg goede broodjes en koffie bij de bakker daar) en daarna vanwege de drukte (spitstijd) wel gekozen om een stuk van de route in te korten via de '7' in plaats van de '10' langs de grens met Duitsland. Tja, dan blijkt dat half Luxemburg via de kleinere wegen ook weer naar de lege dorpen terug moet en je toch wel in de file komt te staan. In totaal 680km erbij gereden, inclusief heen- en terugweg een gemiddeld verbruik van 8,1L/100km volgens de boordcomputer gehaald. Zal in de praktijk eerder 9l/100km zijn. Gemiddelde snelheid zat rond de 70 km/h. In Luxemburg zelf direct na aankomst getankt en net voor het terugrijden bij de grens weer getankt, volgens de bonnetjes kwam het verbruik in Luxemburg uit op 11,4l/100km. Valt me nog mee! Alles bij elkaar een heerlijk dagje weg! In de bijlage de gereden route en enkele sfeerfoto's. Link naar de route in MyRouteApp (je moet wel een account hebben), klik hier
Gelukkig heb ik de zelfkennis dat ik geen Verstappen ben/kan worden. Je mag op de buitenwegen 90 maar dan moet je wel erg goed je best doen om dat te halen. Af en toe wel wat harder gereden maar (naar mijn inzien) niet onverantwoord.
Stoeprandje geraakt tijdens het inparkeren, ik wist dat het een keer ging gebeuren Na de vakantie op zoek naar een adres om de velg te laten herstellen. Edit, ziet er op de foto's minder heftig uit dan in het eggie. Flink gekartelde schade.