Mooi stuur Sjoerd, schiet je wel een beetje op met de rest van de upgrades. De plannen zijn in ieder geval al wel klaar.
Dan maar een paar weken later. Als het maar goed gebeurd maar dat komt wel goed bij jou. 1 Juli is een mooie datum toch
Gerard, ik ga mijn best doen. Het doel is om midden juni klaar te zijn zodat ik nog tijd heb als er iets toch niet helemaal goed is of ik vertraging oploop. 1 juli moet dus haalbaar zijn maar ik moet gewoon klaar zijn op 5 juli ivm meeting bij de Nürburgring op 7 juli.
Voelt ook fijn aan, veel grip etc. Zeker het geld waard. Dit bedrijf kan zo'n stuur ook voor de maken.
Nettere stuur modificatie, ziet al veel beter uit dan die stuurwiel van de andere ST rijders uit A'dam en Gemert. Naar mijn mening.
natuurlijk een geintje maar doe het rustig aan. het moet natuurlijk ook allemaal netjes en goed gebeuren. veel succes met de ombouw en ik blijf het zeker volgen, respect voor wat je allemaal doet met de WRC
Ik heb inmiddels de volgende update in de auto liggen. Met een beetje geluk is deze morgenavond al ingebouwd. Anders zaterdag.
Ik heb ook niet stilgezeten en gisteren een update geplaatst die ik eigenlijk vorige week al had willen doen. Er is iets tussengekomen dus dan moest het gisteren maar. Aangezien de auto toch op de brug moest heb ik gelijk nog de allerlaatste keer bij deze motor de olie vervangen, ik was er iets overheen maar ik wilde niet nog langer wachten. Ik heb achter een veerpootbrug gemonteerd van Wiechers: http://www.wiechers-sport.de/shop/d...4-fahrwerkstrebe-alu-racingline-hinten-detail Hier moeten dus gaten geboord worden in het metaal tussen de beide veerpoten. Om dit te kunnen doen heb ik de bekleding op de juiste plaats opengesneden maar niet weggesneden. De positie van de gaten vervolgens bepaald, gemarkeerd en gecenterd. Toen ik de gaten geboord had, heb ik het blanke metaal aan beide kanten nog beschermd met zwarte verf, vergelijkbaar met Hammerite. Hier kan dus weinig meer gebeuren. Toen de verf droog wat heb ik beide beugels gemonteerd. Ik heb hier nog extra ringen achter gezet om het stapje, zie bovenstaande foto, aan de binnenkant op te kunnen vangen. Dit vastzetten kun je niet alleen doen omdat je niet tegelijkertijd in de kofferbak kunt zijn en in de wielkast. Toen ik de bouten goed heb vastgezet, heb ik in de wielkast de bout, moer en omliggend metaal nog voorzien van een laag zwarte siliconenkit om alles ook echt dicht te hebben. Toen was het tijd om het verbindingsstuk te monteren. Hiervoor moet de auto op de wielen staan en dit verbindingsstuk moet spanningsloos gemonteerd worden. Hier ook weer de bouten aangedaaid volgens voorschift. Toen alles gemonteerd was heb ik de bekleding nog bijgesneden waar nodig en de flapjes teruggedrukt. Dit wil ik nog met dubbelzijdige tape goed vastzetten. Na een aantal km ermee gereden te hebben ben ik zeer tevreden. De achterkant voelt stijver aan en het weggedrag is beter, veel directer. Het gepolijste aluminium is zeer gevoelig voor krassen etc. dus deze wordt nog gewrapped ter bescherming. Nadeel is dat de kofferruimte min of meer opgedeeld wordt en ik dus geen grotere dingen meer mee kan nemen. Maar hier kan ik mee leven en als het echt nodig is dan haal ik dat verbindingsstuk er wel tijdelijk uit. Nu nog een keer de kofferbak goed stofzuigen.
Eerlijk gezegd voelt het gewoon beter en directer aan. Voor zit ook al een veerpootbrug dus dit zit wel goed.
Onderstuur ligt zeker bij sportiever gebruik nu wel eerder op de loer. Waar je anders de bodyroll van de auto hebt om dit op te vangen, creeer juist door alles met elkaar te verbinden een stijf geheel (duhuh), maar juist daardoor kan de auto eerder over de voorwielen gaan glijden. Is overigens op te lossen door het aanpassen van het camber van de wielen (wielen van boven iets meer naar binnen).