1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

*Focus on shifting* Thieske's Stealth Grey ST adventures

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Thieske, 24 dec 2018.

  1. leuk!
    heb je ook een totaalplaatje van hoe het staat op de muur?
     
  2. Vette bak hoor Thieske!
     
  3. heb jij de matjes met het blauwe nog te koop
    en wat vraag je ervoor.

    vrg henk
     
  4. #24 Thieske, 27 jan 2019
    Laatst bewerkt: 27 jan 2019
  5. Blijkbaar ben ik die vergeten bij te voegen. Meteen na installatie maakte ik deze foto:
    [​IMG]
     
    Lex, Sjaak92, focuskelp en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. oke bedankt ik denk vraag het even.
    ik ga zekers effe kijken op ebay
     
  7. Nice staat mooi zo op de muur zeg:thumbup:
     
  8. Weer terug op de zomerbandjes
    Met de wel heel lekkere temperaturen van de afgelope dagen werd het tijd om het winterrubber om te ruilen voor de zomerbanden. Aansluitend een kleine wasbeurt en een lekker stuk gaan rijden om de tpms sensoren weer wakker te maken. Hierbij kon meteen geprobeerd worden een leuke foto te scoren voor de Ledencontest. Omdat deze niet voor iedereen zichtbaar is, plaats ik deze ook in deze topic:
    [​IMG]
    Er werd ook nog de volgende plaat gemaakt, maar deze is vanwege de hoeveelheid fotosoep (dit zijn in werkelijkheid 4 foto's) niet toegelaten in de fotocontest.
    [​IMG]

    Zijn er verder nog updates te melden Thieske? De eerder geshowde vinyl logo overlays heb ik proberen te instaleren maar kreeg ze niet netjes erop. Deze komen geheel te vervallen en blijf dus voorlopig met het standaard Ford logo rijden.. Verder nog geen updates op dit moment. Er staat echter wel voor 9 april een afspraak bij @Autobedrijf Mebu voor een upgrade, maar daarover later meer......

    To be continued
     
    Leon Focus, tigereye, Rykers en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. In de buurt zo te zien! Dikke platen weer
     
  10. #31 Thieske, 8 apr 2019
    Laatst bewerkt: 8 apr 2019
    Updates to come
    Een dag voor de afspraak bij Mebu is er een pretpakket afgeleverd bij mij. Het pretpakket werd nog even snel bij de Steeda vestiging in het Verenigd Koninkrijk besteld. Zolang het Verenigd Koninkrijk nog in de EU zit, hoeven er geen inklaringskosten betaald te worden.
    [​IMG]
    Inderdaad een doos vol met turbolucht en pops&bangs :schater:



    Tussen dit allemaal in zaten nog wat andere zaken verstopt die ik in de auto wil gaan installeren.
    [​IMG]
    Veerpootbrug voor de achtervering. De meningen over het nut van een veerpootbrug zijn verdeeld en is een discussie die ik hier niet in gang wil zetten. Vind het zelf gewoon een mooie toevoeging en hoop dat het wat extra stijfheid geeft in de auto. Waarom alleen achter Thijs? De vering aan de voorzijde zit al dicht tegen het schot aan en is daardoor al stevig in mijn ogen.

    Verder in het pretpakket zat:
    [​IMG]
    Een andere veer voor het koppelingspedaal. Soms voelt de standaard veer wat vreemd aan voor mijn gevoel. Tijdens het surfen op het interwebs vond ik andere ST eigenaars die soortgelijke ervaringen hadden en dit wijten aan het niet lineair veren van de koppelingsveer. Deze eigenaren geven de tip om de standaard veer te vervangen voor een vervangend exemplaar van Steeda. Binnenkort er maar eens inzetten en kijken of het anders voelt.

    Het laatste item in de doos is er 1 die mij een hoop werk gaat bezorgen.
    [​IMG]
    Een spacer voor tussen het gasklephuis en het inlaatspruitstuk. Deze gaat als het goed is zorgen voor een betere luchtstroming in het spruitstuk en de cilinders in. Dit is echter wel een behoorlijke klus om deze te installeren dus die leg ik voorlopig even opzij tot ik voldoende moed verzameld heb om hieraan te beginnen. Volgens Steeda zou de installatie makkelijk zijn en in een uurtje te doen, zelf denk ik eerder aan een uur of 2-3.

    Dat is het voorlopig voor deze post. Morgen naar Nootdorp afreizen voor installatie van een andere luchtinlaat (Revo) en andere BOV (Turbosmart kompact plumb back BOV), foto's en ervaringen volgen later
    Edit: op de verpakking van de veerpootbrug en de spacer staat inderdaad 2013-2014, deze zijn echter gelijk aan die van de facelift versie

    To be continued...
     
  11. Dik! Ben benieuwd hoe het klinkt en rijdt!
     
  12. Kun je die spacer niet meenemen morgen? Als ze toch bezig zijn...
     
    Rob Holthuijsen vindt dit leuk.
  13. Die komt aan de andere kant van het blok tov waar ze aan gaan werken en ze werken natuurlijk niet voor niks ;)
     
  14. Kleinigheidje toch :mrgreen:
     
  15. In theorie niet natuurlijk. De revo intake zit aan de bestuurderskant en de bov aan de passagierskant haha
     
  16. Ben benieuwd of de spacer merkbare verschillen geeft, anders is het wellicht ook een leuke die nog op het lijstje gaat komen :)
     
  17. Tripje Mebu
    Vandaag was de afspraak ingepland om bij autobedrijf Mebu een Revo luchtinlaat te laten monteren en een betere kwaliteit BOV van Turbosmart. Een half uur voor de afspraak was ik al ter plaatsen, het verkeer onderweg had heel erg mee gezeten. Ondanks dat het personeel pauze had, werd er direct tijd vrij gemaakt. De throttle body spacer had ik mee genomen om advies te vragen over hoe deze het beste kon worden gemonteerd. Volgens de handleiding moet je het hele inlaatspruitstuk inclusief gasklephuis demonteren voor het plaatsen van de spacer. Een andere mogelijkheid die volgens Mebu mogelijk was, was montage van onderaf. Als er nog wat tijd beschikbaar was zouden ze deze ook nog wel erop zetten, geweldig dat dit zomaar kan. Vanwege het heerlijke weer ben ik een stuk gaan wandelen tijdens het werk van de monteur, hierdoor geen fotos van de installatie. Bij terugkomst nog iets meer dan een uur gewacht in de keurig verzorgde showroom en wachtruimte, tot de auto klaar was.... inclusief montage van de spacer :cheer:.
    Na de formaliteiten afgerond te hebben werd de rit naar huis aangevangen omdat het al half vijf was. Foto's maken van het eindresultaat komt thuis wel dacht ik. Helaas onderweg de nodige files gehad, bijna een uur in diverse files gestaan. Gaf mij wel vaker de mogelijkheid om de nieuwe updates te testen. Wat een verbetering in geluid is dit vergeleken met standaard, past mijn inziens veel beter bij de auto. Bij rustig rijden hoor je het verschil niet, maar wanneer je het gaspedaal indrukt hoor je het aanzuigen van lucht maar al te goed en bij gas los het afblazen van de bov (beter gezegd recirculeren van de lucht) :kwijl:. Foto's maken is er niet meer van gekomen, volgen nog als ik het niet vergeet.

    @petjekel ; deze spacer is vandaag tegelijk met andere luchtinlaat en recirculatieklep geplaatst, kan je hierdoor niet persoonlijk bevestigen of het verschil merkbaar is. Op papier zou er tot 5 pk mee gewonnen kunnen worden en het brandstofverbruik iets kunnen verbeteren, beide zijn in dagelijks gebruik waarschijnlijk niet merkbaar.

    To be continued...
     
    Eric-rally, petjekel, gerardTDCI en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. fine update weer dus :thumbs:
     
  19. Tijd voor een beugel
    Na eerder deze week een bezoekje aan Mebu te hebben gebracht, was ik nog even een foto hier verschuldigd. 2 van de 3 updates zijn niet te zien op de foto, daarvoor moet je met je neus bijna in de motor ruimte kruipen. De grootste update is wel goed zichtbaar op de foto.
    [​IMG]
    Een beetje stoffig is het nog wel onder de motorkap, maar daar gaan we voor zondag nog verbetering in brengen.
    De update is echt een genot tot nu toe, maar is nog niet helemaal klaar vind ik. Op het hitteschild wil ik nog een mooi grijs beschermrandje zetten, niet omdat het moet maar omdat het kan.
    Dit is echter niet het enige nieuws aan de auto. Heb nog wat extra tijd gevonden om de veerpootbrug op de achtervering te monteren. Vol goede moed en met alle gereedschap naar de auto en beginnen maar. Alles liep voorspoedig tot ik aankwam bij het verwijderen van de originele tapeindjes waarmee de schokdemper aan de auto vast zit. Had gehoopt dat deze eenvoudig eraf te krijgen waren, maar dit bleek helaas tegen te vallen. Om deze te verwijderen heb je een E7 female torx dop nodig en laat ik daar nu niet op gerekend hebben. Wie bij Ford heeft dit ook bedacht.... willen ze soms niet dat we zelf aan de auto sleutelen? Even naar de autospeciaalzaak zat er om 18:15 niet meer in, dus werd bij collega`s en sleutelende buurtbewoners naar de benodigde doppenset gezocht. Gelukkig werd deze bij een buurtbewoner gevonden die zo af en toe eens aan klassieke auto`s sleutelt. Met deze doppen was het demonteren snel gelukt. Tapeindje eruit, nieuwe bout erin. Aandraaien tot de bout aan de binnenzijde tegen het tapijt aan komt. Gaatje maken in het tapijt voor een opvulblokje te plaatsen en verder aandraaien. Na dit vier keer gedaan te hebben was het grootste werk al gedaan. Grote beugel de auto in en vastdraaien maar.
    [​IMG]
    Totaalplaatje word dan:
    [​IMG]

    To be continued...
     
    Eric-rally en Rob Holthuijsen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina