1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie slippende koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mike M, 20 jul 2018.

  1. Ik ben woensdag voor een 100.000 beurt naar de dealer geweest en er stond een terugroepactie open. Koppeling gecontroleerd, niets vervangen. Mag dus aannemen dat er geen problemen zijn met mijn 1.0 125 pk uit 2015.
    De software is idd geupdate

    Verstuurd vanaf mijn X1030X met Tapatalk
     
  2. Voor mijn ST staat gwlukkig niets. 2 augustus nameijk de planning om weerceens op Zandvoort te rijden.
     
  3. Ah, die van mij mag ook. (2015 1.0 125pk Wagon Titanium). De brievenbus even in de gaten houden dus. En een bezoekje aan de dealer is ook niet verkeerd, mits er natuurlijk een paar nieuwe Fords in de showroom staan. Timing is alleen niet zo gelukkig. Veel eigenaren van een Focus zijn of gaan op vakantie en hetzelfde geldt natuurlijk voor het werkplaatspersoneel.
     
  4. #64 Fred, 21 jul 2018
    Laatst bewerkt: 21 jul 2018
  5. Nu er een terugroepactie is gaat niet ineens de boel sneller kapot hoor, als er veel problemen met koppelingen zouden zijn hadden er vast al meerderen hier op het forum last gehad. Ik kan me niet herinneren op het forum gelezen te hebben dat iemand's koppeling plotseling aan gort is gegaan, de kans dat het gebeurt is dus erg klein. Dus lekker op vakantie gaan, de auto kan vast nog duizenden kilometers rijden zonder enig probleem.

    Ik snap niet waarom zoveel mensen nerveus worden over een melding van een voorzorgs terugroepactie.
     
    Harold1 en Kees37 vinden dit leuk.
  6. Nou nou ...,het is wat..
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  7. Ik vind het niet zo erg, hoor. Alleen onhandig dat ik weer langs de garage moet.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
     
  8. Absoluut hoor. Maar vaak zijn terugroepacties ivm veiligheids issues en daarmee verbonden aansprakelijkheid (en niet zozeer alleen slechte kwaliteit van het gelevrde product). De afweging die dan gemaakt wordt is denk ik kosten van rechtzaken en imago schade vs kosten van de recall (en eventuele positieve publiciteit vanwege voortvarend handelen in het belang van de klant, althans zo wordt het natuurlijk verkocht). Want het draait uiteindelijk om geld dat spreekt voor zich.

    Voor mij persoonlijk zou een recall 3 weken na aanschaf wel resulteren in een klein deukje in het vertrouwen, maar dat zal voor ieder verschillen.
     
  9. Goedemorgen, zojuist contact gehad met Ford Dekker groep. Zij zullen eerst een uur inplannen om te kijken wat er eventueel zou moeten worden vervangen. Dus volgens mij wordt er niets preventief vervangen als het niet nodig is. Over software heb ik hun niet horen praten. (Ford Focus 1,0L 125PK uit 2015)
     
  10. Maar een koppelings probleem oplossen door een software update, dat betekend gewoon minder koppel,
    Is lekker , je koopt dat ding op zijn specs (bv carvan trekken) en dan wordt nu het koppel verlaagd.
    Omdat ze er een slechte koppeling in hebben gezet.....
     
  11. @Fred
    bedoelde ook meer informatie of alle 6-bak deze software update krijgen. tuurlijk als de software er is dan pas kunnen ze de actie activeren op jouw auto eerder niet.

    @sot
    nee de koppel blijft gelijk, echter software kijkt of je koppeling slipt of niet. slipt deze teveel dan wordt de koppel terug geschroefd zodat de koppeling niet verbrand en dus grote schade te voorkomen.
     
  12. Ik heb niet de moeite genomen om alle linkjes te lezen over de inhoud van de modificatie maar is het zeker dat er een software update is?

    En verder: lang niet alle auto's hoeven terug, de actie is niet voor mijn auto.
     
  13. @Fred klopt antig01 en jw denk het beste die aan de juiste info kunnen komen.
    zover ik begreep ja alle wagens krijgen software update (1.0, 1.5 en 1.6ecoboost met 6bak)
    voor mij is het er ook niet, of dit komt wanneer de software herschreven is, geen idee. even afwachten op betere info
     
  14. Wat is er niet duidelijk aan: de actie is niet voor mijn auto?? Volgens RDW en ETIS hoef ik niet terug, dus geen software update voor alle Ecoboosts met 6-bak. En zo zijn er vast nog veel meer.

    Dus waarom blijven speculeren en verwarring zaaien?
     
    Andre en Kees37 vinden dit leuk.
  15. Ik wacht rustig af tot de brief van Ford NL op de mat.
     
  16. #76 Henry Ford Jr., 21 jul 2018
    Laatst bewerkt: 21 jul 2018
    Mijn Focus heeft bijna 3 ton gelopen met nog de eerste koppeling, die nog steeds niet wil slippen, ook niet met een zware tandemasser met 800 kg zand er op of met volle bepakking (ca. 1.700 kg wagen gewicht) in D de berg op, misschien waren vroeger de Fordjes toch beter van kwaliteit! O ja heb ook nog een gehele originele uitlaat er onder! O ja, motor en bak zijn ook nog origineel! Groet!
     
    StephenV vindt dit leuk.
  17. En wat heeft dit hiermee te maken?
     
  18. Dat over het algemeen auto's van vroeger beter waren getest voor ze op de markt kwamen en er minder terugroep acties waren! Ik had een Mazda 323 die 425.000 km reed zonder enige grote reparatie, alles nog origineel! Helaas was het plaatwerk toen op, maar wat wil je met 16 jaar in de winter duizenden km's door diepe lage sneeuw moet rijden, bij temperaturen van -25 graden en in de zomer door zand met +40 graden! Nu hoor ik steeds dat bepaalde auto's van bepaalde merken je niet moet kopen, omdat daar bij de productie iets fout mee is gegaan! Handelaren houden daar ook rekening mee bij inruil, liever helemaal niet, maar als het dan moet wordt er wel naar gekeken of een terugroepactie is opgevolgd of niet! Was pas in het buitenland een heel programma serie over deze problemen!
     
  19. Vroegah was er geen internet, waren er geen social media en fora waar alles gemeld / gepubliceerd werd. De problemen waren er vast wel, alleen hoorde je er weinig of niks over.
     
    Harold1 en Magure vinden dit leuk.
  20. En nu maar weer :ontopic:
     

Deel Deze Pagina