1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie slippende koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mike M, 20 jul 2018.

  1. Ik ben net bij de dealer geweest voor de recall. Bij mij is alleen de nieuwe software erop gezet. Specifiek gevraagd of ze de test gedaan hebben (naar 3k toeren, dan koppeling laten opkomen) en mijn auto was tijdig afgeslagen, dus geslaagd.

    Op de terugweg heb ik geen verschil gemerkt met rijden (1.5 150pk). Het geluid dat ik had in de eerste versnelling is er nog steeds. Volgens de dealer komt dat veel voor bij de 1.5 en heeft het te maken met de hardheid van de koppelingsplaat. Volgens hem kon het geen kwaad verder.

    Ik heb ook genoemd dat mijn Sync2 nog op 3.08 draait en de laatste versie 3.10 is. Volgens de meneer van de dealer moest ik daarvoor het nieuwe kaartje kopen (voor de navigatie) en kon het niet anders. Ik heb het daar maar bij gelaten...
     
  2. zo jammer dit hé :nocheer:
    ik begin dan gelijk te twijfelen aan het verhaal over de hardheid van de koppelingsplaat.
    als die SW versie en navigatie al door elkaar haalt.
     
  3. Ja, dat heb ik ook. Ik heb dan zoiets van: "laat maar..." ook voor bijv. de geluidje in de koppeling. Maar dan zie je wel weer de toegevoegde waarde van een club zoals de Focusclub :-D
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  4. Vandaag mijn auto voor onderhoud weggebracht. Ondanks dat de melding niet meer in ovi stond werd het netjes gemeld. Ze gaan de test doen en eventueel software. Ik hoor het vanmiddag wel hoe en wat.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  5. Dat een Kuga uitbrand is enige jaren eerder al eens aan de orde geweest in de warmere landen (ruim 30), daartoe is de inhoud van het koelsysteem vergroot naar iets van 9 liter. Maar nu door bovengenoemd verhaal is toch weer wat anders zeg pff.
     
  6. De mijne heeft de terugroepactie gehad. Getest en softwareupdate.
     
  7. Wel even het stukje goed lezen, er staat nl in dat er niet meer te achterhalen is wat de brand heeft veroorzaakt

    Quote: ,De oorzaak van de brand was niet meer vast te stellen. Niet door Ford en niet door de verzekeringsexpert’’, reageert Sebastiaan van de Pol van Ford Nederland
     
  8. Bij mij staat de terugroepactie weer in etis, 18S07 - CLUTCH SLIP DETECTION SOFTWARE
    In RDW OVI staat hij nog niet. Voorlopig doe ik even helemaal niks, ik zit eigenlijk niet te wachten op deze software.

    Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
     
  9. Het AD serieus nemen is hetzelfde als geloven wat Trump heeft gezegd... Doet iemand dat nog?
     
  10. Media en nep nieuws dat is laatste tijd wel heel groot. ze zeggen van alles maar blijkt dat ze van een mug een olifant maken of zoiets.

    terugroepactie van ford over de koppeling is ook zeer slecht. zelfde als VW met de sjoemelsoftware.
    een koppeling die niet bestand is tegen zulke krachten is dus slecht ontworpen en zal dus vervangen moeten worden door een beter exemplaar.
    andere software waardoor rijeigenschap nadelig kan beinvloed worden is minder.
    tenzij bij overmatig slip je motorstoring krijgt en bij uitlezen dat er te hoge slip geconstarteerd is en dus koppeling aan vervanging toe is. dit laatste heb ik me twijfels over

    heb net gekeken en ook bij mij is hij weer aanwezig in etis maar nog niet bij de rdw. enig is dat ik geen probleem heb om de actie uit te laten voeren, alleen of de software daadwerkelijk er ook is.
    In etis staat momenteel in de tekst 20180426 dus ga er van uit dat laatste van april nog is. geen idee of dit klopt.
    Laten we voor de grap gewoon wachten op de brief die volgens de AD iedereen moet hebben in paar weken
     
  11. Inderdaad vreemd verhaal het ijzeren gedeelte van de koppeling zal niet smelten bij een brand. Daar is dus naderhand prima aan te zien of daar een stuk vanaf is gebroken.
     
  12. Is eventueel de software nog terug te zetten naar degene welke er op stond? Vind het idd vreemd dat men de eigenschappen ten nadele veranderd wat later misschien niet eens nodig is/was.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  13. Dat van die eigenschappen heb ik ook de grootste problemen mee. Wij hebben een caravan en ik zit niet te wachten op een onaangename verrassing bij stilstand op een helling o.i.d. Volgens mij merk je zelf wel als de koppeling slipt, ik zie de toegevoegde waarde van de software niet. Dit is volgens mij een typisch gevalletje van indekken door Ford. Mijn auto heeft al 176k gelopen en mijn koppeling slipt echt niet. Gaat hij dat wel dan doen dan laat ik hem wel vervangen. Bij mijn kilometerstand verwacht ik geen coulance.

    Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  14. Als ik er getunede software op had staan, dan had ik van te voren gezegt dat ze de software niet hoefde aan te passen , als ze gezegt hadden dat dat ging gebeuren aan de auto.
    Je weet toch dat je erna weer die getunede software zal terugplaatsen haha.
    Dus bespaar je dat geld dan gewoon
     
  15. Van Onze 1.5 rededition is laatst ook de software aangepast,
    Ik wil deze op de rollenbank hebben, want geloof echt niet dat die 150pk heeft hoor,
     
  16. Bij mij precies hetzelfde eerst op RDW site en later er weer afgehaald.
    Op Etis staat de melding nog wel.
     
  17. nou Anton, ik citeer: "De hitte was zo intens, dat de auto in het asfalt zakte.’’
    of waren dat gewoon de banden die weggesmolten zijn :schater:
     
  18. zaten geen banden meer op, staal zat in/op de asfalt.
    ik heb diverse koppelingen vervangen, waar de bak zelfs gaten in zaten, rede diafragmaveer erin gevlogen. echter geen brand. koppeling gezien waar geen voering meer op zat en de vliegwiel door en door blauw is geworden van de hitte, maar geen brand. uitlaat die helemaal onder de olie zat, maar geen brand.
    heb 1x gehad dat er brand was geweest, maar dat was ivm drijfstang blok uitgevlogen was en de brandstofleiding door gescheurd was, benzine op warme uitlaat zorgde voor de rest. contact uit en brand verdween dan ook weer
    Naar mijn mening is olie niet super brandbaar, op warme uitlaat krijg je alleen hoop rookontwikkeling. zelfde als rookmachine zelfde principe. Geen idee welke brandpunt temperatuur het heeft.

    Mooiste van de AD vindt ik wel hun citeer werk
    ,,Onze Ford brandde geheel uit, dat was niet gebeurd als we van de terugroepactie hadden geweten.’’
    dus als ze wisten dat er een actie was dan brand hij niet meer uit, je zal dan nog wel de actie uit moeten laten voeren.
    als de terugroepactie uitgevoerd was dan was het net zo goed gebeurt. echte rede dat het door de koppeling komt betwijfel ik.
    makkelijk excuus,

    een slippende koppeling dat merk je heel goed, maar tot hoe ver rij je. wij weten het echter, maar toch klanten gezien die klagen over vermogen gebrek. instappen en niet voorruit komen, heel langzaam na het loshalen van de handrem, die er nog op stond.
     
  19. Hahaha die handrem. Zo had ik een collega en die had zich destijds een BMW 325 aangeschaft.
    Ging ermee naar de garage omdat ie dacht dat de koppeling slipte. Bleek dat ie niet goed met de koppeling omging en steeds wegreed met slippende achterwielen:schater::schater:.
    Was wel t ultieme voer om em mee te plagen:rofl:
     

Deel Deze Pagina