Terugroepactie Ford Kuga PHEV

  • Beste Bezoeker,

    Het forum draait inmiddels op de nieuwste versie. De vertrouwde uitstraling is voor een groot deel teruggebracht, maar we zijn nog bezig met het afronden van verschillende onderdelen. Daardoor kun je hier en daar nog zaken tegenkomen die anders werken dan voorheen of nog niet helemaal gereed zijn.

    We vragen daarom nog even om jullie geduld. In de tussentijd kan het forum gewoon weer actief gebruikt worden.

    Loop je ergens tegenaan, werkt iets niet goed of mis je een onderdeel dat er voorheen wel was? Laat het ons weten.
Als ik zo de foto’s bekijk staat ie wat stoom af te blazen aan de onderkant.

het lijkt erop dat de leeftijd van de accu’s nu een beetje op het punt komen dat de probleem cellen zich openbaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patman
Als ik zo de foto’s bekijk staat ie wat stoom af te blazen aan de onderkant.

het lijkt erop dat de leeftijd van de accu’s nu een beetje op het punt komen dat de probleem cellen zich openbaren.
Daar lijkt het wel op. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die van mij afbrand dan. :schater: Die van mij is uit 2020 namelijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Patman
Als ik zo de foto’s bekijk staat ie wat stoom af te blazen aan de onderkant.

het lijkt erop dat de leeftijd van de accu’s nu een beetje op het punt komen dat de probleem cellen zich openbaren.

Niks aan de hand, die rook is gewoon onderdeel van het “007-Bond pack”. De eigenaar heeft waarschijnlijk per ongeluk op het knopje gedrukt… :schater:

58a100bf-12df-42fb-ad23-dd24086adbed.jpg
 
Ik roep niet voor niets dat ik een nieuwe accu wil :mrgreen:

Een nieuwe accu brengt je ook niets. De MK3,5 hebben hetzelfde probleem.
In 2020 was er ook brandgevaar en mocht er helemaal niet geladen worden. De allereersten hebben toen ook al een nieuwe accu gehad. En zie daar het probleem is er nog steeds en er is nog niets opgelost
 
  • Leuk
Waarderingen: focusp
Vraag me af of nhtsa in amerika er al mee bemoeid. Want dit verplocht fabrikant om terugroepactie te doen.
Dan zouden die denk ook boete geven als het nog steeds niet is opgelost.
Na 5 jaar mag jr toch wel de fout hebben gevonden en opgelost. Software update is geen oplossing is alleen kijken of je accu in veilige staat verkeerd.
 
Een nieuwe accu brengt je ook niets. De MK3,5 hebben hetzelfde probleem.
In 2020 was er ook brandgevaar en mocht er helemaal niet geladen worden. De allereersten hebben toen ook al een nieuwe accu gehad. En zie daar het probleem is er nog steeds en er is nog niets opgelost

Ik wil uiteraard een nieuwe accu zonder dit probleem :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Kees37
Vraag me af of nhtsa in amerika er al mee bemoeid. Want dit verplocht fabrikant om terugroepactie te doen.
Dan zouden die denk ook boete geven als het nog steeds niet is opgelost.
Na 5 jaar mag jr toch wel de fout hebben gevonden en opgelost. Software update is geen oplossing is alleen kijken of je accu in veilige staat verkeerd.

Die hebben het te druk met oorlogje spelen…
 
Na 5 jaar mag jr toch wel de fout hebben gevonden en opgelost. Software update is geen oplossing is alleen kijken of je accu in veilige staat verkeerd.

Het probleem is er al 6 jaar en niet 5 jaar zoals jij schrijft En Ford heeft nooit beweert dat een software update de oplossing zou zijn. De software is nodig om de accu te monitoren en een eventueel probleem in de accu van te voren te tackelen (lees voordat je auto af-fikt)
 
Opnieuw terugroepactie Ford Kuga: auto verplicht begrensd op 80% | Radar https://share.google/qNf4kxw0gdgLpa2zO
Dit is waar we het al een tijdje over hebben en er staat dus niets nieuws in wat we al niet wisten. En tja, het programma Radar, vaak een hoop stemmingmakerij. Kan mij het interview vorig jaar met iemand van Ford.nl nog wel herinneren, een interview waar de beste man van Ford niet de kans kreeg om te praten omdat Antoinette er continu doorheen zat te praten/drammen.
 
Kassa die zelf ook fouten maken.
Verplicht 80% maximaal laden. Is fit niet gewoon advies?
Bij 1.6thp met rammelende ketting. Vermelden ze dat ketting bij klamt 6cm te lang was ipv mm. Want meter kan maar tot 85mm gaan. Waar nieuwe kettjng rond de 60mm is en grens max 71mm is. Nooit gezien dat het 6mm dus 77mm of groter was
 
De Mijne is van 2024 ik heb nog niets gehoord, ook nog geen problemen gehad, maar ik was al van plan om hem in te ruilen, dus dat wordt nu wat makkelijker om te doen.