1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie Focus RS Mk3 van start - Update

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 23 jan 2018.

  1. Blijf het van ene kant grappig vinden dat elke keer af geraden word om cilinderkop te checken en installeren met nieuwe koppakking. De keren dat ik een warmloper in garage had is er alleen ivm fabriek garantie nieuwe motor erin gegaan. Andere keer gewoon koppakking vervangen.
    Andere kant was het ook niet zo dat het ging omdat cilinderbussen los van elkaar waren en later deze als 1 geheel werd om zo elkaar te verstevigen. Of was dit met andere onderblok zo het geval

    https://www.focusrs.org/threads/im-getting-my-head-gasket-fixed-megathread.96898/
    als ik hier zie dat voor 2016-2017 focus rs terugroepactie was. is kans dat van @AlexXL dat wagen van erna is.
    Hierin staat 9.2uur voor afpersen en koppakking vervangen. 10 uur als de kop mee vervangen wordt.
    10*120arbeids uur. kom je met 500euro aan onderdelen op 1700euro. grove schatting want zullen meer bij komen en qua onderdelen zou ook hoger komen
    Dan vraag ik me serieus af waarom deze optie niet in overweging wordt genomen.
    Vraag aan klant om kop eraf te mogen halen. kijken hoeveel schade er is. of het afgevlakt moet worden.
    Als het allemaal meevalt en is afgevlakt de kop. Blok is vlak. Dan zie ik geen rede met nieuwe pakking er problemen zullen komen
    Nooit doet een dealer forums checken. Maar ze schrijven wel direct dat er vaak olieverbruik naderhand is gekomen.
    Wat mij meer resulteert in slechte reparatie of controle.
    Enige plek waar je olieverbruik kunt krijgen is in de kop zelf of langs de zuigerveren, dan had je dit voor het heet lopen ook al moeten hebben.
    langs de koppakking dan hebben ze blok of kop niet goed gecontroleerd of deze daadwerkelijk vlak is. waardoor oliesysteem niet goed afgedicht word naar buiten

    andere kant snap ik garage ook wel. Nieuwe motor levert meer geld in het laatje op, als slechtste excuus.
    alleen als de koppakking vervangen worden zijn ze verplicht jaar garantie te geven op reparatie. Als dan toch blijkt dat het niet gelukt is. moeten ze met coulance op vervangen van de motor komen. Dus kost ze geld.
    met nieuwe motor weet je direct wel dat alles nieuw is en goed is.
    revisiemotor is dan ook weer de gok of de terugroepactie heeft gehad. of je dan ook weer issue krijgt. Al krijg je wel jaar garantie op de reparatie.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Ik heb een RS van april 2017 op het oog waar ik ook "Openstaande service acties gevonden" in het onderhoudsboekje zie staan bij de onderhoudsbeurt van 2018. Ik vraag me ook af of dit de recall is geweest, verder zie ik namelijk niets over een recall in de onderhoudshistorie. Misschien heeft iemand een voorbeeld van hoe dit in zijn/haar onderhoudshistorie staat?
     
  3. Ikzelf zou niet uitgaan van het onderhoudsboekje. Weet niet of de RS die je op het oog hebt ver weg staat , maar in mijn ogen is het enige betrouwbare wat betreft de koppakking het fysiek checken van de pakking/messing popnagel. De andere controle-opties van het filmpje in de post van VinST op pagina 2 kunnen natuurlijk sowieso nooit kwaad en kun je makkelijk terplaatse doen.
     
  4. Ik weet ook niet zeker, daarom ben nog steeds bezig om dat uit te zoeken maar misschien heb ik pech gehad dat ik mijn RS pas in 2020 gekocht. :?:|
    Kwam ik toevallig ergens tegen, even lezen...
    https://www.focusrs.org/threads/focus-rs-recall.121754/
     
  5. ALS je nog een RS moet kopen, probeer er dan eentje te vinden met een motor bouw datum (lekker woord) van 07-2017 of later, dan weet je zeker dat die nooit van de verkeerde koppakking was voorzien en dus ook nooit met een lekke koppakking heeft rond gereden. Verifieer ter plekke of de popnagel aanwezig is op de koppakking.

    Overigens is mijne net van 10-2017 met een motordatum van 07-2017 en de juiste koppakking, maar nog steeds kijk ik veel te vaak naar m'n koelvloeistof niveau
     

Deel Deze Pagina