Na vele maanden klagen door Ford Focus RS-eigenaren over falende koppakkingen, heeft Ford een bulletin met technische service uitgegeven dat koppakkingen - en mogelijk zelfs hele cilinderkoppen - zal vervangen van voertuigen die tussen augustus 2015 en juli 2017 zijn gebouwd zonder dit in rekening te brengen. Volgens Jalopnik.com gaat het globaal om 27.000 exemplaren. Hier de details van die oplossing:
in ieder geval gaan gaan je cillwanden zich weer opnieuw zetten...... waardoor weer kans op olieverbruik....
Dit zijn overigens wel brieven van Ford Amerika, zou er ook nog zoiets komen van Ford Europa? In ieder geval moet mijn RS naar de garage.
Ik zie de melding voor mijn auto wel in Etis staan, maar meer ook niet. Heeft iemand al iets gehoord van Ford, of van een dealer?
We hebben het volgende van Ford NL vernomen: De brieven aan de klanten kunnen ieder moment verstuurd worden. Je mag je eventueel al melden bij de dealer, deze is al geïnformeerd over de terugroepactie. Hopelijk heb je hier iets aan Therion?
licht vervormen van de wanden door het aantrekken van de kopbouten. de spanning die je erop zet vervormt het onderblok, een klein beetje of heb je daar met een opendek minder last van?
waarom voor de 250, afgezien van wat verbrande zuigers na het chippen, zijn er niet zoveel problemen mee.
was ook maar een vraag heb zelf alleen een lichte stotter in de aanvang met rijden verder niets. was ook maar een vraag !!!!!.
Mede RSsers, Vraag; In welke dealer hebben jullie het meest vertrouwen om de koppakking te laten vervangen? Laat maar horen!! Ruud
Heb je geen vertrouwen in je eigen dealer? In de basis is het “gewoon” een 4 cilinder waar de koppakking / kop vervangen moet worden. Er is een duidelijk schrijven van Ford met diverse links naar het handboek. Zelfs filmpjes op het servicekanaal van Ford. http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/videos/FSA/HeadRemoval_TSO_16x9_MP4_PRIME.MP4
Er gaat een aangepaste FSA komen. High Pressure Fuel pipe en bouten moeten ook vervangen worden. Ze mogen niet hergebruikt worden. EDIT; als het goed is zou het vandaag (6-2-2018) aangepast zijn.
Inmiddels is de RS terug geweest naar Ford Bunningen Gouda en heeft een nieuwe koppakking gekregen, op verzoek wat foto's gemaakt van de cilinderkop en pakking, zag er goed uit..... Met dank de uitstekende service van Ford Bunningen Gouda en aan de Monteur voor de foto's en het verrichte werk..... Toppie!!!
Hier een video met open gezaagd RS/Mustang blok en de uitleg waarom het blok kan scheuren bij cilinder 2.